Heb hier eerder op gereageerd.
Ivm. de sfeer maar weggehaald lijkt me beter...
De 4 of 6 zuiger remklauwen hebben een veel langer remblok dan de standaard 2 liter klauwen en zullen daarmee ook gevoeliger zijn 'brake pad knockback'. Of de fusees flexen - dat kan, maar dat is bij een 2L remklauw precies hetzelfde...dan flexen ze dus ook. Zoals eerder opgemerkt, Alfaholics heeft hier op hun eigen autos ook de ervaring dat het pedaal laag kan zitten na een lang recht stuk en de remedie is voor het aanrempunt de remmen als 'op druk' zetten door met je linker voet al een paar keer te pompen - althans dat is mijn persoonlijke lezing.Volgens AH ligt/lag het aan "brake pad knockback": door de hoge bochtsnelheden flext de fusee en worden de blokken dan (wat) naar binnen gedrukt. Ik wist niet dat een stationair draaiende motor al tot hoge bochtsnelheden leidt, en was/ben me er niet van bewust dat ik in de eerste ronde al van die extreme bochtsnelheden haal, of überhaupt zo "snel" ben dat anno 2012 de fuseestukken gaan flexen ?? Met deze Super op Zandvoort 2.08.456 als snelste tijd, en met mijn Squadra Bianca racer (2001) 2.07.en een beetje, met standaard 2 liter remmerij en Pagid blauw, zonder wat voor een remprobleem dan ook ! ( en ja, ik reed met titanium remzuigers... )