GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Neurenberg 2008 (2)

wo feb 13, 2013 18:48

Euw... ik was in de bonen... is uiteraard een 2.0, ik was even in de war met de aangekondigde Minichamps 1:43 GTV6... :roll: Inmiddels aangepast.

Een GTV6 kan je op termijn wel verwachten.
Kein problem :thumbs: :lol:
ben benieuwd of er nog meer primeurtjes voorbij gaan komen :wink:
Als wat meer te melden over dit Hans?
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982

database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . kleintje truck

wo feb 13, 2013 19:39

Nee...

Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . kleintje truck

wo feb 13, 2013 23:18

Afbeelding

Gespot op de Spielwarenmesse in Neurenberg, een prototype van een 1:87 Alfa Romeo 450 trekker met oplegger. Het is niet helemaal duidelijk wie het dingetje aan het ontwikkelen is; IV model of ABC Brianza. De tijd zal het leren en er zullen vast wel meer varianten volgen.
De kleine vrachtwagentjes 1:87 worden gemaakt door Ilario Vecchiato, I V Model. Ook diverse Fiats, OM en Fiat 626 bussen.
IV Model had al een omvangrijk vrachtwagen programma in 1:43 met diverse Fiat 615/616 typen , OM, en race transporters voor Abarth.

http://www.ivmodel.com/pag3.php?id=1167
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa 147 2.0 Cup trackday
Alfa Giulietta Sprint Speciale 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975.

Dinky Boy
Miniaturista

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . die pet past ons allemaal

do feb 14, 2013 11:18

Afbeelding

Een paar verbouwingen van Linguafibida, een Disney/Pixar CARS interpretatie van de 159.

Afbeelding

De polizia- en carabinieri Alfa's komen uit de kioskreeksen van DeAgostini. Er is ook een slaperige civiele variant, op basis van MondoMotors:

Afbeelding

Dinky Boy
Miniaturista

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . een Diva in huis

vr feb 15, 2013 14:14

Het is geloof ik al weer een jaar of vijf geleden dat Fer informeerde wie er mee wilde doen in een gezamenlijke bestelling van de Sbarro Diva die meneer Oonk uit Maleisië voornemens was te bouwen. Helaas kwam het er niet meer van omdat Oonk (met zijn merk Ban Seng) z'n miniatuurbouw activiteiten stopte. Ik was dan ook blij dat Tecnomodel in het jaar dat Alfa Romeo 100 werd een serie op Alfa gebaseerde prototypes aankondigde. Carabo, Iguana en 33 Pininfarina verschenen snel, maar op de Diva was het langer wachten (terwijl de Scighera nog moet verschijnen).

Het wachten duurde tot vandaag. Van de week via Tecnomodel eigen 'store' op eBay besteld, vandaag afgeleverd:

Afbeelding

Nummer 26 van de 100 rode (matzwart en 'Carabo-groen' zijn er in nog kleinere oplagen).

Afbeelding

Net echt: aan de achterzijde kijk je door gaas de motorruimte in. En dat in 1:43!

Afbeelding

In die motorruimte veel detail, zie ook het schokdempertje met gele veer.

Afbeelding

De rijk gedetailleerde cockpit is wat lastig te fotograferen. De flippers achter het stuurwiel zijn er uit alsof ze echt zullen werken. Een beetje raar is de harnasgordelconstructie (niet zichtbaar op de foto). De centrale sluiting met de vier instekers (hoe heet zoiets eigenlijk?) ligt los bovenop de gordels zelf. Benieuwd wat de 1:43 APK keurmeester daarvan denkt ;-)

Ik ben er in ieder geval erg blij mee. Ik heb de Diva altijd geweldig mooi gevonden. Natuurlijk is het retro-design van het zuiverste water, geïnspireerd door Franco Scaglione's niet te evenaren 33 Stradale, maar gelukkig ontaardde het niet in een blasfemistische nepper.

Tsjoechov
Member
Member

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . een Diva in huis

vr feb 15, 2013 21:07

Tsjah, tegen zo'n model kan ik echt niet op en dat hoeft ook niet. Maar, belofte maakt schuld, daarom hier wat foto's.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En direct de ervaringen. De wandjes die het dak dragen zijn héél dun. Dat ziet er wel erg mooi uit, maar is verdomd fragiel. En als je dan zo stom bent om 'm uit je handen te laten vallen, nouja, laten we 't erop houden dat ik de goede kant gefotografeerd heb :wink: .
Je komt er niet onderuit dat je her en der wat van de 'trappetjes' door het printen blijft zien. Intussen zitten er wat lagen primer op en vrijwel alles is weg. De antenne is 0,35mm draad maar al erg dik, die gaan we nog even vervangen. Komt wellicht door de primer ook. Het dak is ook dermate dun dat het wat doorzakt. Moet nog even een strip sytreen onder. En het dash nog even teruglijmen, ook wat kaal zo.

Verder valt me op de foto's op dat de wielen korrelig lijken, maar dat is omdat ze nog niet dekkend gelakt zijn. Er is nog genoeg te doen dus!

En dan de verbeterpunten voor een volgende keer
- stijvere deurstijlen
- verstevigingsribben in het dak
- uitneembaar frontje maken, incl verwijderbare lampen
- tsjah en als je toch bezig bent, je zóu natuurlijk een stuurinrichting kunnen printen... :wink:

Tsjoechov
Member
Member

vr feb 15, 2013 21:08

Maar manhee, die Diva is fijn!

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

za feb 16, 2013 16:11

@Hans
Gefeliciteerd met je aankoop, hij ziet er geweldig uit!

@Tsjoechov
Het bouwen staat alweer een paar jaar op een erg laag pitje bij mij, maar ik blijf dit toch met veel interesse volgen. De ruiten gaan een behoorlijke uitdaging worden, maar onmogelijk is het niet. Al zullen de mooi op schaal, maar wel erg dunne spijltjes het er absoluut niet makkelijker op maken.

Je had het over het simuleren van chroom. Ik ken twee technieken die een goed resultaat kunnen leveren. De eerste is Bare Metal Foil. Dat vergt wel de nodige oefening en bovendien zijn de details die verchroomd moeten worden wel heel erg fijn. Daarom zou ik in dit geval gaan voor Alclad II chroomlak (ALD 107). Deze is eigenlijk bedoeld voor de airbrush, maar wanneer je hem concentreert (laten bezinken, 2/3 van de blanke lak afgieten en weer goed mengen) is hij zeer geschikt voor het verchromen van kleine onderdelen met de kwast. Eerst glanzend zwart verven, dan met de Alclad en je krijgt een verbluffend echt uitziend resultaat. Ook de bumpers lukken daar denk ik nog goed mee, voor veel groter is het minder geschikt want dan ga je toch zien dat het vlekkerig is. Nadeel is dat het vrij makkelijk uitloopt, maar dat is een kwestie van zorgvuldig te werk gaan en waar nodig verwijderen en/of achteraf bijwerken.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Dinky Boy
Miniaturista

zo feb 17, 2013 17:15

Nog een aankoop waar ik enorm blij mee ben:

Afbeelding

Al sinds ik een exemplaar in de vitrines op de bovenverdieping van het Museo Storico in Arese heb zien staan, staat hij op mijn verlanglijstje: de ex-Solido Metosul Giulietta Spider in de kleuren van de Brigada de Trânsito (verkeerspolitie) van de Portugese Guarda Nacional Republicana. En opeens staat er één op de NAMAC-beurs, gisteren, voor een uiterst vriendschappelijk prijsje. Bij dezelfde verkoper een Alfetta Carabinieri van Polistil gekocht, eveneens voor een gering bedrag.

Afbeelding

Was een goedbezochte beurs, neemt het consumentenvertrouwen toch weer toe? Om 11:30 uur traditioneel met een groep Alfa-fanatieke verzamelaars koffie drinken en nieuwtjes uitwisselen in het restaurant, we waren met acht of negen man plus één vrouw dit keer. Gezellig!

kitaro
Advanced Member
Advanced Member

zo feb 17, 2013 18:52

Het was inderdaad weer een redelijk bezochte beurs. Niet de drukte van een paar jaar geleden, maar er werd in ieder geval weer redelijk wat verkocht zo links en rechts.

Ik ben zelf nog voor de bijl gegaan voor een autoart 155 V6ti die in 1:18 recht tegenover me stond. Ik was er eigenlijk alleen om te verkopen, maar als er een stickertje van 146 euro op een autoart staat i.p.v. de gebruikelijke 185 euro op ebay en dergelijke. Dan wordt ik toch hebberig als er van de drie beschikbare ten slotte nog maar 1 overblijft.

Dus #7 staat nu hier. :D

Volgende keer toch maar iets meer geld mee nemen ook als ik niet echt iets verwacht te kopen. Als er een pin machine was geweest had ik #8 ook nog meegenomen. Ach volgende keer nog maar eens neuzen. :wink:

Yvo
Guru
Guru

ma feb 18, 2013 13:11

Een beetje aan het fröbelen geweest dit weekend. Een tankstationnetje van Dudok. Waren er ooit meer dan honderd van. De laatsten staan nu in het Louwman museum en nog een in Groningen.
(Model van Bush in 1:87). Er moeten nog wat puntjes op de i gezet worden en er komt nog Alfa reclame op.

Om on-topic te blijven: met rode Giulia Super en gele Sud op de brug (laswerk....)

Afbeelding

Afbeelding

Zie ook: http://www.tgooi.info/dudok/esso_tankstation.php
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Dinky Boy
Miniaturista

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . scenery

ma feb 18, 2013 13:40

Erg mooi. Het markante tankstationnetje zou alleen wel een hoop ruimte in de vitrine opeisen.

Dan is deze oplossing zo gek nog niet, gewoon een grondplaat en een achterwand met print, in 1:43 in dit geval:

Afbeelding

Het lijkt mij een werkplaats van de oude stempel. Geen nuffige receptioniste achter een hoogglanzende balie die naar je klantnummer vraagt maar een monteur is morsige overall die nog even zwijgzaam doorsleutelt voordat hij je te woord staat.

Op het moment heeft deze verkoper geen objecten te koop, maar het setje kostte 10 euro, met 1,80 euro verzendkosten.

MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . scenery

ma feb 18, 2013 16:17

Leuk!

Als je een beetje handig bent in Illustrator of Photoshop kun je zoiets uiteraard ook makkelijk zelf maken :wink:
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415

Scelta di Potenza

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . een Diva in huis

ma feb 18, 2013 18:46

Een beetje aan het fröbelen geweest dit weekend. Een tankstationnetje van Dudok. Waren er ooit meer dan honderd van. De laatsten staan nu in het Louwman museum en nog een in Groningen.
(Model van Bush in 1:87). Er moeten nog wat puntjes op de i gezet worden en er komt nog Alfa reclame op.

Om on-topic te blijven: met rode Giulia Super en gele Sud op de brug (laswerk....)

Afbeelding

Afbeelding

Geweldig dit!
:thumbs:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

cor
Guru
Guru

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . een Diva in huis

ma feb 18, 2013 18:52

Afbeelding

Afbeelding

Mooi Yvo! :thumbs:

En bij dat Dudokje in Stad kom ik vaak langs :wink:
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”