Nu pas tijd om m'n mening te ventileren wel alles Live gezien op RtbF en RtlD + nabeschouwing . en dan nog eens samenvatting op BBC .
Webber heeft geluisterd om na de laatste pitsStop positie te handhaven én mapping terug te schroeven, Vettel niet met het risico om 1) minder dan de reglementaire liter over te hebben (en't was er dicht bij dixit Newey) 2) banden van beiden voortijdig op te hebben en de MGP's die wel allebei mapping terugschroefden én banden ontzagen omdat ze te ver van de RB's hingen en de achtervolgers met toen nog Lotus' ver genoeg zaten .
Vettel heeft iets goed te maken, maar je moet dan wel in de omgekeerde situatie belanden waar Vettel 1st ligt en Webber er vlak achter met niemand op vinkeslag als 3e ... niet evident .
We hebben een goede analyse van de waardeverhoudingen kunnen maken in droge omstandigheden ; Red Bulls blijven de snelste, MGP zit 't dichtst er bij alhoewel de Force India's voor hun problemen met de overhitte wielnaven
de snelste wagens op de baan waren
Ferrari volgt als 3e(of 4e team na Force India) en de Lotus' komen daarna ; Kimi kan deze keer géén banden sparen omdat hij constant in de drag van z'n voorgangers zat én permanent in strijd voor positie : ze hebben wel 1 stop minder gedaan, maar de laatste was te lang en ze hadden geen verweer tegen Massa die trouwens wel voldoende brandstof meehad (Ferrari gokte op minder natte omstandigheden en dus meer verbruik) .
McLaren is net zoals Ferrari in 2012 aan een inhaalbeweging bezig met de Pullrod voorwielophanging maar ze doen dat sneller dan Ferrari (Alonso deed begin 2012 een paar taktische meesterzetten en gedurfde moves pakten goed uit, het lijkt te keren dit jaar maar vorig seizoenbegin gaf daardoor een vertekend beeld) .
Sauber is iets minder dan 2012, Williams een pak minder . Bianchi is achterin schitterend bezig ; die solliciteert naar een topplaats maar plekje van Massa is op't ogenblik niet in't gedrang : die heeft weer een oerdegelijke race gereden ondanks z'n mindere start vanop de vuile zijde en 'n paar geslaagde moves (Perez buitenom o.a.) . Alonso heeft het echt aan zichzelf te danken, maar vorig jaar zou hij er mee weggekomen zijn en Vettel lek gereden hebben ... diens geluk is gekeerd lijkt het wel .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .
Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .