Even een weekje geen tijd gehad, maar zojuist weer een uurtje gevonden om wat te knutselen.
Schade is inderdaad alleen rond 't punt waar de stofhoes zit geklemd, dus aan de binnenzijde van de "ring". Zitten wel 2-3 iets diepere stukje uit, die heb die met wat schuurpapier vlakgeschuurd zodat ze niet in de stofhoes kunnen krassen/snijden. De boel nogmaals goed doorgespoeld met wasbenzine en nu moet alles toch wel goed schoon zijn. Ook de U-vormige leiding eraf gehaald en doorgespoten met een spuitfles en wasbenzine.
Volgende probleem om te tackelen: de ontluchtingsnippels.
Zitten alle 4 muur- en muurvast, dus heb ze even met WD40 ingespoten en kijk dan morgenavond of ze los komen. Of zit hier een rubber nippeltje/ringetje o.i.d. onder dat kan uitdrogen door de WD40?
Onderdelen verzamelen verloopt gestaag, maar blijken niet altijd even makkelijk vindbaar.
- prima, verf en blanke lak is present
- RVS-omvlochten remslangen komen binnenkort per post (maar heeft nog geen haast uiteraard)
- "revisiesetje" besteld via de dealert, blijken dat alleen 2 stofhoesjes te zijn... (en dat voor 26,- per set!) Dit zijn alleen de stofhoesjes voor de 2 grote zuigers, dus moet nog 4 stofhoesjes voor de kleine zuigers zien te regelen.
- Ook nog op zoek naar 8 nieuwe cups, die vervang ik dan ook maar gelijk.
- De zuigers eens goed bestudeerd, op alle 8 stuks zitten beschadigingen. 3 had ik met de waterpomptang er uit moeten halen, maar tref op alle zuigers schade aan die niet door mij veroorzaakt is. Niet extreem veel, maar wel flink wat krassen op met name 't stuk wat tegen de remblokken aan komt. Dus hier ook maar naar op zoek naar een set nieuwe.