HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Toch weer LPG op mijn nordblok

do mei 02, 2013 22:10

Zoiets idd als die van 123 bij tinustechniek.

Ik heb er 1 van italiaanse makelij uit de jaren 90.

Voordeel van de 123 is, dat je niet, zoals bij mijn systeem, een gaspedaalsensor nodig hebt.

PepeBrutto
Newbie
Newbie

za mei 04, 2013 10:23

Okee dank je Haak, Ik hoop weer genoeg input te hebben.

Ik dacht in 1e instantie : ik plaats de omvl en de carbsstukken en ga iig redelijk rijden.
Het is nog onverklaarbaar voor me waarom ik niet in de buurt van stationair draaien kwam. Nu eerst de impco erop en wellicht later, of als de Fetta weer de 2e auto is verder experimenteren.

Maar die 123 kon wel eens iets voor me zijn ..gewoon net even zuiverder qua mengsel wellicht.

Dank je Haak,...je komt niet uit HAAKsbergen toevallig?

Ik zoek nog een kenteken Giulia met chassisnummer, evt met wat ijzer eromheen, haha.

Maar echt hoor, dank je wel.

Later weer.
Purisme en zuiverheid is wat waard.

Alfa Quadrifoglio
Junior Member
Junior Member

Re: RE: Toch weer LPG op mijn nordblok

za mei 04, 2013 11:02

Ik had een heel ouwe Alfetta aan een fries verkocht 2 jaar geleden. daar zaten vier ronde venturis in de luchtfilterbak met een soort vereveningspijpjes naar elkaar toe.
Die liep zomer en winter na 200 meter stationair en ging met gemak naar 7000 toeren in alle versnellingen..nou ja de 5 natuurlijk niet, haha.
Die meneer uit Friesland? Bent u hier ook toevallig? Wie kent hem? Een beige alfetta met aardig wat bruine plekjes ging ie weer sterk lassen. Ik heb hem echt heel veel meegegeven voor weinig toen. Ik ga het kenteken weer eens zoeken op foto's want die venturis die waren het echt.
Als we die na kunnen maken.

ik kon door een pc crash de foto's daarvan niet meer vinden.
Volgens mij heb ik deze ook een tijdje gereden (100L tank, beige/wit van kleur met 75 interieur, geen bumpers, 55-FZ-XX).
Liep zeer mooi stationair en startte ook in de kou zonder problemen.
Zaten soort pijpjes/slangen in de luchtfilterbak, maar hier heb ik eigenlijk nooit aandachtig naar gekeken.

Kan zijn dat ik het fout heb, maar zoveel oude Alfetta's op gas zijn er volgens mij niet in friesland

Moet zeggen na een half jaar later de gtv op gas te hebben gezet met gasmengstukken was het verschil in installaties duidelijk te merken.
De alfetta voelde wat langzaam aan terwijl de gtv het beter deed op LPG dan benzine.
Stationair liep die altijd perfect bij mij zonder iets aan het blok te hebben veranderd.

Afbeelding

Heb de complete installatie hier nog liggen na demonteren van de gtv :lol:
Als je alleen de mengstukken zoekt kan ik je wel het adres doorsturen van waar ik mijn installatie vandaan heb, die kunnen ze vast wel maken/bestellen voor je
Alfa 147 1.6ts 2001
Alfa 155 1.7ts 1995
Alfetta GTV 2.0 1979
Alfetta 1.8 1975

Macaco
Full Member
Full Member

di mei 07, 2013 21:48

Hallo,

Ik heb hier gasmengstukken liggen die tussen een set Dellorto's en een luchtfilterbak (Nord) zaten. Is dit iets om de Nord goed te laten lopen op gas? Hoe heet dit type?

Fotootje:

Afbeelding

De kunststof bussen gingen de carburateur in.

Michiel

Terug naar “Algemene Technische vragen”