Ah, OK! Daar had ik al een tube van gekocht van ATE ofzo. Maar dan kan dat ook met dit spul.
Dus eerst de o-ringen (cups) er in en dan insmeren? Of de gehele cup insmeren?
Let er btw op dat de cups er maar op 1 manier in mogen, ze zijn zodanig van vorm dat ze, indien juist gemonteerd, de zuigers na loslaten van je rempedaal/wegvallen hydr. druk iets terug getrokken worden en de blokjes vrijlopen van de schijf...Ah, OK! Daar had ik al een tube van gekocht van ATE ofzo. Maar dan kan dat ook met dit spul.
Dus eerst de o-ringen (cups) er in en dan insmeren? Of de gehele cup insmeren?
Geniaal! Mee eens dat het geen super oplossing is maar als het erg lastig of niet meer mogelijk is om nieuwe zuigers te krijgen... waarom niet?Je nieuwe blokken dusdanig ver afslijpen dat de zuigers dusdanig ver naar buiten komen dat het aangetaste deel van de zuigers voorbij de seal ligt.
Is goeiekoop... dat het nou echt een aanrader is zal ik niet zeggen... maar heb dat wel eens met remmen gedaan waar zo 1-2-3 geen nieuwe zuigers voor te krijgen waren en waarvan de oude zuigers te ver aangetast waren om lekvrij te functioneren met de aantasting op de seals (pfew... wat een zinnen).
Zo is het me destijds iig geleerd op de monteursopleiding (prehistorie weliswaar 1986-1988Zeker weten?
In mijn beleving zien alleen oude cups er voorgevormd uit. Door jarenlange eenzijdige vervorming als gevolg van dat ie enkel steeds naar buiten wordt geduwd? (zou mijn verklaring zijn) en zijn alle nieuwe ringen, die ik in handen heb gehad gewoon rechthoekige o ringen, zeg maar......
Ik zou het zo kunnen nakijken (altijd revisie setjes op voorraad hier) maar dat kan Rik zelf ook wel nakijken..... (zou ik dan altijd echt zo blind zijn geweest?)