Nou, daar gaan we dan.
Ten eerste ben ik zelf een redelijke Nono op 't gebied van electronica, net als Zaagmans ben ik normaal gesproken meer van de oude meuk en heb ik de afgelopen 10 jaar zowat nooit electronische malheur gehad.(De modernste auto waar ik zelf aan gesleuteld heb is een transaxle
)
Multimeter had ik ergens, maar al dusdanig lang niet gebruikt dat ik 'm niet kan vinden....(en weet niet in welke stand ik zo'n ding moet zetten
)
Komt bij dat ik in 't centrum woon, de auto 4 straten van huis af staat en ik alleen 's avonds tijd heb om er wat aan te doen. Beetje behelpen dus... Net dus even bezig geweest en maar vanwege de kou gestaakt. (en 't is superonhandig met alleen een zaklampje in je smoel
)
Tot zover de smoesjes....
Wat ik dus wel al even heb kunnen doen:
- distributieriem zit er nog op (n.a.v. de opmerking van 164superwebmaster toch maar ff gedaan
)
- Alarm uitgeschakeld, start nog steeds niet
- alle relais losgehaald en schoon gemaakt, start nog steeds niet
- accu los, polen tegen elkaar om te computer te resetten, ff wachten en weer aangeslopten. Nog steeds geen teken van leven.
Bougie "even"loshalen dus niet gedaan, gewoon geen mogelijkheid toe gehad. (hoe zit dat overigens dan met de disbobine die er op zit?)
Als ik de auto op contact zet, dan hoor ik de gasklep(sensor?) heel erg hard zoemen. Blijft ook continu doorzoemen...
Is dat normaal? Ik dacht altijd dat hij vinnen enkele seconden daar mee moet stoppen.
Het zwarte klepje bij 't gasklephuis in de groene cirkel: