Dat matwitte ben ik niet zo kapot van, maar die zilvergrijze vind ik prachtig.
Ik ben wel benieuwd hoe dat donkergrijs van de Giulietta het op deze auto doet.
Ik hoop het, anders ben ik ook zwaar in overtreding. Maar voor de rest vind ik hem geweldig.Mag ik de koplampen lelijk vinden?
De eerste 1.000 Alfa Romeo 4C’s zijn speciale edities. Met de verdeling is direct de focus van Alfa Romeo duidelijk (voor zover dat nog niet duidelijk was): de VS krijgt de helft, Europa, Afrika en het Midden-Oosten moeten het met 400 stuks doen, en de rest van de wereld krijgt de laatste 100.
Wat behelst de Launch Edition? Nou, in de basis is het ‘gewoon’ een 4C, die met zijn 240 pk in 4,5 seconden van 0-100 sprint en een topsnelheid van meer dan 250 km/u haalt, maar dan wat leuker aangekleed. We noemen: een carbon aerodynamic kit (met spoiler en spiegelkappen), een aluminium diffuser met donkere afwerking, Bi-LED koplampen, met donkere kringen er omheen (een beetje zoals de ogen van Vince Vaughn) en 18″ (v) en 19″ (a) lichtmetaal.
Wil je helemaal sportief, dan kan je je remklauwtjes laten verven, of een race-uitlaatsysteem met BMC air cleaner (?) laten monteren, alsook een stuggere set veren en anti-roll bar achter. Als douceurtje gooit Alfa er ook “the chance to take part in an exclusive event in Italy which also includes an Advanced Driving session with Professional Driver-Instructors” in. La-dee-daa!
De Launch Edition komt er in twee kleuren: Carrara White of Alfa Red, en als je er een kunt bemachtigen, dan ben in je Nederland rond de € 68.000,- kwijt, zo meldt de importeur ons