Peternijmegen
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa bertone twin spark

zo dec 16, 2012 11:45

Ik dacht iets gemist te hebben en heb daarom even opgezocht wat voor een Bert je in bezit hebt.
Je hebt een 13 of 1600GT Junior van na '70, en dan heb ik nieuws voor je!
Onzin dat die het meest waard zijn met een originele of 2.0 tor.
Indien je een Sprint GT of Veloce (met de originele motor)had gehad zou ik me erin kunnen vinden dat origineel misschien het meeste waard is,
maar bij een later type als de jouwe maakt dat echt niets uit.
Uiteraard zijn er mensen die graag origineel willen maar er zijn inmiddels ook heel veel mensen die zoekende zijn naar een mooi opgezette gemodificeerde Bert.
Sterker nog meer als 15K voor een hele mooie originele late Junior beuren is al een hele opgave en heb genoeg gemodificeerde exemplaren verkocht zien worden
voor bedragen die rond de 25K schommelden.
(en dan zaten er nieteens heel veel bijzondere upgrades op)
Maw. lekker bouwen wat jij wilt, doe je het netjes komt het qua waarde welweer goed! :wink:
Veel plezier!!
I Rest My Case
Gr. Peter
( die zich helemaal aansluit bij de vorige spreker)
www.nimega100miglia.nl

Komt het vandaag niet komt het morgen, maar komen zal het er.

Peternijmegen
Advanced Member
Advanced Member

zo dec 16, 2012 11:49

Ik wil gewoon een super gave gt bouwen. Het laatste donkerblauwe exemplaar van Alfaholics is echt een auto zoals ik hem zou willen. Iets andere interieur kleur alleen.

Hoewel die groene ook wel erg gaaf is..., 8)

Ik hou ook van een mooie cleane en nette look.
Mijn oude Bertone voorzien van TS met heeeeeeeeeeel veeeeel leuke onderdelen is volgens mijn laatste info te koop.
De onderdelen en werk die daar inzitten, daar kan je hem niet voor bouwen.
Ik denk dat de huidge eigenaar hem in het voorjaar te koop zet, wegens teweinig tijd en nauwelijks erin gereden te hebben.
Gr. Peter
www.nimega100miglia.nl

Komt het vandaag niet komt het morgen, maar komen zal het er.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

zo dec 16, 2012 11:52

Het zijn nokkenassen met van het Type: Lift 11 & 302 gr.

Ik wil inderdaad wel een beetje koppel overhouden, vandaar dat ik eerst een mailtje heb verstuurd met wat de assen gaan doen. Ik las op het forum als dat er veel verschil tussen zit in de graden en wat je er voor terug krijgt aan vermogen en bruikbaarheid.
Alleen lift en duration (bij welke lifthoogte?) zegt inderdaad nog niet veel. En wat de assen gaan doen is van meer factoren afhankelijk.
Hier al naar gekeken:
http://www.alfaholics.com/2010/07/colom ... -road-101/

Of hier:
http://www.catcams.be/800x600/mainframe.htm?nederlands

Alfa DOHC boek van Jim Kartalamakis al gelezen? Geeft een aardig beeld waar je aan begint en waar je aan moet denken als je dingen wilt gaan aanpassen.
Tuurlijk verschillen de meningen over het boek (zijn er trouwens 2, eerst alleen over nord blok, tweede ook over TS) en je hoeft niet alles letterlijk te nemen maar schetst een aardig overzicht.
Gr
DJ

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Alfa bertone twin spark

zo dec 16, 2012 13:47

Je beseft dat je er hiet bent met een paar nokkenasjes erin leggen en een spruitstukje? Compressieverhouding moet aangepast wellicht om optimaal effect en geen negatieve bijeffecten van de nokkensassen te hebben, idem op de rollenbank, ontsteking en carb aanpassing, flowen , blueprimten blok e.d. . Wellicht heb je je goed verdiept in opbouwen motoren ( alfabb ook heel veel info te vinden) maar ik zie dit zo vaak misgaan met als eindresultaat een duur blok wat teleurstellend loopt... Voor op straat wil je drivability zoals ze dat in het engels zo mooi noemen, en is koppel en de manier waarop zich dit ontwikkelt dus veel en veel belangrijker dan topvermogen.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Michel vd Blonk
Newbie
Newbie

ma dec 17, 2012 22:20

Ja dat besef ik, vandaag ff met van lingen gebeld en de nokkenassen zijn niet geschikt voor straatgebruik.

Hij heeft nog wel andere liggen, maar na een optel sommetje kwamen we al snel richting de 2 duizend euro. Voor een knappe opbouw. En tja dan komen we weer op ts geld.

Ik zal er nog eens goed over nadenken.

aso69
Advanced Member
Advanced Member

di dec 18, 2012 06:21

Knappe opbouw met paar nokkenasjes richting 2000 = TS geld? Vertel?

Michel vd Blonk
Newbie
Newbie

di dec 18, 2012 21:24

Voor 2000 euro kan ik er ook een ts blok in hangen. :roll:

Maar we gaan eerst maar eens wat laswerk doen.

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 19, 2012 00:18

Topic van 5 pagina's en nog geen bout omgedraaid..!

Kerol, nu moet je luisteren; als dit alles rendabel moet zijn doe het dan lekker niet. Er zijn andere dingen waarmee je sneller rijk wordt.
Als het gaat om hoeveel vermogen een nord tegenover een ts kan zetten en daar weer kostenafhankelijk naar kijkt, doe het niet.

Je doet:
- of niets,
- of je bouwd er een ts voor de makkelijke peekaas,
-of je houdt het tijdscorrect op de (getunede) nord.

Puur waar je hart ligt, want een alfa is een brok emotie!

De volgende post verwacht ik actie ;) :thumbs:
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

cuoresportivo33
Member
Member

vr dec 21, 2012 10:36

Mocht je inbouwvragen hebben over de ts motor dan stuur je maar een PB. Ik heb zelf een bertone omgebouwd naar TS, dus kan wel e.e.a. beantwoorden.

Michel vd Blonk
Newbie
Newbie

ma dec 24, 2012 21:05

Top, bedankt!

Terug naar “Projecten”