Het oude model van Gila:
Maar goed...heb net een pakketje van carmodel.net binnen gekregen, dus ik kan m'n bescheiden vitrine weer een beetje bijvullen.
In dit geval zijn dit dus de Pego 33 en Pego 146.
Die voorruit2 keer nieuws uit Italie in 2 verschillende schalen. Als eerste een 1:43 verkleining van de 1150cc Giulietta Conrero van de maker Jolly Model. Dit model is een paar jaar geleden door een kleine Italiaanse maker op de markt gebracht in kit en gebouwde vorm (ik kan me momenteel de naam niet herinneren, maar daar kunnen Dinkyboy en/of AlfaRomeoMiniaturaFer wel duidelijkheid in brengen). Nu brengt Jolly Model dus een verhoudingsgewijs goedkope gebouwde versie uit.
De mallen van Neo in de 2012 vitrines in Nürnberg geven al een blik op de 1900 Touring, 2600 Zagato, AlfaSud en de 75 Wagon.Leuke plannen van Neo inderdaad, maar de doublure met de Kess Alfa Sei begrijp ik dan weer niet. De Alfasud Giardinetta bestond in 1974 nog niet, de 75 Turbowagon was er alleen in het rood, de andere kleuren waren een SportWagon en geen TurboWagon, de Alfasud Ii Facelift 1980 is een moeilijke keuze om correct te maken, de 1980 versie is namelijk een tussenversie met de plastic bumpers en wielkastverbreders maar de kleine achterklep. Ik kan me haast niet voorstellen dat dat goed gaat, ik vermoed dat ze er een grote achterklep van gaan maken zoals in 1981 geintroduceerd. Laten we hopen dat ze een paar Alfa liefhebbers raadplagen om zulke kleine slordigheden te voorkomen.