Bandenaanpassing midden in het seizoen 2013, ja of nee?

Ja, banden zijn nu te bepalend.
30%
11
Nee, je doet dat niet midden in een seizoen
70%
26

Totaal aantal stemmen: 37
@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: F1 2012

zo nov 25, 2012 20:08

Die Vettel, doet-ie het toch weer he :o
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo

zo nov 25, 2012 20:17

Spectaculaire laatste GP, Veel belovend begin met een spinnende Vettel, helaas voor Alonso is Vettel erg goed v.w.b. terug komen vanaf achter...
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Danny
Guru
Guru
Contacteer: Website

zo nov 25, 2012 20:23

Jammer dat Alonso op Spa bij dat start incident werd betrokken buiten zijn schuld om,dan had het er waarschijnlijk anders uitgezien nu.
Alfa historie:sud 1.5ti, 33 1.5qv, 33 1.5ti, 33 1.7qv, 75 1.8 carb, 75 1.8ie, 75 indy, 33 imola, 33 1.7 16v sqv(Stef Visser getuned), 155 1.8ts,giulia 2.1 ltr 164 super nu 156SW en 159 sw
SCARB nr 697

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo nov 25, 2012 20:30

wat een race, helaas... Vettel heeft wel enorm veel geluk dat hij door kan rijden na de aanrijding...
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

rednal
Advanced Member
Advanced Member

zo nov 25, 2012 21:05

Spannende race, erg zuur voor Alonso.
Alfetta GTV 1980, Alfasud Sprint 1983, Alfa Giulietta 940

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: F1 2012

ma nov 26, 2012 00:35

Jammer dat Alonso op Spa bij dat start incident werd betrokken buiten zijn schuld om,dan had het er waarschijnlijk anders uitgezien nu.
Inderdaad, dat blijft bij mij ook in m'n hoofd rondspoken.
Maar wat een waanzinnige race. En wat heeft Massa geweldig gereden! Ik zeg: Alonso kon zich vandaag geen betere teammaat wensen.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

tommaso
Guru
Guru

ma nov 26, 2012 08:59

Vettel reed met het koppie en haalde genoeg punten voor de titel.
Kon inderdaad ook anders aflopen.
Zie je toch vaak in een finale en daarom blijft het altijd spannend tot het eind.

De held was toch wel Massa.
Die had een waanzinnige start en loodsde daarna Alonso naar voren.
Prachtige move. Hoezo de ultieme teamplayer.

Daarna nog een keer zo'n beschermingsactie.

Helaas te weinig om Alonso kampioen te maken daarvoor was Alonso soms te langzaam.
Ze hadden wel mazzel met de safetycar want Button en Hulkenberg , de vermoedelijke winnaar, lagen toen al 47 seconden voor.

Wel een verdiende tweede plek in het constructeurskampioenschap voor Ferrari.
Als Massa zoals hij al zei volgende jaar zo rijdt als de laatste races dan kan het leuk worden.

Was ook leuk om mijn held Nelson Piquet weer eens te zien.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

ma nov 26, 2012 09:40

Wat een zalige race ; Ik heb rechtstreeks op BBC gekeken en daarna opnames van Rtbf en Rtl D ik kreeg er niet genoeg van ...
Schitterend hoe Massa zich helemaal wegcijferde voor Alonso eerst door hem voorbij Webber te loodsen en daardoor 4 plaatsen te verliezen die hij in no time weer goedmaakte om dan weer te zorgen dat Alonso zich niet op z'n achteruitkijkspiegels moest focussen . Dan door op slicks blijven verder te gaan om zo de data voor Alonso te verzamelen helaas riepen ze'm dan tegen z'n wil binnen anders had hij bij Button gebleven . Dan op't einde eerst 3 seconden per ronde op Button pakken tot het bleek niet te volstaan om Button te pakken en dan maar toeristje spelen tot Alonso voorbijmocht om dan weer rugdekking te geven .
Te veel uitvallers hebben in de kaart van Vettel gespeeld, Raikkönen ging er net voor de bewuste fase af om vooral niet met Vettel contact te maken en Senna zat aan de binnenkant al waar Vettel naartoe reed ; eigenlijk fout van Vettel een drive-through waard ... Perez mee eruit, Grosjean de boer op(die mag véééééél fouten maken bij genade van Lotus...) . Rosberg met ellende, Schumi al te vriendelijk(die is vergeten waar hij 't meeste titels gehaald heeft), Toro Rosso's met open deur enkel Koba heeft't Vettel lastig gemaakt en Massa uiteraard (Vettel deed 't in z'n broek en liet'm snel door :lol: ) . Kimi de boer op(die heeft echt zitten knoeien deze keer), Di Resta lag ook niet echt dwars . Er was niet genoeg potentieel meer om tussen Alonso en Vettel te zitten .

Zonde dat Hamilton moest uitvallen, de drive-through van Hulk was terecht maar als Kovalainen er niet voor had gezeten had Hulk gewoon een metertje extra rechtdoor gekunnen en waarschijnlijk 't overstuur kunnen vermijden . Alleszins heeft Hulkenberg z'n vistikaartje weer afgegeven en di Resta z'n coming man status serieus ingedijkt dit seizoen (en die voelde dat die is er niet zonder reden afgeknald op't einde : die wou ten allen koste het verschil reduceren met Hulkenberg die'm serieus in de schaduw gezet heeft) . Ik vrees alleen dat de Sauber de ontwerpkaracht van James Key gaat missen en Toro Rosso gaat daarmee scoren let maar op !

2013 afwachten hoe sterk de wagens in het tussenseizoen ontwikkeld worden, maar deze keer zijn de wijzigingen in't reglement beperkt enkel de lelijke getrapte neus verdwijnt .
Als Massa de vorm en't vertrouwen (hoe die 'm er durfde tussengooien bij Button, buitenom bij Koba, Webber doldraaide, etc. ) van 't einde seizoen herneemt hebben we 2 kandidaten mits een goede Ferrari om mee te spelen .
RedBull gaat onvermijdelijk weer top zijn en Kimi en Lotus gaan ook meespelen . Grosjean gaat voor gensters zorgen (posi- en nega-tief) .
Mercedes gaat vooruitgang maken dankzij Lewis & Nico, maar ze moeten hun ontwerp radicaal herzien willen ze niet met bandenvretend gedrag terrein verliezen .
McLaren was de beste in de 1e en de laatste race maar heeft te veel missers in't tussenseizoen gehad ; ik ben ook benieuwd hoe Perez het doet
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice

ma nov 26, 2012 12:58

De drive-through van Hulkenberg vond ik niet terecht. Als dit soort race incidenten al bestraft moeten worden, kun je straks echt alleen nog maar treintje rijden. De ruimte was er, de snelheid was er, maar omdat er nog een achterligger was, was er geen ruimte voor de minimaal kwispelende achterkant van Hulkenberg.... Hamilton had ook eieren voor zijn geld kunnen kiezen, heeft ie niet gedaan en kwam daardoor in de problemen; zo zou je het ook kunnen zien :wink:

Verder heeft Vettel weer laten zien dat hij makkelijk langs iedereen rijdt, tenzij het op topsnelheid moet. Valt wel tegen dat de jongens in de achterhoede teams niet eens de punten wilden verdedigen waar ze op dat moment op reden. Ze gingen te makkelijk aan de kant voor o.a. Vettel.

Massa heeft weer laten zien wat hij waard is en dat is niet per definitie een 2e rijder! Als hij op deze manier doorgaat heeft Alonso het er af en toe nog moeilijk genoeg mee om er voor te blijven.

Volgend seizoen beloofd op voorhand weer een mooi seizoen te worden. Hopelijk kan Ferrari de auto nog wat in het positieve bijschaven en doen ze bij Lotus en Mercedes hetzelfde. Dan zijn er volgend jaar weer zeker 5 teams die kunnen winnen. Als er dan ook nog eens èchte coureurs in de Williams gaan rijden, heb je er een 6e winnende auto bij....

Al met al was het een mooi seizoen welke voor Alonso in Spa verloren is... Ik zeg Grosjean verbannen uit de F1! Geef die stoel maar aan een echt talent.

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

ma nov 26, 2012 13:19

Nu Alonso had pech in Spa, maar Vettel heeft anderzijds 2x stukke alternator gehad (beeld dat hij z'n handschoenen in de vangrails gooide in Valencia) in Monza was het wel al om zeep met de onterechte drive-through vooraleer het probleem daar weer opstak weliswaar .
RedBulls waren te sterk en Alonso heeft zeker tot halverwege het seizoen meer dan het maximum eruit gehaald en perfect op de omstandigheden ingespeeld .
De laatste 2 races hadden ze Massa in Alonso's Ferrari moeten zetten :idea: van mij mag Massa die helm in de kleuren van z'n Pa behouden veel mooier dan fluo groengele !

Williams wordt ook een speler idd. volgend jaar ; Maldonado z'n centen kunnen ze niet missen : speed heeft hij wel, maar in peleton rijden is niet z'n beste kant dat doet Senna dan weer beter maar die moet plaats ruimen voor Bottas (anders zou die uitgerekend in Brazilie niet 1 training van Senna af mogen snoepen notabene waar ze de nieuwe 2013 Pirelli's mochten testen als enige keer voor de 1e race 2013 ...) .
Bottas gaat Maldonado opjagen met als gevolg dat ze in qualifs beiden af en toe gaan schitteren, maar in de races nog meer er af gaan let maar op .

Force India ben ik ook wel benieuwd wie daar Hulkenberg gaat vervangen ; reserverijder bij Force India is bijna altijd naar een vast zitje doorgegroeid maar of Bianchi zonder valies een goei piloot zoals Senna kan buitenhouden met een valies :?:

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma nov 26, 2012 21:05

je vergeet Buemi voor de Force India denk ik....

Ferrari met Alonso en Massa
McLaren met Perez en Button
MB met Hamilton en Rosberg
RB met Vettel en Webber
Lotus met Raikonen+ en Grosjean? (of zou Grosjean eruit gekocht kunnen worden, denk niet dat ze het geld kunnen missen)
Sauber met Hulkenberg en Guiterez
Force India met di Resta? en ....... (Buemi, Senna, Kovaleinen, Kobayashi, Petrov)
Williams met Maldonado (?) en Bottas(?)
Toro Rosso Ricciardo en Vergne

Marussia met Glock en ....(Buemi, Senna, Kovaleinen, Kobayashi, Petrov)
Caterham met Pic en (tja, vd Garde, Buemi, Senna, Kovaleinen, Kobayashi, Petrov)

HRT out?? heb nog niets gelezen dat het al zeker is

Daarnaast zien we denk ik een paar duitsers minder, Glock en Schumacher... Ook de la Rosa zal nu wel echt klaar zijn evenals Karthikeyan...

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

di nov 27, 2012 09:35

Buemi geraakt zonder valies niet binnen bij FI volgens mij zolang er andere evenwaardige piloten met een valies zijn ; Senna, Alguersuari(die beweert het hele seizoen al dat hij 2013 weer meedoet), Sutil(Medion) . Bianchi gaat de centen niet vinden ...
Kovalainen zie ik enkel bij Caterham blijven dankzij de centjes van Lagardère(Pic) anders wordt'r nog ene met valies (Van der Garde ?) .
Petrov geraakt niet meer aan de bak nu z'n valiesje leeg is, Kobayashi zie ik eenzelfde situatie, maar die kan wel aan de bak als test/reserve volgens mij (bvb. bij Sauber om de overdracht vlot te laten verlopen, anderszijds is Gutierrez vertrouwd met het huis) .
Buemi & Kobayashi zie ik wel bij Toyota in't WEC met een volledig programma(Buemi deed enkel LeMans 2012) niet te vergeten dat Toyota Kobayashi in de F1 gedropt heeft .
Marussia zie ik naast Glock ene met een dikke valies nu ze Pic's Lagardère centen moeten missen : Senna is daarvoor geen kandidaat lijkt me die is liever reserve met potentieel zoals bij Lotus dan terug achterop zoals bij HRT wil die niet meer .
Grosjean zullen ze niet op 'n zijspoor durven zetten voor het seizoen bij Lotus omdat ze dan de Total centen verliezen, maar dat weerhoudt hen niet als hij weer teveel flaters doet om d'Ambrosio van de reservebank te halen : die zal nu wel beloond worden met 'n paar FP1 vrijdagen (2012 zou hij er 8 krijgen ...) . Als hij dan wel werkende KERS heeft kan hij zich tonen . d'Ambrosio zou ook bij Audi of Toyota wat bezigheid kunnen zoeken om km te blijven doen zodat hij klaar is als de kans zich aanbiedt .
HRT als die een overnemer vinden zullen het gastjes zijn met een dikke valies die het budget rond mogen maken : een ervaren gast kunnen ze zich niet veroorloven zonder valies .

Red Bull gaat misschien ook een jong talent, en ik denk vooral aan Felix da Costa, plaatsen bij bvb. Marussia maar Max Chilton zit daar met serieuze backing van pappie ...

Kubica gaat vol voor Rally's die keert vooralsnog niet terug in de F1 waar z'n letsel nog niet voldoende voor hersteld is .

Uit de aanvoercategorien zie ik niet direct iemand er zodanig bovenuitsteken en gewapend met een valies om direct door te stoten ; Valsecchi heeft onmiskenbaar het talent maar geen backing, Frijns zit al op de reservebank bij Sauber dus die komt er wel temeer daar Sauber heel wat talenten gelanceerd heeft : Heidfeld, Kimi, Felipe, Kubica, Vettel(1e race USA), Koba(wel 1e bij Toyota), Perez etc. .

Wie dit jaar naast eerder genoemde nog een jaartje moet rijpen in GP2 is Felipe ... Nasr, maar die zie ik 2014 in F1 .

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

di nov 27, 2012 09:54

en toch, als zelfs de Fransen beginnen twijfelen ... http://www.autohebdo.fr/f1/f1/article-2 ... avec-lotus

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: F1 2012

wo nov 28, 2012 18:40

je vergeet Buemi voor de Force India denk ik....

Ferrari met Alonso en Massa
McLaren met Perez en Button
MB met Hamilton en Rosberg
RB met Vettel en Webber
Lotus met Raikonen+ en Grosjean? (of zou Grosjean eruit gekocht kunnen worden, denk niet dat ze het geld kunnen missen)
Sauber met Hulkenberg en Guiterez
Force India met di Resta? en ....... (Buemi, Senna, Kovaleinen, Kobayashi, Petrov)
Williams met Maldonado en Bottas
Toro Rosso Ricciardo en Vergne

Marussia met Glock en ....(Buemi, Senna, Kovaleinen, Kobayashi, Petrov)
Caterham met Pic en (tja, vd Garde, Buemi, Senna, Kovaleinen, Kobayashi, Petrov)

HRT out?? heb nog niets gelezen dat het al zeker is

Daarnaast zien we denk ik een paar duitsers minder, Glock en Schumacher... Ook de la Rosa zal nu wel echt klaar zijn evenals Karthikeyan...
Maldonado en Bottas zijn bevestigd....

Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo

do nov 29, 2012 07:57

Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Terug naar “Het Forum Café”