met het extra relais start hij nog niet ,wel als ik rechtstreeks spanning op de startmotor zet.
snap er niets meer van , staat er op de kabel die van het kontack komt 12 v of niet .
als ik hem rechtstreeks aan sluit doet hij het wel.
heb ook al een ander contakt slot er op gezet maar ook niets .
kabel van contakt slot naar relais ook nieuw .
ik start hem nu met een start knop.
+ draad vanaf accu op pootje 30, massa op 85, stuurdraad vanaf contactslot op 86 en dan een draadje vanaf pootje 87 rechtstreeks naar je startmotor. Moeilijker is het niet
zo heb ik het ook gedaan maar werkt echt niet.heb ook nog een ander contaktslot er aan gehangen met een nieuw stuurdraad naar het relais
helpt ook niet.
nee die brand niet dus heb geen spanning.
zit daar ook een relais voor of zekering .
de rest werk wel gewoon
soals brandstof pomp,die gaat ook via een extra relais
maar die houd de spanning vast.
Startmotor krijgt pas stroom als je de sleutel helemaal doordraait, het echte starten zeg maar.. De brandstofpomp zal het op de contactpositie gaan doen.
De volgende stap is op de stekker van het contactslot gaan meten/testen. Daar komt de draad immers vandaan. Als je nu wel spanning meet heb je een probleem met je draad tussen stekker en startmotor.
"kan niet" ligt op het kerkhof....
Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.
alsik bij het contactslot meet ,meet ik geen spanning op de zwarte draad die naar de startmotor gaat. wel op de rode .
als ik het contakt doordraai zegmaar.
dus ik denk dat mijn contakt stot kapot is
is het slecht voor de startmotor als ik hem altijd met een startknop bedien,
zou ik de startmotor via de bruine draad en een relais kunnen schakelen en dan starten met een startknop
want als ik het contakt uit heb staan kan nu de startmotor wel laten draaien
en dat is niet goed denk ik .
maar kan dat ook met het bruine draad van het contactslot
met een relais ertussen.dat ik dan de voeding die van de accu komt onderbreek met een druk (puls) schakelaar