Waar bij een 33 de opel rekord E veren de heilige graal zijn voor het verlagen en stugger maken van de achterzijde ben ik eens op zoek gegaan naar een alternatief. Het is toch zonde om alle opel liefhebbers hun remmen en veren te ontnemen? Tevens mochten de sedan veren (13mm windingen) wel ietsje stugger, maar weer niet zo stug (15mm windingen) al de caravan veren.
Speurtochtje heeft opgeleverd dat de veren van een
Audi 100 Avant ideaal zijn! De spiraaldikte is 14mm. Nu zegt dit nog niets natuurlijk. Ondertussen heb ik het onder de auto zitten en ik moet zeggen dat dit voor mij (voor nu) perfect is!
Ik moet nog de sleeparmen van de SW en verstelbare PHstang(beiden met PU) en koni's monteren.
Linksvoor moet ik nog ff een wiellager vervangen. Ik had het subframe van de donor 33 compleet me draagarmen overgezet, zonder te checken of dit nog een beetje ok was... domme hansje!
Rechtsvoor had ik laatst al een goed fusee geplaats + nette fuseekogel, maar links mot dus ook nog ff gedaan worden.
Dit is allemaal niet zo heel veel werk en kan in een avondje gedaan zijn.
Als dit gefikst is moet ik onder de kap nog even bezig. De gasstang zit nog teveel speling op. Hiervoor heb ik teflon gekocht om de stang in op te sluiten. De setup gebruikt nml niet de originele houders.
Als ik er mee bezig ga zal ik wel even foto's maken.
Nou en als dat klaar is, is er weer genoeg anders te doen. Maargoed, dat zie je dan wel weer!