Welk apparaat van Ferm bedoel je precies ? Heb effe op hun site zitten zoeken maar zo gauw niet weten welke je bedoelt.
Ontopic : Gelijk tijd voor een lexaan achterruitje ?
Deze moet je hebben:Welk apparaat van Ferm bedoel je precies ? Heb effe op hun site zitten zoeken maar zo gauw niet weten welke je bedoelt.
Uiteraard gaan de ruiten eruit en komt er Lexaan in.Welk apparaat van Ferm bedoel je precies ? Heb effe op hun site zitten zoeken maar zo gauw niet weten welke je bedoelt.
Dank je, ga ik proberen!Hallo Paul, voor het snel en netjes verwijderen van de bitumen heb ik 2 tips.
Heb alles geprobeerd en mijn auto is nu helemaal kaal.
Voor de liggende delen: 12kg droogijs pellets bestellen bij cryo-rent. Pellets erop storten, even wachten en je schraapt / tikt het er zo af.
De lak beschadigt niet, en je maakt geen deukjes als je enigszins subtiel te werk gaat.
Voor de verticale / taaie delen (als je auto ooit schadetjes heeft gehad als de mijne, kom je 4 soorten bitumen tegen): elektrisch afsteektool van Ferm. Daar het beitelhulpstuk op zetten en je schraapt het reep voor reep er af, vooral het originele spul. Ideaal voor de deuren, schutbord, wielkasten. Lak komt hier ook grotendeels onbeschadigd uit, en je bent met een deur in 20 min klaar incl napoetsen.
Voor hangende schuine delen: droogjes in plastic zak en draperen, zak weghalen en tikken maar.
Met deze methodes verwijder je het bijna compleet dus bijna niet napoetsen, scheelt veel tijd en elbow grease!
Met 2 man en deze spullen is het in 1 dag te klaren. Ga je met de hand bikken is het een drama.
Succes!
Groet Pieter
Body op zn kant gelegd oid?Staalborstelschijf op de kleine flex is wel te doen. Heb zo mijn complete GTV6 gedaan. Geeft wel aardig wat rommel, maar is verder goed te doen maar wel een pokke klus alleen. Kosten een 10euro p/s en je bent er voor de bodem en wielkasten alleen denk ik 3 of 4 nodig.
Hallo Paul, bak droogijs is 60 euro bezorgd, hier kan je niet voor tobben!@Pieter
Hoe heb jij trouwens de bodem gedaan? Ondersteboven???
Is trouwens beitsen een alternatief?
Neem aan dat dat niet goedkoop is...
3 kg das wel weinig voor zoveel moeite...Tenzij de laatste kilo van belang is (of als iemand er echt een dikke laag prut op heeft gespoten) zou ik de onderkant gewoon laten voor wat het is. Het weegt maar iets van 3kg en je hebt er geen last van. Anti steenslag is stukken duurzamer dan verf, je moet je bodem elk jaar verven om een gelakte bodem netjes te houden. Af en toe een grindbakje zonder schuldgevoel is echt prettiger!
Als je per se all out wil gaan, kan je beter direct een loogbad doen, wel is dat n hoop voorbereiding en dan is het ook de moeite waard om meer gewicht er uit te zagen. Maar het eind is gauw zoek!
Succes, groet Pieter