Hallo,
even kort voorstellen: Paul, 31 jaar en 1m98 groot.
Na heel wat voorwiel aangedreven alfa's te hebben gehad (33 1.7 8v Zender wit, 33 1.7 16v rood, 164 2.0TS ge-R.I.P.-t door een honda, 164 TS Super, 156 Sportpack... etc....)
Dat was 6 jaar geleden en na 6 jaar Camembert van de zaak rijden heb ik nu een Sushi van de zaak. Een Subaru Legacy Boxer diesel.
Een 159 had er ook ingezeten maar met mijn 1m98 is dat behalve een super mooie ook een super-onpraktische auto.
Dat had ik er als daily-driver net niet voor over en was de subaru voor mij een zéér praktisch alternatief met ook een eigenwijze filosofie op gebied van motoren en aandrijving. En het rijdt ook lekker.
Na 6 jaar alfa-loos te zijn is het virus toch weer héél hard opgeflakkerd en er MOET weer een alfa komen. Als daily vind ik binnenruimte zeer belangrijk (met mijn lange zelf en een kinderzitje achter en buggy in de koffer etc...)
Als hobby-auto kan mij dat allemaal geen R*K schelen want daar moet enkel IK lekker in zitten
Momenteel heb ik een 75 turbo en een GTV6 staan die ik aan het 'heropstarten' ben. Ik heb al gemerkt dat die transaxles toch wat krapper zijn dan de voorwielaandrijvers die alfa gebouwd heeft.
Dus nu mijn vraag:
In welke klassieke alfa's passen de lange alfisten onder ons, of hoe heb je je te kleine alfa toch passed rond je kniën of kruin gekregen?
Groeten!
Paul