uitgebreider verslag:
Zaterdag ochtend om 6:30 aangekomen op zandvoort. Auto afgeladen, trailer weggezet stap in de auto en rijd naar de keuring. stom sigaretten vergeten en weer terug naar de bus om de sigaretten te pakken.( geen handrem dus motor uit en in zijn 1) Sigaretten gepakt weer ingestapt, en auto start niet meer
2 vrijwilligers gezocht en die hebben mij aangeduwd, rijd naar de keuring, auto gekeurd, auto start niet, en dynamo heeft het opgegeven
We gaan rijden (laadstroom 11,5V) en het eerste uur cursus ging goed.
half uur vrijrijden, waarvan ik 10 minuten kon rijden (accu spanning nu gedaald naar 9 volt)
Dat was mijn eerste dag sportklasse
Auto terug gesleept (nog foto's hiervan???)
Samen met arie en gerben naar probleem gezocht, want later was de demo van Squadra italia aan de beurt. Dynamo vervangen (Dank Gert voor het lenen)
maar dat bood geen oplossing 14,4 volt op de dynamo en 8,8 bij de accu
Hoofdstroom schakelaar doorverbonden----> nog geen verbetering
Er zat een breuk in 1 van de hoofd plus draden
dit gefikst (Dank Gerben en Arie) en we kunnen weer rijden.
Squadra demo ging heerlijk, lekker kunnen rijden en dicht in de buurt van Gerben en Arie kunnen komen met nog een paar uit rem akties
Na de Demo vrije training voor de trofeo verreden door arie en Gerben (2 of 3 rondjes doordat er een 147 zich zelf elimineerde)
Gerben klaagde omdat de auto niet goed reed en wat bleek auto liep op 3 cilinders, en we zagen de bui al hangen.
Arie kwalificatie gereden, en die werd in de laatste ronde net voorbij gegaan met 0,3 seconde door Kees-Jan
Van de 75 de kop gelicht, en wat bleek er zat een gat in de zuiger van cilinder 2. Daar ging het weekend van Gerben.
Besloten om de carterpan te verwijderen en de zuiger te vervangen anders was zijn weekend al voorbij geweest.
Twee jongens waren in de auto gesprongen om dee zuigers op te halen, maar bij terogkomst bleken dite zuigers van ee 1800 te zijn. Om 21:30 sprongen ertwee andere in de auto om nogmaals op en neer naar het westland te rijden om wedereom zuigers op te pikken. Om 24:00 uur hadden we eindelijk de goede zuiger in huis (pitbox)
Na een heftige 2 uur liep de auto weer, stationair niet super mooi, maar op toeren lag de motor redelijk stil, dus snel om 2:30 het bed in duiken om er vervolgens 4,5 uur later weer naast te staan om zelf weer aan de sportklasse mee te doen.
Na een uur lekker te hebben gereden (niet in gehaald, wel een tijd een 75 achter mij gehad (wie was dat, misschien forum gebruiker?) de bus vast weer met de spullen voor mijn auto ingeruimd. De Trofeo begint en gerben moet achteraan starten omdat die niet met de qualificatie heeft meegedaan, bij het ingaan van de tarzan bocht had gerben al weer 6 trofeorijders te pakken. Een aantal ronde later lagen Arie en gerben weer achter elkaar.
Tweede race begint en het was een zooitje, een aantal rijders waren volgen de marshals te laat en moesten uit de pitstraat starten, na veertig minuten te hebben gereden zijn gerben als 6de en arie als 8ste over de eindstreep gekomen.
Die avond om ongeveer 22:00 uur eindelijk thuis gekomen en vandaag was ik nog redelijk gesloopt.
al met al een zwaar maar gaaf weekend. volgend jaar weer!!!!!
bovenstaande bekers zijn aangeboden door squadra italia, voor de squadra italia rijders
1 Marcel v.d waal Alfa 75
2 Gerben Goet Alfa 75
3 Arie vreugdenhil Alfa 33
4 Rob Abbenhuis Alfa 75
5 Kees jan van vessum Alfa 33
6 Marc Rietveld Alfa 75