Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Spielwarenmesse 2013 (

zo feb 10, 2013 11:59

Een betere foto van de Giulia Nuova van Kess:


Wat mij betreft een gevalletje 'laat maar staan', maar misschien denken jullie daar anders over?


Afbeelding
Ja blij wordt je er niet van. De gemiddelde Bburago bij Blokker voor 2 euro heeft iig de juiste verhoudingen. Het is een echt knutselding geworden zo.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het is groen en het...

zo feb 10, 2013 12:26

Bij de Nuova laat Kess dit keer helaas steekjes vallen.
Als je dit zo ziet, dan kun je net zo goed een AutoArt of een Minichamps verbouwen/plamuren.
Jammer, erg jammer!

Maar goed....da's mijn mening natuurlijk. :wink:
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12105
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Spielwarenmesse 2013 (19)

zo feb 10, 2013 16:25

Tegen de oosterse verdrukking in weet het Italiaanse Brumm zich nog altijd te handhaven. Dat is voor een belangrijk deel te danken aan allerlei speciale uitgaven op basis van reeds lang bestaande modellen. In dit geval zelfs één met een link naar dat verre oosten, twee 6c 1750's met een figuurtje uit de manga tekenfilm- en game-serie van Sega. Lupin is een gentleman boef die tot nu toe steeds uit handen van inspecteur Zenigata weet te blijven. De ene set heeft een schietende Lupin, de andere trapt hij het 1:43 gaspedaaltje diep in.

Afbeelding

Afbeelding

Volgens een fansite is de manga Alfa een 8c 2300 met Touring body, maar vanaf het plaatje is dat moeilijk te beoordelen

Afbeelding

Oplage 500 stuks elk.

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Spielwarenmesse 2013 (

zo feb 10, 2013 17:28

Ik had eigenlijk een bat 5 en bat 7 in 1:18 verwacht van True scale miniatures in Duitsland. Maar het is erg stil wat dat betreft.
Ach kunnen we langer sparen. :wink:

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 876
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Spielwarenmesse 2013 (

di feb 12, 2013 11:41

1:43 nieuws uit Italia van AlfaModel43 (voormalige FDS). Met referentienummer AM43 315 de 6C 2300 Mille Miglia carrozzeria Touring race versie en met referentienummer AM43 316 de straatversie.

Afbeelding
AM43 315

Afbeelding
AM43 316
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Spielwarenmesse 2013 (

di feb 12, 2013 12:10

Tegen de oosterse verdrukking in weet het Italiaanse Brumm zich nog altijd te handhaven. Dat is voor een belangrijk deel te danken aan allerlei speciale uitgaven op basis van reeds lang bestaande modellen. In dit geval zelfs één met een link naar dat verre oosten, twee 6c 1750's met een figuurtje uit de manga tekenfilm- en game-serie van Sega. Lupin is een gentleman boef die tot nu toe steeds uit handen van inspecteur Zenigata weet te blijven. De ene set heeft een schietende Lupin, de andere trapt hij het 1:43 gaspedaaltje diep in.

Afbeelding

Afbeelding

Volgens een fansite is de manga Alfa een 8c 2300 met Touring body, maar vanaf het plaatje is dat moeilijk te beoordelen

Hier is hij beter te zien

Afbeelding

Oplage 500 stuks elk.
Afbeelding Eigenaardig is dat wanneer ik er naar zoek op Google ik ook foto's van een jaren 30 Mercedes Benz tegenkomen in dezelfde kleurstelling..
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Tsjoechov
Member
Member
Berichten: 202
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 22:18

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het is groen en he

di feb 12, 2013 12:29

Bij de Nuova laat Kess dit keer helaas steekjes vallen.
Als je dit zo ziet, dan kun je net zo goed een AutoArt of een Minichamps verbouwen/plamuren.
Jammer, erg jammer!

Maar goed....da's mijn mening natuurlijk. :wink:
Of je bestelt deze: :wink:

Afbeelding

Was even bang dat ik voor niks mijn Nuova gemodelleerd heb, maar dat is behoorlijk ongegrond. Die Kess lijkt echt nergens naar. Gelukkig :D

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12105
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Spielwarenmesse 2013 (

di feb 12, 2013 12:41

Afbeelding

Eigenaardig is dat wanneer ik er naar zoek op Google ik ook foto's van een jaren 30 Mercedes Benz tegenkomen in dezelfde kleurstelling..
Humor, dat is dus nóch een 8c 2300, nóch een 6c 1750. Het is een 4c 1600:

Afbeelding

Ook wel Gran Sport Quattroruote Zagato (1965) genoemd ;-)

Dat van die Mercedes klopt wel, dat is de auto waar Lupin zich meestal verplaatst (soms ook Fiatjes 500, eveneens paaskuikengeel), de 4R Zagato komt minder vaak voor.

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 876
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Spielwarenmesse 2013 (

di feb 12, 2013 12:44

@tsjoechov, zoals eerder door verschillende forumleden vermeldt is jouw Giulia Nuova erg goed gelukt, wederom complimenten ervoor. Al hele tijden niks meer van je projekt gehoord, nu dus gelukkig wel.

Blijven wel een paar vraagjes over;
1. Hoe krijg je juist gevormde ruiten in jouw prachtige carrosserie? Vooral de vooruit en de achterruit die niet vlak zijn lijken me moeilijk met doorzichtige folie te boetseren?
2. De feit dat de lampen (voor en achter)en grille 1 geheel zijn met de carrosserie maakt het spuitwerk erg moeilijk voor de gemiddelde verzamelaar om een mooi resultaat te verkrijgen. De grille en de lampje zijn in je 3D model zo los te maken en dus printen, dat maakt het voor de meerderheid van de potentiele klanten aantrekkelijker denk ik.
3. Met een klaar model als voorbeeld kan je potentiele klanten inspireren wat het resultaat kan zijn.

Zoals gezegd is je resultaat fantastisch, maar voor klanten moeilijk voor te stellen wat het kan worden. Ik en meerdere andere gebruikers zien graag vorderingen in je projekt tegemoet.
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12105
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het is groen en he

di feb 12, 2013 12:47

Was even bang dat ik voor niks mijn Nuova gemodelleerd heb, maar dat is behoorlijk ongegrond. Die Kess lijkt echt nergens naar. Gelukkig :D
Ik had bij de eerste foto's van de Kess al twijfels. Bij jouw foto's heb ik nog nooit ergens een spoortje van twijfel gevoeld. Ben zeer benieuwd naar het vervolg!

Gebruikersavatar
Tsjoechov
Member
Member
Berichten: 202
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 22:18

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Spielwarenmesse 2013 (

di feb 12, 2013 12:56

Klopt, geen speld tussen te krijgen. 't is een suf excuus, maar ik heb er al een tijd geen tijd voor. Modelletje staat nu in de primer en is eigenlijk klaar voor lak. Goede foto's heb ik ook nog niet echt. Da's jammer, want het detailniveau van de printer is, vind ik, indrukwekkend!

Wat betreft je vragen:
1. Een normale ruit is praktisch (niet helemaal) een enkelgekromd vlak. Ik denk dat ik eerst uit papier een malletje ga maken om die vervolgens in folie uit te snijden. Dan even verlijmen met Kristal Klear zodat de ruit mooi helder blijft.
2. Dit was wellicht handiger geweest ja. Wie weet hak ik ooit mijn CAD-model in stukken. Het hartje los printen wordt echter behoorlijk ingewikkeld. Dit is zó fijn dat los printen zou uitlopen in een defect onderdeel. Als ik 't goed heb zijn er middeltjes op de markt om chroom mee na te bootsen, hier ga ik eens achteraan. Ik ben het met je eens dat de bouw wat handiger had gekund, maar modelleren is écht veel werk en daar was ik destijds wel klaar mee. Volgende keer wordtie beter. Het is niet echt mijn bedoeling geweest om er rijk van te worden trouwens, was meer een project voor mezelf. Neemt niet weg dat ik de interesse erg leuk vind! :)
3. Komt eraan! Als 't weer wat warmer is slinger ik de airbrush aan en nemen we de kwast ter hand.

Ben zelf erg benieuwd :)

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 876
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Spielwarenmesse 2013 (

di feb 12, 2013 14:53

@tsjoechov, het was niet mijn bedoeling de indruk te wekken dat je het voor het geld deed. Je werk is erg geslaagd en zoals je hier kunt lezen vinden veel mensen het prachtig. Een grille exclusief koplampen als separaat deel geeft de mogelijkheid een mooie scheiding te creeren tussen de carrosserie en de grille. Zoals je zeg is het hart te fijn als separaat deel om te printen, als ik het zou doen zou ik het hart samen met de grille als apart deel doen om het eindresultaat mooier te maken, wat betreft de ruiten heb ik je werkwijze begrepen, maar ik vermoed dat dat voor de gemiddelde hobbyist niet tot een mooi resultaat gaat leiden dat op de gekromde ruiten gaat lijken. Ik zou zeggen maak een vorm in CAD met het gebolde ruitprofiel dat als vacuumprofiel kan dienen. Dit deel ook printen zodat het mooi in je prachtige carrosserie past. Als je zo'n vacuumvorm modelleerd en laat printen is een kleine firma als bijvoorbeeld Rialto Models altijd wel bereid om een serie vacuumvorm ruiten voor je maken tegen een schappelijk tarief. Het voordeel dat je hebt met CAD is dat je een mooie pasvorm bij je prachtige carrosserie kan krijgen.

Ondanks dat je je models het niet als commercieel plan hebt opgezet en je het aantal uren CAD werk dat in je model zit er nooit uithaalt gok ik dat je een kleine serie zo kunt verkopen. Het commentaar op de KESS modellen op verschillende fora is niet mals dus zijn er mensen geinteresseerd, anders is er geen commentaar en laat iedereen het links liggen.
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Tsjoechov
Member
Member
Berichten: 202
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 22:18

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Spielwarenmesse 2013 (

di feb 12, 2013 17:51

Zo interpreteerde ik het ook niet hoor :). Wat ik bedoelde: mocht ik er echt commerciële bedoelingen mee hebben gehad dan was er beter rekening gehouden met assembleren en lakken. Maar zoals gezegd, ik heb 't vooral voor het plezier gedaan

Dat van het vacuümvormen bedacht ik me ook net. Op onze faculteit hebben we een apparaat staan, dus dat is een goede optie. Kan zelfs even een malletje laten frezen voor perfecte ruiten. Hier ga ik even over nadenken. Oh, en nog even afstuderen... :wink:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12105
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . betaalbaar

di feb 12, 2013 22:37

Na al dat toch wel vaak prijzige spul uit Neurenberg is het tijd voor weer eens wat meer betaalbare modellen. Uit Fer's Miniatura Nieuwbrief:

Voor je kinderen, voor je neefjes (vergeet je nichtjes niet) of lekker voor jezelf, gewoon omdat het voor die paar euro's heel net vormgegeven modellen zijn.

Van Edison (tijd niets van gehoord) een 8c Competizione en een Mito:

Afbeelding

Afbeelding


En van Mondomotors de Giulietta in polizia- of carabinieri-uniform:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb niet de indruk dat de Giulietta's op grote schaal worden ingezet door de Italiaanse zwaailichtbrigade. In het politieauto museum staat (stond?) een experimentele donkerrode polizia-uitvoering.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12105
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . kleintje truck

wo feb 13, 2013 10:20

Afbeelding

Gespot op de Spielwarenmesse in Neurenberg, een prototype van een 1:87 Alfa Romeo 450 trekker met oplegger. Het is niet helemaal duidelijk wie het dingetje aan het ontwikkelen is; IV model of ABC Brianza. De tijd zal het leren en er zullen vast wel meer varianten volgen.


Op eBay werd een paar weken geleden een alleraardigst zelfgebouwd 430 legertruck(je) aangeboden:

Afbeelding

De afwerking is nogal grof. Verkeerde verf, geen zin in opschuren? De verhoudingen zijn goed getroffen. Ook al is het front niet goed te zien, je ziet toch vrij makkelijk wat het voorstelt:

Afbeelding

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”