Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: nou vooruit dan, de 33 compressore(verstopt)

di nov 13, 2012 06:01

waarom maak je er niet een buis aan en plaatst je aan het einde van die buis, je luchtfillter? Dan kan je toch alle kanten op en heb je ook geen luchthapper nodig??
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

RE: nou vooruit dan, de 33 compressore(verstopt)

di nov 13, 2012 06:07

Kan je ook de luchttoevoer optimaliseren.
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Gebruikersavatar
jorritkooistra
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: za feb 26, 2011 19:42
Locatie: Berlikum (FR)

Re: RE: nou vooruit dan, de 33 compressore(verstopt)

di nov 13, 2012 10:26

waarom maak je er niet een buis aan en plaatst je aan het einde van die buis, je luchtfillter? Dan kan je toch alle kanten op en heb je ook geen luchthapper nodig??
nee, want de carb zit ook op deze hoogte.

en dat kan niet anders, want als de carb voorover hangt giet alle benzine eruit.....
het leven is als een neus, je moet eruit halen wat er in zit.....

mijn auto's:

Alfa 156 GTA SW(for sale)
Alfa 33 1.6 SW Compressore

Gehad:

Alfa Giulietta 1.8 Carbs
Alfa 33 1.4 de HN-FG-79 (R.I.P.)

Gebruikersavatar
jorritkooistra
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: za feb 26, 2011 19:42
Locatie: Berlikum (FR)

Re: RE: nou vooruit dan, de 33 compressore(verstopt)

di nov 13, 2012 10:30

Kan je ook de luchttoevoer optimaliseren.
het ijs staat er soms op, dus met koude lucht zit het wel goed.
nu alleen de looks nog optimaliseren.

ik heb mijn spuiter de opdracht al gegeven iets beters te bedenken, wat wel netjes staat.
dat hoeft van mij niet apk goedkeur te zijn, daar gebruik ik deze kap voor.....

soms moet je iets achter de hand houden om door de keuring te komen.

maar als er nog mensen zijn met ideeën, maak even een fotoshopje dan kan ik het geheel zien
het moet dan toch een soort van subaru scoop worden denk ik....
het leven is als een neus, je moet eruit halen wat er in zit.....

mijn auto's:

Alfa 156 GTA SW(for sale)
Alfa 33 1.6 SW Compressore

Gehad:

Alfa Giulietta 1.8 Carbs
Alfa 33 1.4 de HN-FG-79 (R.I.P.)

Gebruikersavatar
Menno445
Moderator
Moderator
Berichten: 257
Lid geworden op: di jun 01, 2010 14:42
Locatie: Assen

RE: nou vooruit dan, de 33 compressore(verstopt)

di nov 13, 2012 10:40

Je bent zo erg met buizen aan het lassen etc. Kan je het zaakje niet gewoon iets omlaag zetten?
Of misschien van dat glasvezel een soort bol op je kap maken zonder gat?
Nu:
156 1.9 Jtd 150pk '03
33 Imola '93
33 1.7 16v QV '94
33 1.7 16v QV S '92
33 1.7 16v QV '94

Gebruikersavatar
jorritkooistra
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: za feb 26, 2011 19:42
Locatie: Berlikum (FR)

Re: RE: nou vooruit dan, de 33 compressore(verstopt)

di nov 13, 2012 11:05

Je bent zo erg met buizen aan het lassen etc. Kan je het zaakje niet gewoon iets omlaag zetten?
Of misschien van dat glasvezel een soort bol op je kap maken zonder gat?
dat zeg ik net, dan loopt de benzine weer uit de carb.
dat had ik hiervoor ook en dan doet ie het niet....

dan word het een bol van 15cm hoog.
en krijgt de motor geen koude lucht meer
het leven is als een neus, je moet eruit halen wat er in zit.....

mijn auto's:

Alfa 156 GTA SW(for sale)
Alfa 33 1.6 SW Compressore

Gehad:

Alfa Giulietta 1.8 Carbs
Alfa 33 1.4 de HN-FG-79 (R.I.P.)

Gebruikersavatar
jorritkooistra
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: za feb 26, 2011 19:42
Locatie: Berlikum (FR)

RE: nou vooruit dan, de 33 compressore(verstopt)

di nov 13, 2012 15:28

zo net even een blokje te testrijden geweest en de inlaat in de gaten gehouden.
als je redelijk gas geeft dan komt het ijs op de inlaat te staan.
dus dat is punt 1 van aandacht om te verbeteren....

wat mij ook opviel is dat bij 5000 toeren de laaddruk terug begint te vallen, dat geeft aan dat de compressor niet genoeg lucht levert en een soort restrictie word bij hogere toeren.

de inlaattemp onder de compressor maak ik me niet meer druk over want na het blokje redelijk gas geven is de inlaat nog geen 60 graden en de compressor is nog kouder.
dit komt waarschijnlijk door de liters benzine die er door gaan want momenteel rijd ik met een sproeiers van 250 en 300.
maar zo nu en dan zit er een dipje in.
volgas bij 3000 toeren trekt niet lekker, laat je het gas iets los vind die fijner.
bij 4000 volgas pakt wel lekker op.
het word bijna tijd om haar op de bank te zetten...
het leven is als een neus, je moet eruit halen wat er in zit.....

mijn auto's:

Alfa 156 GTA SW(for sale)
Alfa 33 1.6 SW Compressore

Gehad:

Alfa Giulietta 1.8 Carbs
Alfa 33 1.4 de HN-FG-79 (R.I.P.)

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

RE: nou vooruit dan, de 33 compressore(verstopt)

di nov 13, 2012 17:54

Kan je niet gewoon de complete inlaat,met compressor en alles er aan vast een stuk laten zakken?
Ik denk dat Menno dat ook bedoeld trouwens ;)
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: nou vooruit dan, de 33 compressore(verstopt)

di nov 13, 2012 18:30

ik heb mijn spuiter de opdracht al gegeven iets beters te bedenken, wat wel netjes staat.
dat hoeft van mij niet apk goedkeur te zijn, daar gebruik ik deze kap voor.....

soms moet je iets achter de hand houden om door de keuring te komen.
Wellicht ten overvloede, maar ook na de apk kan je bekeurd worden voor het scherpe delen verhaal.... :wink:
Los daarvan wil je niet eens weten wat voor verhaal het wordt, als je een voetganger of fietser onfortuinlijk vilt. :idea: (staat volledig los van de schuldvraag in zo'n situatiel)

Ontwerpen gaat met vallen en opstaan. Nieuw ontwerp, weer een stapje beter, maar nog niet optimaal, mogelijk andere nadelen.... hoort er allemaal bij!
Slaap er nog eens een nacht over, wie weet krijg je nog een geniale ingeving!
Waar een wil is, is een weg => kan niet bestaat niet, dat is bij zulke zaken mijn instelling en ik weet zeker, dat het onder de kap zou kunnen passen. Uiteraard is dat veel meer werk, maar je wilt het uiteindelijk ook netjes, toch? :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
jorritkooistra
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: za feb 26, 2011 19:42
Locatie: Berlikum (FR)

Re: RE: nou vooruit dan, de 33 compressore(verstopt)

di nov 13, 2012 18:35

Kan je niet gewoon de complete inlaat,met compressor en alles er aan vast een stuk laten zakken?
Ik denk dat Menno dat ook bedoeld trouwens ;)
nee, want dan moet de startmotor weg.....
het leven is als een neus, je moet eruit halen wat er in zit.....

mijn auto's:

Alfa 156 GTA SW(for sale)
Alfa 33 1.6 SW Compressore

Gehad:

Alfa Giulietta 1.8 Carbs
Alfa 33 1.4 de HN-FG-79 (R.I.P.)

Gebruikersavatar
jorritkooistra
Guru
Guru
Berichten: 1083
Lid geworden op: za feb 26, 2011 19:42
Locatie: Berlikum (FR)

Re: RE: nou vooruit dan, de 33 compressore(verstopt)

di nov 13, 2012 18:38

ik heb mijn spuiter de opdracht al gegeven iets beters te bedenken, wat wel netjes staat.
dat hoeft van mij niet apk goedkeur te zijn, daar gebruik ik deze kap voor.....

soms moet je iets achter de hand houden om door de keuring te komen.
Wellicht ten overvloede, maar ook na de apk kan je bekeurd worden voor het scherpe delen verhaal.... :wink:
Los daarvan wil je niet eens weten wat voor verhaal het wordt, als je een voetganger of fietser onfortuinlijk vilt. :idea: (staat volledig los van de schuldvraag in zo'n situatiel)

Ontwerpen gaat met vallen en opstaan. Nieuw ontwerp, weer een stapje beter, maar nog niet optimaal, mogelijk andere nadelen.... hoort er allemaal bij!
Slaap er nog eens een nacht over, wie weet krijg je nog een geniale ingeving!
Waar een wil is, is een weg => kan niet bestaat niet, dat is bij zulke zaken mijn instelling en ik weet zeker, dat het onder de kap zou kunnen passen. Uiteraard is dat veel meer werk, maar je wilt het uiteindelijk ook netjes, toch? :wink:
de carb past wel onder de kap maar dan hangt deze voorover.
dat kan niet want dan loopt de benzine eruit.
ik zou wel de hoek van de inlaat aan kunnen passen maar dan moet de benzine weer omhoog, maar dan anders.....
is moeilijk uit te leggen zonder een tekening of voorbeeld
het leven is als een neus, je moet eruit halen wat er in zit.....

mijn auto's:

Alfa 156 GTA SW(for sale)
Alfa 33 1.6 SW Compressore

Gehad:

Alfa Giulietta 1.8 Carbs
Alfa 33 1.4 de HN-FG-79 (R.I.P.)

Gebruikersavatar
Menno445
Moderator
Moderator
Berichten: 257
Lid geworden op: di jun 01, 2010 14:42
Locatie: Assen

RE: nou vooruit dan, de 33 compressore(verstopt)

di nov 13, 2012 19:18

Dat bedoelde ik inderdaad brolli, en wat komt er dan precies tegen de startmotor aan?
Want als het de inlaat zelf is kan je daar natuurlijk een hoekje uithalen en dicht lassen.
Ik zou er alles aan doen om het onder de kap te houden!
Nu:
156 1.9 Jtd 150pk '03
33 Imola '93
33 1.7 16v QV '94
33 1.7 16v QV S '92
33 1.7 16v QV '94

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: nou vooruit dan, de 33 compressore(verstopt)

di nov 13, 2012 19:57

je hebt ook maar 1 foto van het blok online staan. Misschien moet je er wat meer van de linker en rechterkant maken? en je charger is natuurlijk ook erg groot dat is een behoorlijke restrictie..
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: nou vooruit dan, de 33 compressore(verstopt)

di nov 13, 2012 20:35

Niemand zegt, dat het gemakkelijk is...
Niemand zegt, dat er niet veel aangepast kan/ 'hoeft te' worden....

Als ik naar de eerste foto kijk op pagina 1, dan zie ik, dat de bak onder de compressor al hoog is en deze bovendien hoog boven het blok zweeft....
Ik snap, dat als de bak rechthoekig is en in het midden hangt, al snel tegen van alles (o.a. startmotor) aan zal komen....
Ik snap, dat het al veel werk is om het zover te krijgen.....

Maar daarmee is nog steeds niet gezegd, dat het totale pakket niet lager kan. => uitdaging! ;)

Zoals ik al eerder aanhaalde: waar een wil is, is een weg!

(je moet deze post niet negatief opvatten, ik bedoel het opbouwend)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

RE: nou vooruit dan, de 33 compressore(verstopt)

di nov 13, 2012 20:37

Ik volg het met interesse Jorrit en die luchthapper komt wel goed. Wel voor je die gaat strakplamuren weer eerst die grondverf met thinner afvegen anders houd de plamuur niet kan ik uit ervaring melden!
Vraag me wel af wat er aan de hand is dat de inlaatbuis zo koud wordt, om die nu te gaan verwarmen is symptoom bestrijding lijkt me. Door de lage druk in die buis kan alles makkelijker verdampen en verdampen onttrekt warmte maar wat er precies aan de hand is :?:
Ik zou toch wel willen weten welke klepstoters je hebt. Niet meer de originele met inbus dus maar wel gedeelde nokken. De stoters met inbus zijn 36mm diameter maar als je die vervangt door stoters van 36mm met vulplaatjes bovenop, dan zijn die vulplaatjes maar 34mm ofzo, en volgens mij is dat te smal voor de gedeelde nokken want de totale breedte van de 2 nokken is zodanig dat bij het openen van de klep, aanvankelijk het vulplaatje op de stoter alleen geraakt wordt met de binnenkanten van de nokken. Beter zou dan een stoter zijn van 36mm met de shim onder de stoter, zodat je wel de volle 36mm beschikbaar hebt voor de nokkenas. Maar dan kan je alleen kleppen stellen door het nokkenashuis eraf te halen, en dan verstoor je de koppakking want dan moeten ook de kopbouten eruit...
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Terug naar “Projecten”