cees
Member
Member

is dit normaal ?

vr dec 14, 2012 21:29

Mijn vrouw had vandaag een afspraak bij de garage voor een grote beurt. Aan het eind van de dag belde de garage dat de auto klaar was, maar dat ze de grote beurt niet gedaan hadden omdat het beter was om nog 4 maanden te wachten tot de APK, om het dan tegelijkertijd te doen, dat scheelt weer kosten.
Maar nu hadden ze ipv die grote beurt, zonder te vragen, een wintercheck gedaan, alle vloeistoffen gecontroleerd, sloten gesmeerd, proefgereden !!?? en op lekkages gecontroleerd, totaal 38,50 EURO.
Nu gaat het me niet om het geld maar ik heb hier een heel vreemd gevoel bij :-k

marco-75
Full Member
Full Member

RE: is dit normaal ?

vr dec 14, 2012 21:49

Dat had wel even in overleg gekund lijkt mij.

Ik zelf spreek altijd af dat ze bellen voor wat er aan mankeert voordat ze verder gaan met repareren.
Saluti Marco Koster

BMW E91

Alfa's gehad,

Alfa GTV6
Alfa Spider
Alfa 75 3.0 V6 2x
Alfa 164 2.0
Alfa 155 2x 1.8 WB
Alfa 155 2.5 TD WB
Alfa 155 2.5 V6 WB
Alfa 156 1.8 SW
Alfa 166 2.0

cees
Member
Member

Re: RE: is dit normaal ?

vr dec 14, 2012 22:23

Dat had wel even in overleg gekund lijkt mij.

Ik zelf spreek altijd af dat ze bellen voor wat er aan mankeert voordat ze verder gaan met repareren.
Dacht ik ook. Kan zelf wel de vloeistoffen nakijken enz. , vond het een beetje sneaky

jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice

za dec 15, 2012 09:19

In de ogen van de garagehouder heeft ie het netjes gedaan,maar een belletje had wel het minste geweest.

Lijkt erop dat hij het te druk had of geen zin.

Als iemand hem brengt voor een grote beurt doet ie dat niet voor niets.

Ik had de auto een grote beurt gegeven en gebeld of ik hem gratis mocht afmelden voor de APK.

gr Jan

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za dec 15, 2012 10:35

sommige mensen snappen het nog steeds niet, hetzelfde bij het postkantoor...

Moest mijn auto weer een jaar verlengen, ik ruim op tijd naar het postkantoor om het te regelen. Verlengen ze hem vanaf die datum ipv de einddatum van de schorsing te gebruiken... Maakt mij ook weinig uit dat ik een maand dubbel betaal, maar het gaat meer om het FEIT dat dat stomme mens gewoon niet kan nadenken.... :evil:
(leermomentje voor mezelf: de volgende keer zal ik het wel weer van te voren aangeven, ter plaatse controleren en het niet accepteren als ze het weer verkeerd doen)

wbt die wintercheck, ik zou het niet accepteren en niet betalen. En mijn auto ergens anders heen brengen, er zijn genoeg echte alfa liefhebber garages.. En misschien zijn die dan 2 euro duurder, maar daar heb je dit soort geneuzel iig niet
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

za dec 15, 2012 11:23

Moest mijn auto weer een jaar verlengen, ik ruim op tijd naar het postkantoor om het te regelen. Verlengen ze hem vanaf die datum ipv de einddatum van de schorsing te gebruiken... Maakt mij ook weinig uit dat ik een maand dubbel betaal, maar het gaat meer om het FEIT dat dat stomme mens gewoon niet kan nadenken.... :evil:
(leermomentje voor mezelf: de volgende keer zal ik het wel weer van te voren aangeven, ter plaatse controleren en het niet accepteren als ze het weer verkeerd doen)

wbt die wintercheck, ik zou het niet accepteren en niet betalen. En mijn auto ergens anders heen brengen, er zijn genoeg echte alfa liefhebber garages.. En misschien zijn die dan 2 euro duurder, maar daar heb je dit soort geneuzel iig niet

das algemeen bekend en staat overal op internet ook te lezen Gerwin,

schorsen op t postkantoor gaat de schorsing gelijk in, dus niet op de oude einddatum
online schorsen kun je 6 weken ofzo voor afloop verlengen en dan blijft wel de oude einddatum de nieuwe begindatum
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

za dec 15, 2012 13:34

Ik zou het niet accepteren zonder overleg vooraf, je brengt je auto weg voor een grote beurt en krijgt hem terug met een wintercheck.
Goed bedoelt of niet ik noem het brutaliteit :?

Corrado
Guru
Guru

za dec 15, 2012 15:10

Lijkt op goed bedoelt maar bl;ijft vreemd om de grote beurt niet te doen zonder overleg.Ik zou deze ongevraagde check niet betalen, maar je loopt kans dat je het dan bij de grote beurt alsnog betaald...

Ik weet niet wat voor band je met de garage hebt, dat maakt nogal een verschil. Als 'mijn garage' het zou doen zou ik er geen punt van maken omdat ik weet dat hij zuiver en eerlijk is en het dan ongetwijfeld goed bedoelt zou zijn. Maar er zijn ook geragers waar ik het niet van zou pikken.

Koen

Tjerry
Advanced Member
Advanced Member

za dec 15, 2012 15:15

Liever niet meedenken garage. Maar overleggen [-X

Wat een figuren.
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

za dec 15, 2012 15:50

Hmz... mochten met de Toekomstige Youngtimer Fiat (ouwe auto...) gratis naar de Fiat dealer komen voor zo'n wintercheck... netjes ruiterwisservloeistof bijgevuld, rubbertjes ingesmeerd, 17 andere punten gecontrolleerd, geslaagd verklaard incl. "diploma"... voor nada, noppes, niks... EN... een Alfa Romeo sjaal op de koop toe!

8)
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

za dec 15, 2012 16:39

online schorsen kun je 6 weken ofzo voor afloop verlengen en dan blijft wel de oude einddatum de nieuwe begindatum
Zo die ik het ook altijd.
Je krijgt vervolgens netjes de spulletjes thuis gestuurd binnen een week :thumbs:
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za dec 15, 2012 21:07

das algemeen bekend en staat overal op internet ook te lezen Gerwin,

schorsen op t postkantoor gaat de schorsing gelijk in, dus niet op de oude einddatum
ik heb de begeleidende brief niet meer, maar volgens mij stond er zoiets in dat het op het postkantoor je 4 weken eerder dan de afloopdatum terrecht kan...
maar weet het nu voor de volgende keer :lol: :wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

zo dec 16, 2012 01:42

Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

PaulvdH
Full Member
Full Member

zo dec 16, 2012 12:56

was het toevallig bij kwikfit??
ben er eens met de auto van mijn vrouw geweest. ze belde me op om te melden dat ie was afgekeurd (de auto bedoel ik :lol:) op de ruitewissers en de remblokken en schijven aan de voorzijde, kosten 275 euro... ik zei tegen ze dat ik het zelf zou maken en dan binnen een week opnieuw zou langs brengen.
Toen ik de sleutels kwam ophalen was de auto opeens wel goed gekeurd, maar ze benadrukte dat ik echt de blokken en schijven moest vervangen. Toen ik de blokken en en schijven later die week bekeek, was er nog ruim voldoende voering en de dikte van de schijven was ook nog ruim binnen de marge!
een ieder ander die niets van onderhoud weet zou zo maar 275euro hebben uitgegeven voor nop!!!
156 1.8TS - 2004
75 2.0TS - 1989
Gehad: Giulia 1600GT Junior

jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice

zo dec 16, 2012 15:57

was het toevallig bij kwikfit??
ben er eens met de auto van mijn vrouw geweest. ze belde me op om te melden dat ie was afgekeurd (de auto bedoel ik :lol:) op de ruitewissers en de remblokken en schijven aan de voorzijde, kosten 275 euro... ik zei tegen ze dat ik het zelf zou maken en dan binnen een week opnieuw zou langs brengen.
Toen ik de sleutels kwam ophalen was de auto opeens wel goed gekeurd, maar ze benadrukte dat ik echt de blokken en schijven moest vervangen. Toen ik de blokken en en schijven later die week bekeek, was er nog ruim voldoende voering en de dikte van de schijven was ook nog ruim binnen de marge!
een ieder ander die niets van onderhoud weet zou zo maar 275euro hebben uitgegeven voor nop!!!
Was het aan de eind van de maand?

Deze praktijken zijn algemeen bekend als het tegen het eind van de maand loopt en de mannen hebben hun target nog niet gehaad!

Kwikshit!

Nooit meer naar toe gaan!

Ga naar een echte garage.

gr Jan

Terug naar “Het Forum Café”