....en daily drivers die "misbruik" maken van het voordeeltje.
Wat zouden de reacties geweest zijn als alle huidige stink Mercedessen die nog steeds still going strong zijn stink Alfetta`s, Giulietta`s en 75 Turbodiesels waren geweest. Waren `wij`dan ook zo verontwaardigd of hadden wij alleen maar lovende woorden gehad hoe mooi het wel niet op de weg geworden is met al die klassieke Alfaatjes.
Ik ben ook een profiteur die misbruik maakt van de oldtimerregeling. Jarenlang deed ik dat in een Alfetta waar ik alleen maar lovende reacties op kreeg van Alfaliefhebbers, ook hier, voor het op de weg houden van het culturele erfgoed en om nog es een echte Alfa te laten deelnemen in het verkeer tussen de moderne leasefrikandellen en omdat ik niets moet hebben van het huidige lelijke autoaanbod. En met veel plezier heb ik dat een jaar of 5 gedaan. Iedere dag, in weer en wind. En er zijn meer van die idioten.
Nu doe ik het al een tijdje als profiteur in een degelijke W124 230E uit 1986. Ook met veel plezier kan ik je melden. De beste auto ooit gemaakt en voor alle bestuurders, hoe ruig of slecht ook, onkapotbaar. Er zit zelfs een geregelde kat op en een koudstadregelaar waardoor ik ook met mij groene milieuplakket in duitse steden mag rijden. En dat ik de tijd dat Alfa Romeo nog nooit van een katalysator had gehoort. Niet alle Mercedessen die je ziet rijden zijn stinkende diesels zoals je merkt.
Feit blijft ook dat deze auto nog 10 tallen jaren meekan als het moet waardoor er geen dure grondstoffen nodig zijn voor het produceren van een nieuwe auto. Als alle andere merken ook van dergelijke degelijke auto`s gemaakt hadden die met een kleine aanpassing ( roetkat, kat ) nog gemakkelijk meekunnen draaien in het huidige verkeer was er niet zo`n grote schaarste ontstaan van dure grondstoffen. I rest my case.
En Toni, niet zeiken. Jij woont in Duitsland.