Hallo allemaal,
sommige van jullie weten het en sommige ook niet, maar eind december heeft mijn vriendin haar Mini verkocht en deze 156 2.0 JTS (particulier) gekocht.
kent iemand deze auto??
Het probleem is als volgt, auto gekocht met een motorstoring, was al bij Alfa Verhoeven (Standaarbuiten) geweest en zou enkel de lambasonde zijn.
Zelf de Alfa bij Automondo (Nieuwe Tonge) gebracht en de lambasonde laten reinigen deze zat inderdaad verstopt (door slecht lopen van de motor) klaar, dachten we... Storing bleef, maar was 1 bobine kapot, deze ook gelijk vervangen, klaar, dachten we..
2 weken later wederom motorstoring, nóg een bobine kapot.. goed, laten vervangen, opgelost... dachten we..
nu 1,5 week later wederom storing en uit ervaring weten we dus ook dat het WÉÉR om een bobine gaat. Motor loopt schokkend bij starten/stationair draaien en mist vermogen.
Auto gaat morgen wederom naar de garage, maar inmiddels lopen we kwa kosten aardig leeg op deze auto en kunnen het geld beter gebruiken.
Valt de garage wat te verwijten (is het gebruikelijk dat alle bobines tegelijk vervangen worden als er 1 kapot gaat..??) of valt de vorige eigenaar wat te verwijten (had hij kunnen weten dat er wat met de auto was of...??) of is dit gewone domme pech....???
hopelijk kan iemand hier antwoord er op geven, ik ga zoiezo morgen met Verhoeven bellen of hun iets over deze auto weten.
een ieder alvast bedankt!
ohja ook er is nog positief nieuws, mijn 147 is gister goed gekeurd zonder enige reparatie of mankement! Enn... we krijgen een meisje.