Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: RE: Welke route naar noord Italië

zo jun 09, 2013 15:03

had m'n instellingen op 'waarschuwen als er gereageerd is' gezet, maar er was nog niks binnengekomen.
Heb je wel het juiste emailadres in je profiel staan?
Stond goed. Vreemd, maar zal het even in de gaten houden.

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

RE: Welke route naar noord Italië

zo jun 09, 2013 15:06

Even gekeken op basis van jullie tips en dan zou ik volgens m'n huidige planning op het volgende uitkomen:

Afbeelding

We zullen er 3 weken voor uittrekken.
En dan tussen Genova en Livorno aan de kust vertoeven.
Wellicht dat we ook nog Como doen, en nog doorrijden naar Siena en Florence.

Dus als jullie nog meer tips hebben, graag! :D

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jun 10, 2013 08:54

Als je Florence wil zien, ga dan niet 1 dag.
Ik ben er nu zelf 3 keer een dag of 5 geweest en heb het idee dat ik er nog 10 keer naar toe moet.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 10, 2013 09:21

Wat hierboven wordt gezegd ben ik het mee eens, niet perse voor Florance, maar wel voor de reis in het geheel, probeer niet teveel in een keer te proppen. Want ik zie langs de route nog heel veel mooie/leuke plekken die je niet aandoet nu. Ik zou eerder wat minder dingen plannen of een aantal dingen optioneel houden en dan op de plekken waar je bent wat meer tijd besteden. Dan doe je alles meer eer aan. De rest doe je dan gewoon volgend jaar.

Oh btw, ik weet niet of het al is gezegd maar: sla Pisa over, zwaar overrated. De toren kan je bij mooi weer net vanaf de snelweg zien en meer is het ook niet, was zeker niet de moeite waard van de stad in rijden, parkeren, etc. De rest van de stad is niks bijzonders.

In plaats daarvan zou ik naar "La Spezzia" gaan (iets noordelijker) en Cinque Terra bezoeken, persoonlijk staat dit heel hoog in op mijn mooiste plekjes van Europa lijstje. Het ligt midden tussen Genua en Pisa en daar alleen kan je al 3-5 dagen besteden (als je van wandelen houdt).
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Harrybertone
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 10, 2013 10:12

Wij gaan elk jaar in twee dagen naar Italië. Hotel in Lörrach. Toscane en Umbrië zijn onze toppers. Ook al vaak in Florence, Siena e.d. geweest. Elke keer een feest. De meeste toeristen lopen (doelloos?) opeengepakt op straat in het centrum, maar niet op rustige plekjes waar het ook mooi is. Er zijn interessante musea waar je bijna alleen kan rondlopen. Ook de kleinere plaatsen zijn erg leuk: Prato, Pistoia, Arezzo, Cortona, Montepulciano, Perugia, Orvieto enz. enz. Het platteland is niet alleen mooi, maar er zijn ook veel historische juweeltjes te bekijken. Je moet er wel van houden. San Gemignano is zo druk dat je er vaak geen parkeerplaats vindt.
We overnachten altijd in Agriturismo, liefst met zwembad. Voor € 500 per week zijn er genoeg te vinden. Rust en ruimte.

Soms is er niemand!
Afbeelding

Fijne vakantie,

Gr.
Harry
Nu: 2000GTV 1973; Giulia 2.2 2018.
Vroeger:33 1.5; 33 1.3s; 75 1.8; 75 1.8 i.e.;155 1.8 16V;156 2.0 JTS; 75 3.0 V6 QV, Brera 1.8 TBI 2010.

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 10, 2013 21:42

Mooie tips mensen, dank!
Cinque Terra ook al goeie verhalen over gehoord, dus daar gaan we zeker even wat meer tijd voor uittrekken.
Iemand ook ervaring met campings? In kustplekken en binnenland?

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 10, 2013 22:16

Mooie tips mensen, dank!
Cinque Terra ook al goeie verhalen over gehoord, dus daar gaan we zeker even wat meer tijd voor uittrekken.
Iemand ook ervaring met campings? In kustplekken en binnenland?
Houdt er rekening mee dat je de dorpjes niet of heel slecht met de auto kan (mag) bereiken. Wij hebben toen een appartement gehuurd met parkeerplaats, anders kwamen we er niet in.

Camperen houd ik niet zo van, dus dat zou ik niet weten. Agriturismo's kan ik zoals eerder hier geroepen erg aanraden, goede prijzen en leuke plekken meestal.
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 10, 2013 23:28

Ja al rondkijkende zien die agriturismo plekken er erg ok uit. Het eiland Elba ook!

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 10, 2013 23:45

Ja al rondkijkende zien die agriturismo plekken er erg ok uit. Het eiland Elba ook!
Over Elba kan ik je heel veel vertellen, daar ben ik regelmatig te vinden. Laat maar weten als dat een serieuze bestemming wordt. Houdt er wel rekening mee dat de boot niet echt goedkoop is.

hansi
Member
Member

wo jun 12, 2013 15:01

Wat hierboven wordt gezegd ben ik het mee eens, niet perse voor Florance, maar wel voor de reis in het geheel, probeer niet teveel in een keer te proppen. Want ik zie langs de route nog heel veel mooie/leuke plekken die je niet aandoet nu. Ik zou eerder wat minder dingen plannen of een aantal dingen optioneel houden en dan op de plekken waar je bent wat meer tijd besteden. Dan doe je alles meer eer aan. De rest doe je dan gewoon volgend jaar.

Oh btw, ik weet niet of het al is gezegd maar: sla Pisa over, zwaar overrated. De toren kan je bij mooi weer net vanaf de snelweg zien en meer is het ook niet, was zeker niet de moeite waard van de stad in rijden, parkeren, etc. De rest van de stad is niks bijzonders.

In plaats daarvan zou ik naar "La Spezzia" gaan (iets noordelijker) en Cinque Terra bezoeken, persoonlijk staat dit heel hoog in op mijn mooiste plekjes van Europa lijstje. Het ligt midden tussen Genua en Pisa en daar alleen kan je al 3-5 dagen besteden (als je van wandelen houdt).
helemaal gelijk in :D overigens als je route door de tunneltjes rijd (geweldig) kom je op een gegeven moment bij kleine camping deiva marina ,van daaruit met de trein de andere dorpjes bezoeken en /of terugwandelen,is helemaal geweldig. 8)

Yvo
Guru
Guru

wo jun 12, 2013 15:11

Fattoria Nerbona: http://www.nerbona.com/en/

Erg mooi en centraal gelegen!
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jun 12, 2013 15:44

helemaal gelijk in :D overigens als je route door de tunneltjes rijd (geweldig) kom je op een gegeven moment bij kleine camping deiva marina ,van daaruit met de trein de andere dorpjes bezoeken en /of terugwandelen,is helemaal geweldig. 8)
Wij hadden een appartement in Riomaggiore, super aardig vrouwtje, bizar mooi uitzicht over zowel het dorp als de zee, voor 100 euro per nacht met een groot balkon (hoog seizoen) en dat was incl parkeren. Van daaruit een paar dagen abbo op de boot genomen en gaan lopen/eten/chillen etc. Neem dan ook de moeite om niet alleen de 5 dorpen maar ook net de omgeving er omheen te bezoeken.

Als je een beetje een conditie hebt, is het te doen om van het meest noordelijke naar het meest zuidelijke dorp te lopen. Dan zou ik wel op tijd beginnen en in elk dorp even vers water + eten te kopen.

Wij hadden voldoende tijd om tussendoor uitgebreid te lunchen.

Deze trap was erg lang: http://goo.gl/maps/ecDqq

Alfetta-Amsterdam
Member
Member

wo jun 12, 2013 22:37

Hey Geert,

ik hoor het al, je wilt teveel highlights en de route is vrij groot. je wilt toch ook chillen en echt genieten ipv alleen maar mooie plaatjes schieten.

week 1

Een paar passen pakken
een paar dagen chillen bij como-meer en lago maggiore / orta
dan naar beneden

2e week richting toscane
Chiantigebied / sienna

3e week terug
Lucca doen sowieso voor rebecca,mooie lederen tasjes etc.
pisa overslaan
chinque terre

terug omhoog via de franse kant of terug via zwitserland

Have fun!
Alfetta 1800 '73 prugna
TS racer nero ( alfa 'amsterdam' nord)
Gtv6 '87 grand prix

Ex:
Alfetta TS ( still stephen)
75 6v America pari nuova
Guilletta 2.1 savali (nu serge, gesloopt)
75 v6 QV zilvergrijs 55dkm
Gtv6 '86 rosso

Posthumus
Guru
Guru

wo jun 12, 2013 23:23

Tips mbt de Zwitserse passen: pak de Julier en Maloja-passen. Kom je uiteindelijk op de SS36 uit en kan je zo door naar Milaan/A1. Ben er gister overheen gegaan en de glimlach zit nog om m'n smoelwerk. 60km haarspeldbochtjes, klimmetjes en prachtige uitzichten!

Wat Toscane aangaat zou je zeker Lucca, Volterra, San Gimignano, Siena en Montepulciano kunnen bekijken (al zijn sommige stadjes wat toeristisch).

Als je allergisch bent voor "toeristisch" zou je Umbrië kunnen pakken. Plaatsjes als Orvieto, Assisi en Spello zijn heerlijk om een dagje doorheen te slenteren (zeker tijdens het jaarlijkse l'infiorata).

Fijne vakantie!
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05

159 SW 1.7 TBi '09

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

do jun 13, 2013 20:06

Goeie tips, dank! Nerbona ziet er ook goed uit.
En idd Elmer, misschien iets te ambitieus om alles te doen. Moet zeker niet gehaast gaan worden :-)
Maar we komen er wel, zijn langzaamaan een wat realistischer schema in elkaar aan het zetten.

Algemeen vraagje; wel of niet reserveren (campings/huisjes/agriturismo). Ben nl meer van op de bonnefooi..

Terug naar “Het Forum Café”