de zaklamptruc werkt inderdaad goed, of hou de carb tegen het licht en kijk door de carb of je licht ziet.
(wel eerst even de stationair schroef uitdraaien zodat deze niets doet op dat moment
)
geklapper in de uitlaat bij gaslos betekent te rijke afstelling. Dan heb je namelijk onverbrande benzine die in de uitlaat nog tot ontbranding komt.
geklapper/gestotter ingehouden gaspedaal kan duiden op te arm mengsel (uitgaande van goed werkende ontsteking/bougieskabels/bougies, nokkenastiming)
Ik heb ook een geval gehad waarbij de motor alleen bleef lopen op hoog stationair toerental.
De fout hierbij was dat je eerst de CO schroeven op de basisafstelling moet zetten, zodat je met de stationairschroef niet een foute CO hoeft te compenseren. Daarna synchronisatie op zo laag mogelijk toerental (600-800 toeren) moet doen in meerdere stappen. Dus synchroniseren, stationair weer verlagen, nog beter synchroniseren, stationair verlagen. Dan pas de CO verder afstellen.
misschien heb je hier wat aan
http://www.alfaspeed.nl/phpforum/viewto ... 408b0d3772
Wat wel eens vergeten wordt: indien je hebt omgebouwd naar elektronische ontsteking, dan heb je het losse massakabeltje dat verwerkt zit in je bougiekabelset niet nodig. Hangt dan vaak los ertussen. Door interferentie kan deze storing veroorzaken. De loshangende stekkertjes aftapen met isolatietape voldoet om dit op te lossen.