Hoi Het-Licht,
Ik heb gisteravond bij Elogiov6 de 3.0 24v opgehaald voor een dergelijk projectje. Wil er geen schaamteloze kopie van maken maar het zal waarschijnlijk wel iets dergelijks worden goed voorbeeld doet goed volgen, heb er geen octrooi op hoor ben ik bang. Ga er denk wel kleine zwenkwieltjes onder maken wat het blok met krukas effe verkassen zit er in me uppie denk niet in goed idee, ik heb in de horizontale balk 2 gaten getapt M10 en de pootjes daar tegen aangelegd met moeren, als je wielen gebruikt krijg je een schuine belasting en zit er te weinig vlees in de balk denk ik ... Waarschijnlijk ga ik de buis die tussen de cilinders ligt ook terug plaatsen, oliefilter is ook wel een goeie. Ben nog niet uit over de waterpomp... moet je gewoon proberen
Hoe heb je het blok eigenlijk zo mooi schoon en glimmend gekregen ? Op hoe hoog ligt het blad eigenlijk ?
Moet je Martin een berichtje sturen, zie blad 2, 2e plaatje (MMoerkerken op 't forum) Zie blad 1, plaatje met maten.
Wij hebben het blok zo gekregen, zonder ander appendages er bij. Op de krukas zijn maar 2 van de 4 lagers geplaatst, wel de kappen, een beetje wiellagervet er op. In de drijfstangen is 1 lagerhelft geplaatst. Het gevolg is dat je de krukas gemakkelijk rond draait.