Ik heb eindelijk terug een Alfa voor dagelijks gebruik, een 156 Sportwagon facelift met sportpakket.
Het is een 1.9 Jtd 8v 115pk, eind 2003 met 115.000km, juist grote beurt gehad met distributieriem enzo dus ze kan er een tijdje tegen.
Het is een mooie wagen ik heb geen grote plannen ermee, maar ik ga haar wel terug helemaal strak en mooi maken, een paar puntjes die mij storen in orde brengen.
Ik heb er al een originele korte antenne opgezet en de deurpinnetjes vervangen door exemplaren van Novitec die ik nog had liggen, het stuur en de Momo pook ga ik vervangen door de optionele houten exemplaren.
Eerstvolgende dat ik ga doen is de afneembare trekhaak verwijderen (al er iemand interesse heeft wil ik hem wel verkopen ga hem toch niet gebruiken) en eens een grondige poetsbeurt geven want dat kan ze wel gebruiken
Kan er iemand mij vertellen of die dakdragers te verwijderen zijn zonder iets te beschadigen? Ze zijn een beetje aan het afblotten en indien mogelijk wil ze er gewoon afhalen ik vind het mooier zonder.