Gebruikersavatar
Bog75
Full Member
Full Member
Berichten: 392
Lid geworden op: zo okt 15, 2006 14:25

RE: "Wat doet die nou?!?!", het 'healing' topic

wo sep 26, 2012 13:24

:shock:

onvoorstelbaar
Bert en Juul

Gebruikersavatar
hoornstra
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 979
Lid geworden op: di jul 10, 2007 13:20
Locatie: Steenwijk

RE: "Wat doet die nou?!?!", het 'healing' topic

wo sep 26, 2012 13:45

Vergeet zelfs zijn jas niet mee te nemen! :lol:
Er wordt nooit zoveel gelogen als na een jachtpartij, tijdens een oorlog en voor een verkiezing.

verleden:diverse sud, sud 5m, sud ti, 33, 33qv, 33 sw, 164, 146, GTV2.0, 75TS, 166V6

Scarb 0142

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2997
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: "Wat doet die nou?!?!", het 'healing' topic

di mei 07, 2013 22:21

*blaast stof weg*

Ik reed vanmiddag op de A7 richting Zaandam, t.h.v. de invoegstrook die hoort bij afslag Wijdewormer, netjes op de rechter rijstrook met 128 op het klokkie (is dat netjes?). Schuin achter me reed een auto niet bijzonder veel harder, 130 of 132 ofzo. Komt er eentje aanstormen over de linker rijstrook, had blijkbaar geen zin om te wachten, en gaat achter mij naar rechts de invoegstrook op en daarna verder over de vluchtstrook om mij en mijn buurman in te halen! Met een gangetje van 150-160.

Tot zover het WTF-momentje van vandaag...
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2266
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:03
Locatie: Breda

RE: "Wat doet die nou?!?!", het 'healing' topic

wo mei 08, 2013 10:51

lekker dan :?

gisteren ook zo'n dag dat ik op een drukke A2 tot 4 keer toe vol in de ankers moest omdat er blijkbaar iemand in de rij zo laat mogelijk remt. :?
Afstand houden kennen sommigen niet....
Joris

Nu: searching.... :wink:

Gehad: 1750 Berlina 1971, Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962, Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

Gebruikersavatar
__1337__
Full Member
Full Member
Berichten: 292
Lid geworden op: ma dec 19, 2011 13:48

RE: "Wat doet die nou?!?!", het 'healing' topic

wo mei 08, 2013 12:42

Weekje geleden bij het viaduct tussen Lunetten en Hoograven rond c.a. 17.00/17.30. Altijd een erg druk punt in de spits waar iedereen netjes op elkaar moet wachten. Achter mij een geïrriteerde Golf 7 bestuurder. Ik laat de GTA netjes uitrollen naar mijn voorganger, want het was spits, dus iedereen moest toch wachten op het stoplicht. Golf 7 bestuurder komt naast me staan op de rijbaan voor linksaf, doet het raampje open (al bellend) en scheld me uit voor ... en dat ik maar moest doorrijden. Ik keek hem verbaasd aan met een glimlach en wijs op het verkeer voor me. Het jochie trapt zowat zijn koppeling aan diggelen door loeihard op te trekken en vervolgens tot stilstand te komen bij een rood stoplicht. Toch weer een paar seconde tijdswinst :!:

Overigens een aantal weken daarvoor vlak na het tanken bij de BP op dezelfde rotonde: klein wit Swiftje dat zich tussen mij en de auto naast me doorwringt om vervolgens door rood te rijden en keihard te remmen voor het aankomende verkeer. Je moet wat als je haast hebt!

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4328
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

RE: "Wat doet die nou?!?!", het 'healing' topic

wo mei 08, 2013 12:50

@ @pm: dat is netjes te hard. :wink:
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2997
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: "Wat doet die nou?!?!", het 'healing' topic

wo mei 08, 2013 23:46

:lol:
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Ruviano
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 588
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 12:20

RE: "Wat doet die nou?!?!", het 'healing' topic

do mei 09, 2013 01:41

Ik heb een foute kop en een patser auto.... Volgens de meneer achter en vervolgens naast mij al tierend in zijn smart 2go met een maf hoedje op.... En hij vond dat ik iemand klem reed bij het samenvoegen van twee rijstroken, terwijl die iemand in kwestie zelf niet doorreed en een handje opstak.....Vervolgens was de smart meneer zo opgefokt dat hij bij het rijksmuseum op de baan van linksaf rechtdoor ging en al slalommend over de stadhouderskade verder ging.... Of hij was geintimideerd door mijn foute kop en patserbak die hij in zijn spiegel bleef zien. Terwijl ik rustig op weg was naar de creche en wel de regels in acht nam....

Zou het een compliment zijn? Ik ga er maar van uit....
Alfetta 1800 - oliva - 1972
Alfetta 1800 - oliva - (1973/2016 Alfa Specials #1161601)
Alfa Sei - nero metallizato-1979
Giulia 1300 ti - bianco - 1969
Spider 1600 - bianco- 1966
Giulia Q- Bianco Trofeo - 2018
Stellvio Q - Argento Silverstone - 2021

Gebruikersavatar
alfa6
Member
Member
Berichten: 147
Lid geworden op: wo dec 29, 2004 12:11
Locatie: Bussum, Nederland

RE: "Wat doet die nou?!?!", het 'healing' topic

di mei 14, 2013 00:34

Tsja, ach.

Toen ik een jaar of tien geleden de computers inruilde voor het vrachtwagenstuur, zat ik ruim anderhalf jaar tierend en vloekend op de bok.
(zie je me niet? denk je dat het makkelijk is zo'n groot ding? waarom geef je me niet even tijd en ruimte?)

Toen ik dat zat werd, ging ik eens letten op de mensen die wel rekening met me hielden. En ik kan melden dat dat er gelukkig veel meer zijn. Heel veel meer.

Ik heb rondgereden in belgie, frankrijk, duitsland, zwitserland, oostenrijk, luxemburg (voorzover mogelijk, met de poidlourds) en nederland natuurlijk.
Van alle medebestuurders die ik heb meegemaakt kan ik zeggen dat de duitsers (u wist het al) het minst slecht rijden, gevolgd door de oostenrijkers, zwitsers en nederlanders.
In belgie, maar voornamelijk frankrijk heerst een fenomeen dat niet anders dan door het woord egoïsme kan worden beschreven.
(nu moet ik wel een kantteking plaatsen, tot in de jaren '80 (meen ik) mocht je in belgie rechts inhalen op de snelweg, net zoals in amerika, het "keep your lane systeem", een hoop belgische rijveteranen zal misschien niet van de nieuwe regels op de hoogte zijn, en die kun je dan ook rustig rechts voorbij, dat verwachten ze immers)


Een vriend van mij is vroeger rij-instucteur geweest en hij placht altijd tegen aspirant-bestuurders de volgende opmerking te maken:
"Verkeer is verkeren, daarom heet het zo. We hebben regeltjes voor de meeste situaties, maar niet voor alle. Die moet je dus samen oplossen"
Ik vind dat hij een goede instructeur was.

Maar ja, over jezelf opvreten gesproken:
Ik rijd in duitsland over een bundesbahn (een B-weg), vrachtwagens mogen daar officieel maar 60, ik rijd lekker met een gangetje van 70 (dan wordt je net niet geflitst) en zie in mijn spiegels een auto dicht achter me telkens richting de wegas sturen (nam hij wat meer afstand, kon hij de hele weg overzien) en op het moment dat de onderbroken streep overgaat in een dubbele doorgetrokken vond meneer het tijd mij daar in te gaan halen. Hetgeen lukte, waarschijnlijk omdat ik van het gas afging, maar dat daargelaten.
Voor mij gekomen, was ineens alle haast weg en werd met een sukkeldrafje van 65 de weg voortgezet (hij mocht dus 80 hè). Ik kon alleen maar concluderen dat meneer vrachtwagens eng vond en er liever niet achter reed.

Dat ik nog maar 1 uur mocht rijden (volgens de tachograaf) en het verschil van 5 km/h weleens kon betekenen dat ik mijn eindbestemming net niet kon halen om nog te lossen en ik daardoor een dag later thuis kan zijn, wist meneer niet. Kon hij ook niet weten en kan ik hem ook niet kwalijk nemen. Wat ik wel graag gevraagd had, was de beweegreden van zijn actie. Maar daar krijg je weer niet de kans voor. Zo leer je berusten of zegt een mantraatje op.


Wat mij wel opvalt is dat het verkeer een stuk moeilijker is geworden: moderne auto's zijn zo geluiddicht dat je de buitenwereld niet meer hoort, en fietsers, bij gebrek aan geluiddemping, hebben steevast allemaal een koptelefoon op. Wat is dat toch?
Nu wordt je dus ook al geacht te anticiperen dat, naast het niet kijken en dus niet gezien worden, je ook al niet meer gehoord wordt.

Oh, en om nog een beetje on-topic te blijven.
Drie weken geleden rijd ik per motor van huis naar werk (bussum-a'dam) en doe dat -zoals gedoogd- tussen de auto's door, weliswaar met een iets minder dan gedoogde snelheid, maar nog steeds niet irritant hard: Ik wacht braaf tot ik gezien wordt en kruip er dan tussendoor.
Voor mij reed een driewieler (twee wieltjes voor, een achter).
Volgens mij, maar ik heb het nog niet nagezocht, mogen zij niet tussen de files door laveren. Echter de persoon in kwestie meende van wel, en liet dat ook duidelijk blijken door irritant getoeter als hij vond dat hem niet genoeg ruimte geboden werd.

Nou dankuwel, dit gedrag zal er dus voor zorgen dat binnenkort de motorrijders ook niet meer tussen de files doormogen.

Ach ja, het kan verkeren.
Wijsheid komt met de jaren, maar vaak komen alleen de jaren.

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2997
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: "Wat doet die nou?!?!", het 'healing' topic

di mei 14, 2013 22:15

In Dld mag je toch 100 buiten de bebouwde kom? Of gold er een aangepaste snelheidslimiet?
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
alfa6
Member
Member
Berichten: 147
Lid geworden op: wo dec 29, 2004 12:11
Locatie: Bussum, Nederland

Re: RE: "Wat doet die nou?!?!", het 'healing' topi

wo mei 15, 2013 11:53

In Dld mag je toch 100 buiten de bebouwde kom? Of gold er een aangepaste snelheidslimiet?
Je hebt gelijk, maar dat maakt het eigenlijk nog vreemder.
Wijsheid komt met de jaren, maar vaak komen alleen de jaren.

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: RE: "Wat doet die nou?!?!", het 'healing' topi

wo mei 15, 2013 12:22

In Dld mag je toch 100 buiten de bebouwde kom? Of gold er een aangepaste snelheidslimiet?
Volgens mij alleen op wat wij in Nederland "N-wegen" noemen. En op kruispunten moet je vaak wel afremmen tot 70/80 (weet ff niet meer wat het is).

Rijdt toch een flink stuk lekkerder dan 80 -O-
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6721
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

Re: RE: "Wat doet die nou?!?!", het 'healing' topi

wo mei 15, 2013 12:56

...
Oh, en om nog een beetje on-topic te blijven.
Drie weken geleden rijd ik per motor van huis naar werk (bussum-a'dam) en doe dat -zoals gedoogd- tussen de auto's door, weliswaar met een iets minder dan gedoogde snelheid, maar nog steeds niet irritant hard: Ik wacht braaf tot ik gezien wordt en kruip er dan tussendoor.
Voor mij reed een driewieler (twee wieltjes voor, een achter).
Volgens mij, maar ik heb het nog niet nagezocht, mogen zij niet tussen de files door laveren. Echter de persoon in kwestie meende van wel, en liet dat ook duidelijk blijken door irritant getoeter als hij vond dat hem niet genoeg ruimte geboden werd.

Nou dankuwel, dit gedrag zal er dus voor zorgen dat binnenkort de motorrijders ook niet meer tussen de files doormogen.

Ach ja, het kan verkeren.
Volgens mij is het tussen de file door rijden (tot een maximum van 40km/u met een snelheidsverschil van max 10km/u) een gentlemen's agreement voor motorrijders (dus niet voor voertuigen met een personenautokenteken). Heb er ook absoluut geen moeite mee, zolang het maar een motor is en er niet kosten wat het kost nog met 80km/u voorbij geduwd wordt. Iets wat je helaas wel vaker ziet.

Moet ik meteen de hand in eigen boezem steken: op weg naar mijn examen bijzondere verrichtingen in Utrecht was er helaas wat vertraging aan de start (motor moest nog nieuwe voorpoten en remmen) en nog meer vertraging door file op de A28. De opdracht van mijn instructeur luidde: volg mij, ik maak wel ruimte. Voor het gevoel reden we met 120km/u tussen de stilstaande auto's door, maar dat zal de spanning wel geweest zijn :wink:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2997
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: RE: "Wat doet die nou?!?!", het 'healing' topi

wo mei 15, 2013 15:55

In Dld mag je toch 100 buiten de bebouwde kom? Of gold er een aangepaste snelheidslimiet?
Volgens mij alleen op wat wij in Nederland "N-wegen" noemen. En op kruispunten moet je vaak wel afremmen tot 70/80 (weet ff niet meer wat het is).

Rijdt toch een flink stuk lekkerder dan 80 -O-
Even gezocht, volgens Wikipedia (incl een plaatje van het verkeersbord dat bij de grens staat) is het overal 100 buiten de bebouwde kom. Bij kruispunten idd wel even afremmen, maar daar heb ik ook geen problemen mee.

Rijdt idd stukken beter, moet wel even over een psychologische grens stappen als ik daar ben en op één of ander smal bochtig weggetje rij dat hier als 60 aangemerkt zou worden :lol:
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
alfa6
Member
Member
Berichten: 147
Lid geworden op: wo dec 29, 2004 12:11
Locatie: Bussum, Nederland

Re: RE: "Wat doet die nou?!?!", het 'healing' topi

do mei 16, 2013 01:13

Rijdt idd stukken beter, moet wel even over een psychologische grens stappen als ik daar ben en op één of ander smal bochtig weggetje rij dat hier als 60 aangemerkt zou worden :lol:
Maak je geen illussies, ook de duitsers zetten bij onoverzichtelijke bochten borden 60 -en ze flitsen er ook nog!-
Je zou de indruk kunnen krijgen dat de duitse regering het intelligentieniveau van haar burgers hoger schat dan de nederlanse dat doet
Wijsheid komt met de jaren, maar vaak komen alleen de jaren.

Terug naar “Het Forum Café”