Nou hier dan maar even een berichtje van "de rookie"..
Na 22 maart mijn examen te hebben gehaald in een Seat Ibiza tdi, omdat mijn giulietta nog geen teken van leven gaf, mij langzaam aan opge)maakt voor de eerste race van mij en de eerste race van het Si seizoen 2013.
Met behulp van GR autotechniek (AG) de auto op tijd aan het lopen gekregen. Om zeker te zijn dat alles goed zou zijn heb ik donderdag nog een HARC dag gebruikt om te testen. De auto leek ok, dus met goede moed de spullen bij elkaar gepakt om zondag ochtend veel te vroeg richting CPZ te vertrekken.
Inschrijven en keuren ging zonder problemen dus ik kon me rustig opmaken voor de rondjes op de baan. De vrije training gebruikt om de spieren en de auto wat los te gooien
Tijdens de tijd training kreeg ik het gevoel wel een beetje in de middenmoot mee te kunnen. Na het in ontvangst nemen van de uitslagen was dit dus geen verkeerde inschatting. Ik had een 9e tijd getraind en mocht dus de eerste race van de 5e startrij vertrekken, met Pieter rechts voor me, welke 8e getraind had.
Lichten op rood, uit, gaaaaan!! Ik schakelde uiteraard helemaal verkeerd en verloor in no time een plaats of 3. Gelukkig kon ik me snel herstellen en had bij uitkomen van de tarzan mijn oorspronkelijke stekkie achter Pieter al weer terug. Na een paar mislukte pogingen om Pieter van zijn stuk te krijgen, kon ik bij uitkomen van de Hugenholz bij Pieter binnendoor steken. Voor mijn gevoel hebben we minuten lang spiegel aan spiegel gereden... Maar uiteindelijk was ik erlangs. De rest van de race Pieter achter me weten te houden... Als 9e alfa kwam ik over de streep... moe maar voldaan...
Tweede race dus weer van hetzelfde stekkie kunnen starten, ditmaal Pieter rechts achter mij... Dit keer was mijn start een heel stuk beter Niels (155, plek 7)had een slechte start en bij uitkomen van de tarzan had ik hem te pakken. Jan Rozenkrans (giulia, plek 8 ) liet de binnenkant van de gerlach open voor mij waardoor ik de jet er naast kon zetten. Helaas vergat Jan te spiegelen en stuurde naar rechts. Daardoor kwamen we heel licht met elkaar in aanraking waardoor Jan ging tollen. Hard klapte hij mijn zijn achterkant op mijn achterwiel. Ik voelde niks vreemds na deze knuffel en heb mijn weg vervolgt. Niels was mij snel weer gepasseerd en zag ik Pieter al weer opdoemen in mijn spiegels. Met nog een ronde of 4 te gaan maakte Pieter dankbaar gebruik van de fout die ik maakte bij t ingaan van t scheivlak en wist me te verschalken in de mastersbocht. Gelukkig wist ik me op tijd te herstellen.... In de tarzan wist ik mijn oorspronkelijke positie weer in te nemen.... Het is mij uiteindelijk gelukt deze positie vast te houden.
Dit alles was goed voor een 8e plek overall in een startveld van 23 auto's... Ik denk geen slecht begin voor een rookie! Al was ik een stuk verder achterin het veld geëindigd, met evenveel strijd op de baan was t voor mij denk ik net zo leuk geweest!!!
Genoten heb ik!!! Tot de volgende race...