jan-willem
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: RE: Ik ben net geen 2 meter en ik pas in een .........?

do jan 24, 2013 15:12

Welke dan?.
Voor mij voldoende.

gr JW

2000 veloce
Junior Member
Junior Member

RE: Ik ben net geen 2 meter en ik pas in een .........?

do jan 24, 2013 16:24

Waar gaat het hier nu over? Gaat het om het zitcomfort in een alfa omdat je lang bent of gaan we tegenwoordig alleen maar letten op versprekingen of taalfouten van anderen. Misschien lezen sommige mensen ook niet naar behoren. Hou daar a.u.b een keer mee op.

Rob.
Alfaloos

Gehad:

147 1.6 TS Distinctive
75 1.8 IE IMOLA
Spider 2.0 veloce
155 2.0 WB
164 3.0 V6
3x 75 3.0 V6
enz.

Italman
Member
Member

do jan 24, 2013 21:23

Zitpositie en ermee leren leven zal inderdaad van persoon tot persoon verschillen.
Wat iemand hier zei over verhoudingen van het lichaam kan ook kloppen. Heel wat mensen van mijn lengte passen redelijk vlot in modellen waar ik echt in opgespannen zit. (mijn 115 kg kan er ook aan doen, en neen, het zit niet in een toogzweer ofzo :wink: )
Vind de reacties wel zéér interessant en ga toch eens een lijstje maken van de modellen waar meeste lange mensen unaniem goed in passen.

Ik heb mijn eerste stappen gezet in een 33, knieën wijd open (daar heb je plek voor in een 33) plek genoeg voor het stuur en handen, QV interieur erin (dat heeft de platste kussens, zat er in mijn geval beter in dan een recaro interieur) en de rails vooraan iets omhoog en achteraan plat op de grond.
Da's ondertussen 12 jaar geleden maar ik vond toen mijn 33 de übercoolste auto die er was (witte met zender-kit, mss nog bekend bij iemand).
Een mens raakt ondertussen wat gewend (164-156-camembert van de zaak) en nu de subaru legacy. Een echt ruimtebeest, ik kan mezelf echt perfect achter het stuur zetten en kan dan past er nog gewoon iemand van 2 meter achter me. Een luxe waar je rap aan went. (als daily heb ik soms ook echt moeite met een auto die ik uit passie koop, vind het zo jammer van die te zien verouderen, krasjes, steenslag etc... Heb dan moeite met het idee dat op een dag die auto toch weg moet)
Als ik nu terug in een 33 stap is dat toch weer even hard wennen en moet dat über-auto gevoel toch van ver opgerakeld worden. (ouder worden zeker? :wink: )
Met de 75 turbo en de gtv6 schrok ik ook wat na al die jaren ruimte-luxe dat ik even wilde horen hoe andere lange mensen dat opgelost krijgen.

Het virus is zo sterk dat het moet en zal passen, en een alfa waar je echt nooit ofte nimmer in past, in mijn geval bv een oude spider (jammer, want heeft mijn hart gestolen of gtv916 zal ik jammer genoeg nooit kunnen rijden dus ook nooit 100% volhartig kunnen koesteren. :cry:

Daarom leuk een doorsnee verzameling op te kunnen stellen van alfa's die ik wel in overweging kan nemen buiten de 75 turbo en de GTV6 die ik nu heb.
(de SZ komt er toch ook vaak in voor, ik ga toch even moeten budgeteren me dunkt 8)

Alle verdere reacties nog steeds van harte welkom en alvast bedankt voor de al gegeven reacties! Ik heb weer hoop! :D

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

vr jan 25, 2013 00:06

Ik ben 1,83 en kom dus weinig auto's tegen waar ik niet in pas (alleen in de Celica van m'n ouders met schuif-/kanteldak hield de hoofdruimte niet bepaald over). Maar wat zithouding betreft ben ik wel een rare. Ik zit verder naar voren dan andere mensen van mijn lengte. Als ik in de auto stap van mijn vader, die 1,70 is, dan kan ik de stoel gewoon laten staan, en dat ligt niet aan mijn vader want zo kan ik nog tig voorbeelden opnoemen. En dan nog wil ik in veel auto's het stuur meer naar mij toe halen dan dat de stuurverstelling toelaat. In m'n GT staat-ie voor het mooie net te ver weg; van de week zat ik in een Lexus en ook daar was het net niet; in de Twingo van m'n werk (stuur alleen in hoogte verstelbaar) is het helemaal drama (ook mede door de kl*t*stoelen trouwens, maar toch). In m'n Mazda zit ik wel goed, maar daar zit een sportstuur in met een naaf van 8,5cm diep.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

DAVE
Guru
Guru

vr jan 25, 2013 14:58

Als iemand mij vraagt hoe ik in godsnaam met mijn 2,02 meter in een brievenbus geraak antwoord ik altijd dat IK mij aanpas aan de wagen en niet andersom:lol:

Ik ga een prachtige Alfa toch niet laten staan enkel en alleen omdat ik er niet 100% in pas ??
Nu : Giulia Veloce "Blue Misano" (2018), Brera Italia Independent 2,0 JTD (2011), 147 1,6 (2007).

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

Re: RE: Ik ben net geen 2 meter en ik pas in een .........?

vr jan 25, 2013 16:32

Welke dan?.
Voor mij voldoende.

gr JW
Zou ik uit nieuwsgierigheid toch ook wel eens willen weten. Ik zie ze zo gauw niet. Ook na twee drie keer nalezen.

Gr DJ

Erwin83
Member
Member

za jan 26, 2013 13:58

Mijn 1,90 past prima in de 916 spider met verlaagde stoel. Al merk ik dat ik iets naar rechts leun om de dakhemel links van me te ontwijken. Niet nodig, maar soort automatisme. Kap open uiteraard geen enkel probleem :wink: gtv is ook geen enkel probleem.
Ik paste ook prima in de Sprint. 33 met dik interieur ook, sport interieur was vooral te smal. 75 zat heerlijk, maar zitpositie is sowieso ietwat vreemd (stuur staat wat vlak).
GT en 147 zitten ook heel fijn. 159 is gewoon een lel van een auto.

Ik zit echter altijd enigszins (niet in de vw corrado stand hoor) onderuit gezakt. Wil je echt in de scheel-houding, dan is het in bijna alle auto's krap volgens mij. Ik snap echt niet wat daar lekker aan zit. Stijf in je stoel. Zo zit je toch ook niet achter je buro of voor de TV?
Rosso Tonale Edizione Speciale (Sep-22)
Ex: Giulia, 916 Spider, 147, Alfasud Sprint QV, 75, 33

Pinin01
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

za jan 26, 2013 15:21

Ik ben 1.88m en ik heb een Spider en een Bertone.
Ze zijn, met name in beenruimte door de positie van het stuur niet echt ruim.
Het is echter ook weer niet zo dat ik opgepropt in de auto's zit.

Ik heb bij beide auto's de originele houten Hellebore sturen zitten.
Met een kleiner stuur krijg je automatisch meer beenruimte.

Gewoon eens lekker in zo'n klassieker gaan zitten en passen.
Saluti Erik
Spider 3.0-2000
Spider 2000 Veloce-1973
Bertone 2000 GTV-1973
Ducati 900SS

Terug naar “Het Forum Café”