Dominic
Guru
Guru

RE: "Ronderecord" op Zandvoort met een Giulia Supe

do jun 06, 2013 17:39

rond de 2 minuten werd in de beginperiode al gereden... op het oude en nieuwe circuit...

In het eerste jaar dat het huidige circuit werd opgeleverd was het asfalt wel erg goed ( lees snel ) bij de tijden die toen zijn gereden kun je nu gewoon 4 seconden optellen.

Nou spitten maar ..... :blue_lol:

http://www.alfaspeed.nl/phpforum/viewto ... 6&start=45

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

do jun 06, 2013 17:40

Oh cock, zou James May zeggen.. Tot dusver Juul en ik samen (met ca. 15 liter peut) een ronde 1000 kilo (volgende week 988 !!) en 181 Nord-PK's.. Ben :D dat de magische 2 minuten grens mogelijk is met een min of meer "normale" race-tor, maar ook wel :cry: dat ik nog een paar tandjes beter mag (leren) sturen..

Nou ja, volop ruimte voor progressie, zegt het optimistische (tevens grootste) deel van me !! :mrgreen:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: "Ronderecord" op Zandvoort met een Giulia

do jun 06, 2013 17:42

rond de 2 minuten werd in de beginperiode al gereden... op het oude en nieuwe circuit...

In het eerste jaar dat het huidige circuit werd opgeleverd was het asfalt wel erg goed ( lees snel ) bij de tijden die toen zijn gereden kun je nu gewoon 4 seconden optellen.

Yeah !! Jeuhhhh !!!!! Ik heb vorige race een "2.01" gereden !!!!!!!! Met een Juul !!!!!!! :jumping:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Alfa Nord
Guru
Guru

do jun 06, 2013 17:54

Dat nieuw asfalt sneller is begrijp ik maar 4 seconden lijkt me wat overdreven.....

Dominic
Guru
Guru

do jun 06, 2013 17:54

Yeah !! Jeuhhhh !!!!! Ik heb vorige race een "2.01" gereden !!!!!!!! Met een Juul !!!!!!! :jumping:
OPTELLEN niet aftrekken.... :mrgreen:

Alfa Nord
Guru
Guru

do jun 06, 2013 17:57

Zo is dat Richard :wink: . Mis het nog wel heel erg. De strijd, spanning, het rijden op en soms ook over de grens :wink: , maar ook de sfeer onderling
Dennis, ik ken je situatie niet maar waarom dan niet gewoon weer eens meedoen in de SI? Hoeft allemaal niet zo exotisch en supersonisch toch, als je maar plezier hebt.
(zegt de man die ook al een jaar niet meer geracet heeft :lol: maar dat komt wel weer)

Dominic
Guru
Guru

do jun 06, 2013 18:06

Dat nieuw asfalt sneller is begrijp ik maar 4 seconden lijkt me wat overdreven.....
Kijk maar naar de tijden die in de periode. Met een qua opzet vrij simpele bert werd er 2 min gereden.

Nu komt niemand meer aan die tijd, terwijl er toch een paar flinke evolutie auto's meerijden.

snelste tijd 2.04 door Tom kuiper ??

Motorisch weet ik al dat er zeker 30 pk verschil in zit en dan het onderstel nog .....

HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice

do jun 06, 2013 20:42

Kijk maar naar de tijden die in de periode. Met een qua opzet vrij simpele bert werd er 2 min gereden.
Ik zit al aardig in de buurt, nog 20 seconden er af en ik ben er :lol:

aso69
Advanced Member
Advanced Member

do jun 06, 2013 21:55

1;59 moet kunnen

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

do jun 06, 2013 22:56

Nu komt niemand meer aan die tijd, terwijl er toch een paar flinke evolutie auto's meerijden.

snelste tijd 2.04 door Tom kuiper ??

Motorisch weet ik al dat er zeker 30 pk verschil in zit en dan het onderstel nog .....
Hoeft niet alleen in het asfalt te zitten. Goede of slechte omstandigheden (zand/vuil op de baan/tegenwind op rechte stuk) scheelt ook zo 2 seconden.

Gr DJ

christiaan
Member
Member

vr jun 07, 2013 19:35

even uit de oude doos, op het bestaande circuit reed Rolf van Os op toyo's ! rond de 2,02 , toen deed hij er slicks onder en schoot naar 1.57/58 oid , eind jaren 90 begin 2000 .
Er werd rond 2002 gemiddeld met een SB en goede coureur rond de 2.04 gereden.
Bertone's reden gemiddeld 2.03 / 2.05 en een enkele uitschieter iets naar beneden.
Met mijn gewone Bertone reed ik 2.02 , een nord met max 175 pk toen.
Dan heb ik het over reglementair correcte auto's met normale benzine die niet meer liepen dan 7500 toeren max.
Je kan zeggen dat op het thuiscircuit al snel de lage tijden werden gereden door enkelingen die ook nu nog als laag gelden.
In de challenge zie je wel dat op de andere banen het nog steeds ieder jaar sneller gaat maar ook dat stagneert nu wat.
ook komen we er meer achter dat PK's beslist niet het verschil maken, ook een altijd maar korte bak is voor mij ook een gepasseerd station, hoge toeren motor met veel pk maar minder koppel...alles geprobeerd maar levert veel elllende.
Heb met een diesel eindoverbrenging op zandvoort een 2.02 gehaald met de 75, dus.
En met een normale set up exact 2 rond.
Een mooi koppel, en een op de baan afgestemde bak en een juist onderstel en een beetje liefde en zin erin maken het verschil.
Er wordt best snel tot zeer snel gereden door een aantal mensen in de challenge als ik naar de tijden van andere klassementen zie met snellere type en modernere auto's.
je moet gewoon nog meer gas geven.

GTIm
Full Member
Full Member

vr jun 07, 2013 20:58

Er is met een Bertone met TS motor onder de 2:00 gereden door ... Anton Metz ... Koen Schon zat ook al op de 2:02 maar wel met Nord Motor ...
Chris Verhoog dus ook [hierboven] in zijn Gebakje, en Tom Kuiper heeft ook daaronder gereden.
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

FO
Advanced Member
Advanced Member

vr jun 07, 2013 23:08

Anton Metz zijn auto was ook een paar honderd kilo lichter en met meer dan 200 pk!

FO
Advanced Member
Advanced Member

vr jun 07, 2013 23:09

Zo is dat Richard :wink: . Mis het nog wel heel erg. De strijd, spanning, het rijden op en soms ook over de grens :wink: , maar ook de sfeer onderling
Dennis, ik ken je situatie niet maar waarom dan niet gewoon weer eens meedoen in de SI? Hoeft allemaal niet zo exotisch en supersonisch toch, als je maar plezier hebt.
(zegt de man die ook al een jaar niet meer geracet heeft :lol: maar dat komt wel weer)
Mag medisch niet meer :cry:

HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jun 07, 2013 23:54

Dat een korte as niet alles is, was ik ook al achter.

Acceleratie is wel beter, maar ik moet nu op punten opschakelen op zandvoort die heel ongelegen komen, net voor de bocht of in de bocht(luyendijk).
En dan voor de bocht dus een keer extra terug.
Zelfde op assen.

Schakelen kost tijd, een paar keer per ronde minder op en weer terug schakelen kan behoorlijk wat uitmaken op een rondje.

Zit er dus aan de denken de 2l as er maar weer onder te hangen voor de rest van de races op zandvoort.

Kortere 5 zou weer wel prettig zijn, kom nu ondanks de korte overbenging een stukje baan te kort om de 5 goed te kunnen benutten.

Terug naar “Racen - Algemeen”