http://youtu.be/ZkF9swhnF-Q
Prachtig!!!!
Misschien heeft het feit dat de Centennial viering ondanks de no-budget organisatie toch zo'n indrukwekkend eerbetoon werd eindelijk de ogen van het management geopend? Beter laat dan nooit.Wat een kneuzen bij Alfa, in hun verkoop/pers praatje wel ineens over de Alfa clubs lullen, maar ik heb in 2010 tijdens het centenial toch bijzonder weinig medewerking gezien van Alfa (Fiat) tijdens de festiviteiten in Milaan en omgeving.
Je vergelijkt appels en peren, een Mito met een Passat. Een Toyota GT86 met redelijk wat opties loopt tot 45k een 4C zit rond de 68k, daar zit 23k tussen, voor dat bedrag kan je een leuke VW Golf kopen. En je vergeet dat zulke auto's op emotie spelen.Wat een kneuzen bij Alfa, in hun verkoop/pers praatje wel ineens over de Alfa clubs lullen, maar ik heb in 2010 tijdens het centenial toch bijzonder weinig medewerking gezien van Alfa (Fiat) tijdens de festiviteiten in Milaan en omgeving.
En tja de 4C gaat natuurlijk geen potten breken in het segment boven de 60.000 euro. Teveel concurentie met een grotere naamsbekendheid bij het volk (Porsche, BMW, Audi), en ik denk dat de 4C niet praktisch genoeg is, en te spartaans als dagelijkse auto... en in dat geval zal hij beter moeten zijn als een Lotus Exige / Elise om nog wat klanten buiten de Alfisti wereld te trekken.
En iemand die een leuke achterwiel aangedreven 2 persoons coupe zoekt voor weinig geld is sowieso beter af bij de Toyota GT86 / Subaru BRZ.
Dat betkent dus gemiddeld 5 4C's per dealer per jaar, dat zal geen vetpot zijn, al is het een begin.Uit de Autovisie de plannen met de 4C in Amerika:
"De 4C is het eerste model die in Amerika wordt geïntroduceerd. De auto gaat naar Fiat-dealers met een goede afzet", aldus Peter Grady, vice president netwerkontwikkeling en wagenparkbeheerders bij Chrysler. Grady verwacht begin oktober 220 dealers te hebben gevonden die het merk mogen aanbieden. "Als je goed verkoopt en je zorgt goed voor je klanten, dan haal je als een van de eerste Alfa Romeo binnen", zeggen verschillende hooggeplaatste Chrysler-medewerkers. Uit een jaarlijks productieaantal van 2.500 stuks zijn er 1.000 gereserveerd voor de Amerikaanse markt, 1.000 voor Europa en 500 voor de resterende markten.
Tot 2015 is de 4C de enige Alfa Romeo op de Amerikaanse markt.