Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: Veloce's GT Veloce 3.0 V6 24v

do dec 20, 2012 10:02

Pffffff, daar gaan we weer.... :evil: :evil: :evil:

Vanochtend met de GTV naar m'n werk, beetje moeizame start. Had hij afgelopen zaterdag ook al.
Toen verder niks gemerkt, nu wel. Vanaf ongeveer 2300rpm schokken en inhouden van de motor.
10min later was het al minder erg, als ik onder de 2300rm bleef niks aan de hand maar als ik dan weer iets meer gas bijgaf begon hij meteen weer schokken.

Zouden dit haarscheurtjes in de inlaatbuis kunnen zijn? (die heb ik namelijk al eens waargenomen)
LMMis al 2x vervangen, laatste keer 6mdn geleden. Ik zal 'm straks eens los trekken om te kijken of het verschil maakt.

Ik denk ook dat ik een massaprobleem heb, omdat mijn lamp blijft flikkeren. (xenon)
Maar als ik de rem intrap flikkert hij minder.
Waar zitten de massakabels bij een GTV?
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 20, 2012 10:12

Valse lucht zou kunnen idd.
Accu 100% goed? (moeizaam starten resp. onregelmatigheden stroom voorziening) Een die inwendig aan het overlijden is geeft soms hele vreemde storingen. Anders even een andere erin om te testen?

Suc6,grtz,fRank

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

do dec 20, 2012 14:45

Accu zal ik eens doormeten. Heb een multimeter, maar nog nooit op een accu gebruikt. :lol: Waar moet ik dat apparaat op instellen als ik de accu wil doormeten? :oops:

Eventjes wisselen zit er niet bij: heb geen andere accu staan en preventief een andere kopen als het mischien niet eens nodig is, is ook een dure grap

Iemand die me trouwens kan zeggen waar de massakabel zit en hoe ik eventueel kan testen of dit het probleem is?
Merk bij mijn flikkerende xenon nu ook dat het stopt met flikkeren als ik de rem in trap, de achterruitverwarming of richtingwijzer aan zet of 'm zin 'n achteruit zet. Lijkt me daarom grote kans dat 't een massaprobleem is.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 20, 2012 15:29

3) eens!
2) Geen accu in de Giulia dan?
1) Tja, je wilt toch verder komen met de diagnose/ werken aan een (mogelijke) oplossing, toch? ;)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

do dec 20, 2012 16:20

Is de accu uit de Giulia sterk genoeg dan?
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 20, 2012 17:49

Tuurlijk wel!

Ten minste, als je zeker weet, dat die in goede toestand verkeert.

:wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

GA!S
Member
Member

Re: RE: Veloce's GT Veloce 3.0 V6 24v

za dec 22, 2012 23:22

Pffffff, daar gaan we weer.... :evil: :evil: :evil:

Vanochtend met de GTV naar m'n werk, beetje moeizame start. Had hij afgelopen zaterdag ook al.
Toen verder niks gemerkt, nu wel. Vanaf ongeveer 2300rpm schokken en inhouden van de motor.
10min later was het al minder erg, als ik onder de 2300rm bleef niks aan de hand maar als ik dan weer iets meer gas bijgaf begon hij meteen weer schokken.

Zouden dit haarscheurtjes in de inlaatbuis kunnen zijn? (die heb ik namelijk al eens waargenomen)
LMMis al 2x vervangen, laatste keer 6mdn geleden. Ik zal 'm straks eens los trekken om te kijken of het verschil maakt.

Ik denk ook dat ik een massaprobleem heb, omdat mijn lamp blijft flikkeren. (xenon)
Maar als ik de rem intrap flikkert hij minder.
Waar zitten de massakabels bij een GTV?
Waarschijnlijk een brakke bobine.

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr dec 28, 2012 12:33

Brakke bobine? Je bedoelt 1 van de 6 disbobines?

Heb nog geen tijd gehad om naar het massaprobleem te kijken. Van de week inlaattraject even vervangen en kijken of ik via die weg een massakabel kan vinden.
Zit blijkbaar linksvoor bij de v-bak een massakabel.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Veloce's GT Veloce 3.0 V6 24v

vr dec 28, 2012 14:56

Brakke bobine? Je bedoelt 1 van de 6 disbobines?

Heb nog geen tijd gehad om naar het massaprobleem te kijken. Van de week inlaattraject even vervangen en kijken of ik via die weg een massakabel kan vinden.
Zit blijkbaar linksvoor bij de v-bak een massakabel.
Zat bij mijn ex 156 v6 een extra massastrip van v-bak naar koets herinner ik me, zonder die strip deed ie niks...(terwijl de org bekabeling met min klem wel aangesloten zat)

Grtz,fRank

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr dec 28, 2012 21:20

Ja, lijkt mij de meest logische plek om daar eerst maar eens te gaan snuffelen. Leuk weekendklusje als het gvd eindelijk eens droog is! [-o<

Van de week de spreekwoordelijke speld in de hooiberg gevonden! :shock: Een gloednieuwe inlaatbuis, al maanden zo zijdelings naar op zoek geweest en nu kwam hij via pb vanzelf naar me toe! :lol:
Denk wel één van de laatste nog nieuwe buizen, zijn echt compleet onvindbaar.
De inkoopactie die ik wil op zetten (zet 'm gewoon door) wil niet echt vlotten. Bij iedereen scheurt hij, velen rijden al met tape rond de buis, maar nu blijft het aantal aanmeldingen achter.

Afbeelding

Verder was de Kerstman wat laat dit jaar, maar kwam gelukkig nog een pakketje uit Engeland langs brengen. Setje 305mm-remmen van Mtec Brakes, veel schijf voor weinâgh! :banana:
Afbeelding

Ook al voorzichtig begonnen met een setje klauwen te reviseren. alles pennetjes en zuigers ff vervangen, nog nooit gedaan maar lijkt me niet veel werk. Al doende leert men, zullen we maar zeggen. :lol:
Zijn nu nog mooi John Player Special-style maar worden weer gewoon rood met Alfa-stickertjes. Komen dan met een setje goede blokken en RVS-omlochten remslangen op de GTV voor als we er deze zomer mee de Alpen in gaan.
Schuren gaat echter nog niet zo lekker. Staalborstel met de hand is niet sterk genoeg, schuurpapier wel maar is een monnikenwerk en dan ben ik er straks 20 uur mee bezig om alleen de verf er af te halen. :lol:
Dus maar eens proberen met een staalborstel op een boormasjien of mijn oom met zijn straalcabine eens lief aan kijken. Zwarte verf zit over de oude rode verf, dus flik wat zooi dat er af komt.
Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

Alfissimo
Guru
Guru
Contacteer: Website

vr dec 28, 2012 21:26

Schuurborstel op boormachine gaat prima, heb heel men 75 onderstel inclusief as en remklauwen ermee gedaan. De spierpijn krijg je er gratis bij :D
SCARB 6276
'72 Giulia Super 1.3
'88 Spider 2.0 Quadrifoglio
'91 75 2.0 TS Numerata nr.2988
'92 Spider 2.0 USA

Squadra Alfisti - Classic Alfa Romeo Parts

rednal
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

vr dec 28, 2012 22:02

Niet originele lak heb je er vrij snel af met het goedje wat er normaal binnen in hoort. Remolie.
Alfetta GTV 1980, Alfasud Sprint 1983, Alfa Giulietta 940

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr dec 28, 2012 22:49

Even stralen maar (pas op voor de zuigerpassingen). Ook met een borsteltje op een boormachine kun je nét niet in alle krappe hoekjes komen... Ofwel in de afbijt na t ontmantelen.

Suc6, grtz,fRank

GA!S
Member
Member

zo dec 30, 2012 09:52

Brembo revisiesetje kopen met rubbertjes en stofhoesjes. Die willen ook wel eens scheuren na 10 jaar. De bobines zou ik als eerste wantrouwen bij slechte loop. Kun je hem uitlezen en kijken of er een misfire op een van de cylinders is geweest? Ik heb destijds de bobines per bank vervangen. Achter de nieuwe gezet en voor wisselen tot het probleem opgelost was.

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

zo dec 30, 2012 22:04

Miljaar, productief dagje vandaag!

Begonnen met het vervangen van het inlaattraject. Oude slang/buis was kantjeboord, zaten wat scheurtjes en barsten in maar niet duidelijk te zien of ze ook doorgescheurd waren. Dus toch maar preventief vervangen.
Afbeelding

Daarna ein-de-lijk mijn zijknipperlichten vervangen door witte exemplaren. Had ze in december 2011 gekocht maar nog niet gemonteerd... :-)
Maar wat een dra-ma-ti-sche pasvorm! :-( Alsof hij niet goed naar achteren schuift en mooit in het relief valt.
Heb er geen foto van maar plaats ik nog wel deze week.

Toen nog zo'n klusje dat ik véél te lang heb uitgesteld, het vervangen van de gasveren van de kofferbak.
Maar! De bevistiging vooraan was makkelijk los, maar de achterste zat aan beide kanten vast. Maar vreemd genoeg voelde ik nog best wat spanning op de gasveren zitten, in ieder geval neit veel anders dan de gebruikte exemplaren die ik nog had liggen. Heb ze dus maar ff laten zitten, omdat 't ging regenen en ik niet nog een uur wilde klooien met de achterste aansluiting terwijl ik nat zou worden.

Zodoende ook niet meer gekeken naar de massakabel, omdat de grond helemaal nat was zag ik 't neit zitten om de auto op te krikken en over de grond te gaan schuiven. Wel nog gekeken om er van bovenaf bij te komen toen de inlaat er af lang, maar helaas kwam je er op die manier niet bij. :-(

En als laatste weer wat vorderingen met het remmenprojectje. Eerder deze week wat gaan schuren, maar zoals al beschreven was dat niet echt een succes. Met staalborstel en schuurpapier was ik na 2 uur(!) niet eens op de helft van één klauw! :(
Dus mijn oom een lief aangekeken of ik zijn straalcabine mocht gebruiken en dat was geen probleem! :-D
Koste me ongeveer een uur per klauw, maar je komt wel bij alle lastige hoekjes etc.
De zwarte verf van de vorige eigenaar spoot je er echt vanaf alsof 't waterverf was, maar de originele rode verf die er onder zat was best hardnekkig.
Maar 't resultaat mag er zijn. Alleen de leidingen waren lastig, dus die moet ik nog ff met papier opschuren.
Afbeelding

Afbeelding

Nu op zoek naar setje voor nieuwe zuigers, iemand een idee?
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

Terug naar “Projecten”