De kabelbomen zijn totaal verschillend en de injectoren hebben een heel andere weerstand en kan men niet uitwisselen.
164 was allen met motronic, de FL had wel weer een nieuwere versie.
Heel even in het begin waren er ook 164 zonder kat......
MIsschien handig om het boschnr. vd computer zonder kat te achterhalen, er zijn er zat die zonder kat waren geleverd. Ook heb ik er nog wel computers liggen zonder kat volgens mij.....Ik heb een 3.0 motorblok opgebouwd. Deze moet in de 90 met een 2.5 Jetronic motormanagement.
Nu zijn de 3.0 Jetronic MET KAT computers overal te vinden. Die heb ik zelf ook bij de motor. Maar ben ik per se een katloze computer nodig? En ook de luchtwegers hebben allemaal andere nummers. Ik heb alleen een weger van de 2.5, natuurlijk.
Dat het drie-liter-spul moet worden lijkt me logisch, Maar hoe groot is het belang van een met- of zonder kat computer en luchtweger?
Ik ga alles van de originele 2.5 gebruiken; dus kabelboom en injectoren enz.
Mooi lijstje met gegevens lijkt meUit het boek van Kartilamakis (schrijf je dat zo?)
Zoon Martin zijn 5e 75 is nu al 2 jaar een V6, met Jetronic. Is een uitlaat zonder kat, Jetronic met kat, ontstekingsunit is volgens mij gelijk.
Er is een lambdasonde ingeboord, moest vrij ver naar achteren anders heb je niet alle pijpen van de uitlaat bij elkaar.
Dit werkte niet naar behoren, waarschijnlijk omdat de lambdasonde niet genoeg wordt opgewarmd door de uitlaatgassen.
Sinds kort hebben we een frisse motor in de schuur staan welke er over een aantal weken in geschoenlepeld wordt.
Ook de elektronika van een katloze versie zit daarbij. Deze is er al ingezet en de motor draait veel rustiger en is ook soepeler.
Of hij ook minder brandstof verbruikt, weten we binnenkort.
Controller, ignition (EZ 10) 0 227 921 036 B.J. 02.87-01.90 voor de kat-versie. (uit de Bosch onderdelen lijst)
Omdat op bovenstaande lijst de ontstekingsmodule niet voorkomt, denk ik dat deze gelijk zijn. Maar wat is zeker?
Dat komt overeen met wat Jim Kartalamakis heeft ontdektVanmorgen de nummers opgenomen van een tutti originali V6 jetronic zonder kat.
LMM 0280.202.105
ECU 0280.001.133
ontst.module 0227.921.035
En een Boschlijst van een uitvoering met Kat.