Gisteren onverwacht vrij omdat het voetbal was afgelast, dus ben eens een kijkje gaan nemen met de pas geopende DHZ-garage hier 2 straten vandaan. In het oude pand van een Opel-dealert, waar je nu dus goedkoop een grug kunt huren en allerhande gereedschappen hebt. Helaas was de helft van het gereedschap nog niet aanwezig, maar gelukkig niks dat ik nodig had. Er zou echter wel alles nieuw aangeschaft worden, dus dit lijkt me wel handig voor enkele klusjes waarbij ik een brug nodig heb.
Ook zou het gebruikt worden voor als stageplek voor monteurs in opleiding....dus gistermiddag gaat de motorkap bij mij open. De stagiair bekijkt de motor uitvoerig. Eerste vraag "is dit een boxermotor?"...ik heb maar geen betweterige opmerking gemaakt over de "V6 24V" die met koeienletters op de motor staat de V-vorm van de cylinderbanken die duidelijk te zien is.
Toch even 2 kleine klusjes kunnen doen. Ten eerste de thermostaat vervangen, omdat de temperatuur zoals al eerder in de dit topic aangehaald aan de hoge kant was. Radiateur had ik vorig jaar al vervangen omdat die lekte en oud was, maakte geen verschil. Waterpomp 6mnd geleden vervangen met de distributie omdat niet bekend was hou oud deze was, maar maakte ook geen verschil. Mijn specialist had vorige maand de ventilator nog nagekeken of ze wel op tijd aan zouden slaan. Was allemaal OK, dus wist hij 't ook niet. Ik haalde nog de thermostaat aan, maar hij dacht dat hij die al eens vervangen had en dacht daaromdat deze niet de boosdoener zou zijn. Ik twijfelde daar aan, want de thermostaat zag er neit bepaald nieuw uit. Dus gistermiddag vervangen en waarempel was de temperatuur gelijk een stuk lager! Kon me wel voor m'n kop slaan dat ik dit niet eerder had gedaan.
Tevens op de achteras een setje spacers van 15mm gemonteerd. Gewoon subtiel, maar maken de kont van een 916 net even wat dikker doordat de wielen iets verder naar buiten staan in de nogal bolle wielkasten.