He, thanx, die link zocht ik nog.... had er over gelezen en dat er mensen boos over waren, maar het is een goed initiatief vind ik. Alleen waar valt euro loodvrij RON98 onder? Is dat Super, Superplus of speciale benzine?
En wat betreft stemmen, 164Q4, tja, goed punt, je merkt het al dat eind 2006 (?) de stemronden weer komen? Er worden weer mooie beloften gemaakt, maar het is tegenwoordig niet echt makkelijk kiezen. Na het politiek debacle in 2002 en 2003 koos Nederland massaal voor PvdA en CDA (als ik me goed herinner, maar mijn geheugen laat me wel eens in de steek bij onderwerpen anders dan auto's, muziek, internet en vrouwen ), maar omdat deze partijen in een centrum-linkse coalitie er niet uitkwamen is gekozen voor een CDA-VVD-D66 centrum-rechtse coalitie (politieke richting is zwaarder verwoord dan werkelijkheid, maar okee). Ergens zitten wij als Nederlanders dus momenteel met een regering waar we niet echt voor gekozen hebben, in mijn beleving? En tja, waarop kiezen komend jaar? Ik ben van nature een tikje links (al zullen mensen na mijn bovenstaande postings anders denken ) en vind milieu en natuur belangrijk, maar ik houd ook van autorijden en wil best wat lijen om mijn hobby te kunnen blijven doen. Toch Groenlinks stemmen dan? Dan blijft de A-4 voor altijd onafgebouwd hier en zullen mogelijk de autokosten verder omhoog gaan onder het mom milieu. D66 dan? Is wel veilig, want deze partij kent al jaar en dag geen gezicht meer, lijkt het wel. Afgezien van bestuurlijke vernieuwing waar ik helaas nog weinig van merk, en een gekozen burgemeester hebben zij zich op andere vlakken weinig geprofileerd de laatste jaren. CDA dan? Ik moet zeggen dat ik nu reeds mijn buik vol heb van die jongens, al vind ik het lanceren van een boek door de Vries (meen ik?) van CDA over het huidige beleid wel een verademing, een prachtig met argumenten onderbouwd boek dat helaas verketterd wordt door zijn eigen partijleden die niet verder kwamen dan emotioneel geuite schofaties.
PvdA dan? Zou een mogelijkheid kunnen zijn, maar ik weet niet meer precies waar ze staan op de politieke lijn. Ook zij profileren zich niet net als meer oppositiepartijen, bang om stemmen te verliezen komend jaar? SP dan? Zelfde verhaal als PvdA met dien verstande dat zij wel duidelijk links zijn. Op zich niet erg, maar zij zouden zeker kunnen aansturen op iedereen in het OV en op de fiets....
VVD dan? Hoewel ik meen dat de VVD an sich niet zo'n slechte partij kan zijn, lijkt mij het liberale, bijna op Amerikaanse leest geschoeide houding niet de juiste voor Nederland. Je merkt het lanceren van halfbakken maatregelen waarbij steeds meer verantwoordeljikheid naar bedrijfsleven, lokale overheden en vooral de bevolking geschoven wordt (waarom kan dat trouwens niet in het verkeer? Daar zie ik steeds meer betuttelende regelgeving!), waarbij gemakshalve vergeten wordt dat het belasting-inkomenlevel in Amerika heel anders is dan hier en dat het volk daar een juridisch stelsel kent waarmee het bedrijven of overheden tot op het bot kan kaalfinancieren als zij in gebreke blijven. Hier kan dat (helaas?) niet en heeft de overheid wel de lusten van het veramerikaniseren maar niet de lasten, want ook die zijn richting de bevolking geschoven. VVD wordt het dus in mijn optiek liever niet, zeker niet naar het financieel oververhitten van de economie door opper-VVD-er Zalm in de jaren '90 en nu het kaalbezuinigen van een moegestreden bevolking in de magere beginjaren van het millennium.... (ik chargeer, ik weet het). Blijven de splinterpartijen en specifieke partijen over die helaas in hun programma te eenzijdig zijn om uberhaupt een land te kunnen besturen, naast het feit dat ik graag religie en politiek gescheiden zie....... dus tja, wat moet ik stemmen komend jaar?
Maar ja, nu heb ik politiek geintroduceerd met een sneer richting religie op een autoforum... en discussie over politiek en godsdienst geven koude harten en hete hoofden......
Dus voor mij even ontopic: ondanks de hoge brandstofprijs heb ik vandaag toch even genoten van mijn bella!