Wanneer gaat de brandstofprijs door de magische grens van 2,- euro?

half jaar
19%
13
1 jaar
31%
21
2 jaar
34%
23
nooit
15%
10

Totaal aantal stemmen: 67
Doix

RE: brandstofprijs. Wanneer gaat die door de 2,- euro grens?

ma sep 05, 2005 21:14

He, thanx, die link zocht ik nog.... had er over gelezen en dat er mensen boos over waren, maar het is een goed initiatief vind ik. Alleen waar valt euro loodvrij RON98 onder? Is dat Super, Superplus of speciale benzine?

En wat betreft stemmen, 164Q4, tja, goed punt, je merkt het al dat eind 2006 (?) de stemronden weer komen? Er worden weer mooie beloften gemaakt, maar het is tegenwoordig niet echt makkelijk kiezen. Na het politiek debacle in 2002 en 2003 koos Nederland massaal voor PvdA en CDA (als ik me goed herinner, maar mijn geheugen laat me wel eens in de steek bij onderwerpen anders dan auto's, muziek, internet en vrouwen :oops: ), maar omdat deze partijen in een centrum-linkse coalitie er niet uitkwamen is gekozen voor een CDA-VVD-D66 centrum-rechtse coalitie (politieke richting is zwaarder verwoord dan werkelijkheid, maar okee). Ergens zitten wij als Nederlanders dus momenteel met een regering waar we niet echt voor gekozen hebben, in mijn beleving? En tja, waarop kiezen komend jaar? Ik ben van nature een tikje links (al zullen mensen na mijn bovenstaande postings anders denken :wink: ) en vind milieu en natuur belangrijk, maar ik houd ook van autorijden en wil best wat lijen om mijn hobby te kunnen blijven doen. Toch Groenlinks stemmen dan? Dan blijft de A-4 voor altijd onafgebouwd hier en zullen mogelijk de autokosten verder omhoog gaan onder het mom milieu. D66 dan? Is wel veilig, want deze partij kent al jaar en dag geen gezicht meer, lijkt het wel. Afgezien van bestuurlijke vernieuwing waar ik helaas nog weinig van merk, en een gekozen burgemeester hebben zij zich op andere vlakken weinig geprofileerd de laatste jaren. CDA dan? Ik moet zeggen dat ik nu reeds mijn buik vol heb van die jongens, al vind ik het lanceren van een boek door de Vries (meen ik?) van CDA over het huidige beleid wel een verademing, een prachtig met argumenten onderbouwd boek dat helaas verketterd wordt door zijn eigen partijleden die niet verder kwamen dan emotioneel geuite schofaties.
PvdA dan? Zou een mogelijkheid kunnen zijn, maar ik weet niet meer precies waar ze staan op de politieke lijn. Ook zij profileren zich niet net als meer oppositiepartijen, bang om stemmen te verliezen komend jaar? SP dan? Zelfde verhaal als PvdA met dien verstande dat zij wel duidelijk links zijn. Op zich niet erg, maar zij zouden zeker kunnen aansturen op iedereen in het OV en op de fiets.... :wink:
VVD dan? Hoewel ik meen dat de VVD an sich niet zo'n slechte partij kan zijn, lijkt mij het liberale, bijna op Amerikaanse leest geschoeide houding niet de juiste voor Nederland. Je merkt het lanceren van halfbakken maatregelen waarbij steeds meer verantwoordeljikheid naar bedrijfsleven, lokale overheden en vooral de bevolking geschoven wordt (waarom kan dat trouwens niet in het verkeer? Daar zie ik steeds meer betuttelende regelgeving!), waarbij gemakshalve vergeten wordt dat het belasting-inkomenlevel in Amerika heel anders is dan hier en dat het volk daar een juridisch stelsel kent waarmee het bedrijven of overheden tot op het bot kan kaalfinancieren als zij in gebreke blijven. Hier kan dat (helaas?) niet en heeft de overheid wel de lusten van het veramerikaniseren maar niet de lasten, want ook die zijn richting de bevolking geschoven. VVD wordt het dus in mijn optiek liever niet, zeker niet naar het financieel oververhitten van de economie door opper-VVD-er Zalm in de jaren '90 en nu het kaalbezuinigen van een moegestreden bevolking in de magere beginjaren van het millennium.... (ik chargeer, ik weet het). Blijven de splinterpartijen en specifieke partijen over die helaas in hun programma te eenzijdig zijn om uberhaupt een land te kunnen besturen, naast het feit dat ik graag religie en politiek gescheiden zie....... dus tja, wat moet ik stemmen komend jaar?

Maar ja, nu heb ik politiek geintroduceerd met een sneer richting religie op een autoforum... en discussie over politiek en godsdienst geven koude harten en hete hoofden...... :cry:
Dus voor mij even ontopic: ondanks de hoge brandstofprijs heb ik vandaag toch even genoten van mijn bella! :twisted:

patje1100
Guru
Guru

ma sep 05, 2005 21:24

Doix@ het probleem wat je krijgt als er 2 of meer partijen nodig zijn om voldoende zetels te krijgen is dat er meestal van alle beweegredenen die voor jou belangrijk zijn om op een bepaalde partij te stemmen geen moer meer van terecht komt. Waarom denk je dat er massaal Nee gestemd is bij dat referendum.

Oplossing. 1 partij die zeker 76 zetels haalt en dat is de partij voor de werkende man met als lijst trekker Ravado :wink:

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

ma sep 05, 2005 21:58

ik trek helemaal niks, laat staan een lijst........ :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: brandstofprijs. Wanneer gaat die door de 2,- euro gr

di sep 06, 2005 11:49

... zit zo maar eens te filosoferen....

Als ze nou eens in De Verenigde Staten van Amerika een kwartje* bovenop de normale prijs van een gallon gooien en dit... laten we zeggen, "kwartje van Bush" in een fonds stoppen wat gebruikt kan worden voor hulp in dit soort rampen....

Denk dat half Amerika op z'n achterste poten staat om te klagen over de benzineprijs....
dan vraag ik me af... voor wie is de benzineprijs nu het belangrijkst??

* uiteraard kennen ze daar geen kwartje, is puur hypothetisch.
Maar wél een heel bevredigende gedachte :wink:
Ik stem JA :P

matra sports
Guru
Guru

di sep 06, 2005 12:59

de helft van alle kamerzetels moet naar het bedrijfsleven. terug naar de menselijke maat zou ik zeggen. 75 zetels in de tweede kamer voor boeren - bedrijven - huisvrouwen etc.van elke beroepsgroep wat. natuurlijk geen overdosis Royal Dutch - Heineken etc :wink:

Doix

wo sep 07, 2005 18:33

Tot zover ons protest tegen de hoge brandstofprijzen:

http://www.nu.nl/news/587996/11/Benzine ... _Zalm.html

Hij neemt de petitie niet in ontvangst want meneer wil niet de indruk wekken met een heffing van meer dan een euro per liter brandstof dat hij en zijn regering schuldig zijn aan de hoge brandstofprijzen.
Daarnaast mekkert CDA dat we ons niet gek moeten laten maken door de waan van de dag, maar welke waan? Ik zit al twee jaar op een vrijwel nullijn (inflatiecorrectie mag geen naam hebben in) met mijn salaris en alles is en wordt maar significant duurder na de invoering van de euro... zijn trends van jarenlang tegenwoordig ook al "waan van de dag"?
Tevens wil men nog geen koopkrachtherstel doorvoeren ondanks de financiele meevallers juist door die hoge olieprijs en de daaraan gekoppelde prijzen van producten zoals gas, maar ondertussen wordt wel je spaarregelingen vrijgegeven in de hoop dat je dat allemaal gaat uitgeven om zo de economie te herstellen..... waarom zitten die gasten daar nog in Den Haag? Kan iemand mij dat vertellen?

Ricambi Originali

wo sep 07, 2005 18:49

Ja Doix, ik vraag het me ook af... ik meng me op verjaardagsfeestjes ed meestal express nooit in dat soort discussies. Want ik voel dan echt een machteloze woede opkomen.. ja en daar is geen enkel feestje mee gebaat.. het gaat allemaal lekker hier in NL en maar een kleine minderheid die er wat van zegt.
Laat ons alsjeblieft nog wat knaken te besteden hebben in dat hele kleine beetje vrijetijd wat je overhebt van deze wordt maar lekker geleefd cultuur..
Ach laat ik maar weer over Alfa's nadenken, daar wordt ik tenminste niet depri van :wink:

Groet, Ro

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo sep 07, 2005 20:49

... zit zo maar eens te filosoferen....

Als ze nou eens in De Verenigde Staten van Amerika een kwartje* bovenop de normale prijs van een gallon gooien en dit... laten we zeggen, "kwartje van Bush" in een fonds stoppen wat gebruikt kan worden voor hulp in dit soort rampen....

Denk dat half Amerika op z'n achterste poten staat om te klagen over de benzineprijs....
dan vraag ik me af... voor wie is de benzineprijs nu het belangrijkst??

Ik ben nu in de States... en de prijs is nu gestegen tot 3.05 dollar per gallon. Da's 65 cent omhoog sinds Katrina....

Yuri
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

wo sep 07, 2005 21:14

Goed voor ze ! (Niet die orkaan, die benzineprijs...)

matra sports
Guru
Guru

do sep 08, 2005 12:39

Ik hoop dat het 10dollar wordt.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

do sep 08, 2005 18:22

Afbeelding

Anti USA???

Ricambi Originali

do sep 08, 2005 20:00

Now you do as they told you... lekker nummer bert :wink:

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

do sep 08, 2005 20:02

Ikke niet hoor, vind alleen dat ze teveel benzine opmaken.

(..now you do what they told you... ;))

matra sports
Guru
Guru

vr sep 09, 2005 09:41

Beetje Anti. Het land met de mogelijkheden voor iedereen... Zeg maar de Firma list en bedrog. As die Bush nou eens een keer ervoor zorgt dat ze minder olie opstoken met hun gore dikke bakken en de Palestijnen aan een eigen staat helpt i.p.v. Israel als zakenpartner een handje boven de kop te houden. Ik hoop dat de Saoudies de stekker uit de economie trekken in Amerika. Wellicht dat de president dan eens wakker wordt, want dan gaat het over centjes en dan is het snel over met hem denk ik :lol: :evil:
Hij is gewoon oliedom ? :wink:
Laatst gewijzigd door matra sports op vr sep 09, 2005 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

vr sep 09, 2005 11:29

...en de Palestijnen aan een eigen staat helpt i.p.v. dat verfoeide Israel als zakenpartner een handje boven de kop te houden...
Dit behoeft toch wel enige nuancering me dunkt. Je geeft zelf ook al aan
Ik hoop dat de Saoudies de stekker uit de economie trekken aldaar. Wellicht dat de president dan eens wakker wordt
Er wordt van twee walletjes gegeten. Israel geniet overigens pas sinds medio jaren '70 bescherming van de VS.

Terug naar “Het Forum Café”