Hajala
Junior Member
Junior Member
Berichten: 71
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 17:56
Locatie: Alfahoek

RE: MiTo: facelift(je) 2013

do jun 13, 2013 21:18

Wat ik graag had gezien was die 17 inch 8C-look velgen naar 18 inch. Evenals bij de Giulietta. 17 inch vind ik te klein, maar ze zijn wel fraai.

_________________
Mito TB Sport
Cinquecento Sporting

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1639
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

RE: MiTo: facelift(je) 2013

vr jun 14, 2013 10:29

Het geld is echt op bij Fiat zo te zien. :roll:
Als er wel een model was die een ingrijpende facelift nodig had, dan was het wel de MiTo.... gemiste kans weer, want ik zie niet in waarom deze facelift de verkopen ineens een enorme boost zou moeten gaan geven tov hetzelfde... euh... oude model. :lol:
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
timmeke alfa
Junior Member
Junior Member
Berichten: 85
Lid geworden op: wo feb 25, 2009 20:25
Locatie: mortsel

RE: MiTo: facelift(je) 2013

za jun 15, 2013 21:52

die crome rand vind ik wel tof maar dat had er eigelijk al gewoon bij moeten zitten als hij uitkwam ni nu . voor de rest zie ik echt geen verschil :-(
mito 1300 jtd 2009

Gebruikersavatar
Posthumus
Guru
Guru
Berichten: 1288
Lid geworden op: di mei 03, 2005 21:09

RE: MiTo: facelift(je) 2013

do jul 04, 2013 00:20

Alsof alle facelifts direct zo drastisch moeten zijn... De 155 werd destijds ook ook minimaal gelift (bredere spatborden, chromen hartje en iets moderne klokjes), de 75 moest het doen met een ander grilletje en rode achterlichten, om over de 145/146 nog maar te zwijgen. Kan nog wel meer voorbeelden bedenken.

Sterker nog, ik ben allang blij dat dit weer eens een subtiele "lift" is. 916 fase III, 156 en 166 waren in mijn optiek namelijk geen verbetering t.o.v. het origneel. Ik vind het grilletje best geslaagd en ik ben inmiddels fan van het guitige smoelwerk van de MiTo.
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05

159 SW 1.7 TBi '09

Hajala
Junior Member
Junior Member
Berichten: 71
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 17:56
Locatie: Alfahoek

Re: RE: MiTo: facelift(je) 2013

do jul 04, 2013 18:36

Alsof alle facelifts direct zo drastisch moeten zijn... De 155 werd destijds ook ook minimaal gelift (bredere spatborden, chromen hartje en iets moderne klokjes), de 75 moest het doen met een ander grilletje en rode achterlichten, om over de 145/146 nog maar te zwijgen. Kan nog wel meer voorbeelden bedenken.

Sterker nog, ik ben allang blij dat dit weer eens een subtiele "lift" is. 916 fase III, 156 en 166 waren in mijn optiek namelijk geen verbetering t.o.v. het origneel. Ik vind het grilletje best geslaagd en ik ben inmiddels fan van het guitige smoelwerk van de MiTo.

:thumbs:

_________________
Mito TB Sport
Cinquecento Sporting

Merijnnieuwenhuis
Full Member
Full Member
Berichten: 326
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 10:16
Locatie: Twello

RE: MiTo: facelift(je) 2013

wo jul 10, 2013 18:39

Ik krijg volgende maand mijn nieuwe mito binnen ik mis dus niet zoveel . En met wel 18 inch velgen. Trouwens nog een aanpassing die je niet op de foto ziet. De facelift krijg het nieuwe navigatiesysteem van de 500 l . Met touchscreen
75

Mito 1.3 volgens nummerbord een JTD

gehad: , fetta, 75 imola, 33 QV S, 75 3.0 QV, 75 1.8 carbs, 155 2.0 16v

Gebruikersavatar
RoyvdStad
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 875
Lid geworden op: do jul 03, 2008 16:53
Locatie: Kranenburg (Dld) - Corfu (GR)

RE: MiTo: facelift(je) 2013

ma aug 19, 2013 14:05

MiTo ( veel problemen).

Beste forumleden, ik ben wel eens benieuwd of er nog meer eigenaren zijn van de MiTo die veel of regelmatig problemen hebben.

Mijn vriendin heeft een MiTo echter staat deze nu alweer bij de garage (rookt als een diesel, schut alle kanten op, trekt langzamer op dan een bejaarde op een fiets etc etc) vrijdag belde mijn vriendin op toen zij onderweg was naar de dierenarts met de hond, (Roy de MiTo doet weer raar) op kantoor heb ik er even snel een rondje in gereden en ja inderdaad. Na met mijn Jaguar bij de dierenarts te zijn geweest de MiTo weer opgehaald over de grens (enkele honderde meters) heen gereden met een blauwe rook pluim er achter en de ADAC gebeld.

Volgens de computer van de ADAC was er niets mee aan de hand, moet er maar nieuwe benzine in doen, vervolgens bijgevuld met euro 98 en na 1 km rook rook en weg gas, en weer trillen als een gek. Weer de ADAC gebeld en die stuurde gelijk maar een afsleepwagen. Volgens deze man cylinderschade iedergeval hij loopt maar op 3 cylinders en nu gaf de Mito ook het inmiddels bekende oranje lampje aan.

Momenteel staat de Mito nog bij een garage.

Heel toevallig is dat ik vorige week met mijn vriendin voor haar bij een nieuwe auto ben wezen kijken (en het wordt geen Alfa meer) Mini Clubman Cooper ! en ik zij nog tegen de Mini dealer dat mijn vriendin regelmatig problemen had met de MiTo.

In de bijna 4 jaar is er zo vaak iets mis met de MiTo, dat heb ik in alle jaren nog nooit met mijn andere autos bij elkaar gehad. De Mito heeft nu 48 duizend op de teller staan en ik vindt dat simpelweg niet kunnen, in alle gevallen doet de dealer er niets aan (ja enorme rekeningen sturen) vandaar dat ook de keuze gemaakt is om een andere nieuwe auto voor mijn vriendin te kopen en niet meer voor een Alfa te gaan ondanks dat het een leuke en speciale verscheining is met alle opties die er op zitten en ook mijn vriendin gek is inmiddels van Alfa's.

Ik ben benieuwd dus wie er nog meer met enige regelmaat problemen heeft met de MiTo.

Gr Roy
Laatst gewijzigd door RoyvdStad op ma aug 19, 2013 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Bentley Continental T
Rover 827 Sterling Coupe
Range Rover Voque
Jaguar XJ6
MG ZT-T
Mercedes E55 AMG

Berlina addicted
Guru
Guru
Berichten: 1176
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 15:48
Locatie: almere
Contacteer: Website

RE: MiTo: facelift(je) 2013

ma aug 19, 2013 14:49

Wij hebben een 1400 turbo 155 Pk Mito van november 2009 (nog zonder multiair) als Lease auto. We hebben er nu ruim 93.000 Km. opzitten en nog nooit problemen gehad, zelfs geen electrische storing of zo. Heeft alleen in de garage gestaan voor de beurten. Wel wat schade gehad buiten onze schuld maar dat had met elke auto kunnen gebeuren. ik vind het erg jammer dat jullie zo'n slechte ervaring met de Mito hebben

Mvg, Richard .
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

Gebruikersavatar
minige
Newbie
Newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: di mei 21, 2013 17:20
Locatie: Culemborg

Re: RE: MiTo: facelift(je) 2013

ma aug 19, 2013 17:22

MiTo ( veel problemen).

Beste forumleden, ik ben wel eens benieuwd of er nog meer eigenaren zijn van de MiTo die veel of regelmatig problemen hebben.

Mijn vriendin heeft een MiTo echter staat deze nu alweer bij de garage (rookt als een diesel, schut alle kanten op, trekt langzamer op dan een bejaarde op een fiets etc etc) vrijdag belde mijn vriendin op toen zij onderweg was naar de dierenarts met de hond, (Roy de MiTo doet weer raar) op kantoor heb ik er even snel een rondje in gereden en ja inderdaad. Na met mijn Jaguar bij de dierenarts te zijn geweest de MiTo weer opgehaald over de grens (enkele honderde meters) heen gereden met een blauwe rook pluim er achter en de ADAC gebeld.

Volgens de computer van de ADAC was er niets mee aan de hand, moet er maar nieuwe benzine in doen, vervolgens bijgevuld met euro 98 en na 1 km rook rook en weg gas, en weer trillen als een gek. Weer de ADAC gebeld en die stuurde gelijk maar een afsleepwagen. Volgens deze man cylinderschade iedergeval hij loopt maar op 3 cylinders en nu gaf de Mito ook het inmiddels bekende oranje lampje aan.

Momenteel staat de Mito nog bij een garage.

Heel toevallig is dat ik vorige week met mijn vriendin voor haar bij een nieuwe auto ben wezen kijken (en het wordt geen Alfa meer) Mini Clubman Cooper ! en ik zij nog tegen de Mini dealer dat mijn vriendin regelmatig problemen had met de MiTo.

In de bijna 4 jaar is er zo vaak iets mis met de MiTo, dat heb ik in alle jaren nog nooit met mijn andere autos bij elkaar gehad. De Mito heeft nu 48 duizend op de teller staan en ik vindt dat simpelweg niet kunnen, in alle gevallen doet de dealer er niets aan (ja enorme rekeningen sturen) vandaar dat ook de keuze gemaakt is om een andere nieuwe auto voor mijn vriendin te kopen en niet meer voor een Alfa te gaan ondanks dat het een leuke en speciale verscheining is met alle opties die er op zitten en ook mijn vriendin gek is inmiddels van Alfa's.

Ik ben benieuwd dus wie er nog meer met enige regelmaat problemen heeft met de MiTo.

Gr Roy
Mijn zoon heeft een MiTo uit 2011, 1,3 diesel die licht is getuned door de dealer. Na de aflevering is hij nog niet erug geweest bij de dealer. Heeft nu tussen de 30K en 35K gereden. Geen enkel probleem mee geweest.

Ik wil je absoluut niet ontmoedigen om een mini te kopen, maar een Mini is zeker niet probleemloos. Veel garagisten verkopen gebruikte Mini's zels niet meer met garantie. We hebben bhier twee Mini's gehad, een Cooper en een Coopers S. Ze rijden perfect, met name in de bochten, op de snleweg iets minder maar nog wel goed. Jammer dat er zo veel kan lekken bij een Mini: een kofferruimte die door kon gaan voor een Mini-overdekst zwembad, lekkende krusaskeerringen, lekkende carterpandeksel en een lekkende versnellingsbak. Dat zou je toch niet verwachten van een auot die zo veel kost.
Groet,
Wim

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6721
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: MiTo: facelift(je) 2013

ma aug 19, 2013 20:48

"Koop geen Mini":
http://www.autoweek.nl/autoreview/31096 ... chili-2008

"Problemen met Mini One Clubman":
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=20084

Voor als je er een met panoramadak overweegt?
"Problemen panoramadak":
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=8045

Lijkt mij een prima keuze als alternatief voor de problematische Mito :wink:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
minige
Newbie
Newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: di mei 21, 2013 17:20
Locatie: Culemborg

RE: MiTo: facelift(je) 2013

ma aug 19, 2013 21:47

Het was absoluut niet mijn bedoeling om de mini de afgrond in te schrijven, maar alleen om duidelijk te maken dat de mini niet de meest probleemloze auto is. Ik noem daarom ook alleen eigen ervaringen met de auto. Net als bij de mito wordt er bij de mini veel gehaald uit een kleine motor, die daardoor heel zwaar wordt belast.

Als ik naar de problemen kijk met de mito vraag ik me af hoe er mee wordt gereden. Het is en blijft een alfa die (overigens niet als enige merk) eerst warm gereden moet worden voor de motor zwaar te belasten. Ook sluit ik niet uit dat de turbo de geest heeft gegeven. Ook dat zou heel goed kunnen zijn ontstaan door verkeerd gebruik. Turbo motoren (ook van andere merlen dan alfa) moet je niet direct na zware belasting (dus met gebruik van de turbo) uitzetten, maar enkele seconden laten draaien zonder turbo. Als de turbo namelijk nog draait (tienduizenden omwentelingen per minut) terwijl de motor uit staat, dan draait hij zonder smering en dat houdt hij niet lang vol. Je kan hem een paarseconden stationair laten draaien om de turbo zijn smering te laten houden. Samenvattend, turbo motoeren zijn qua prestaties heel mooi en kunnen heel zuinig zijn, je moet er echter wel goed mee omgaan om ze draaiend te houden. Als je dat niet wilt, koop dan een auto met een atmosferische motor.
Groet,
Wim

Gebruikersavatar
RoyvdStad
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 875
Lid geworden op: do jul 03, 2008 16:53
Locatie: Kranenburg (Dld) - Corfu (GR)

Re: RE: MiTo: facelift(je) 2013

di aug 20, 2013 13:18

Het was absoluut niet mijn bedoeling om de mini de afgrond in te schrijven, maar alleen om duidelijk te maken dat de mini niet de meest probleemloze auto is. Ik noem daarom ook alleen eigen ervaringen met de auto. Net als bij de mito wordt er bij de mini veel gehaald uit een kleine motor, die daardoor heel zwaar wordt belast.

Als ik naar de problemen kijk met de mito vraag ik me af hoe er mee wordt gereden. Het is en blijft een alfa die (overigens niet als enige merk) eerst warm gereden moet worden voor de motor zwaar te belasten. Ook sluit ik niet uit dat de turbo de geest heeft gegeven. Ook dat zou heel goed kunnen zijn ontstaan door verkeerd gebruik. Turbo motoren (ook van andere merlen dan alfa) moet je niet direct na zware belasting (dus met gebruik van de turbo) uitzetten, maar enkele seconden laten draaien zonder turbo. Als de turbo namelijk nog draait (tienduizenden omwentelingen per minut) terwijl de motor uit staat, dan draait hij zonder smering en dat houdt hij niet lang vol. Je kan hem een paarseconden stationair laten draaien om de turbo zijn smering te laten houden. Samenvattend, turbo motoeren zijn qua prestaties heel mooi en kunnen heel zuinig zijn, je moet er echter wel goed mee omgaan om ze draaiend te houden. Als je dat niet wilt, koop dan een auto met een atmosferische motor.
De Miini Clubman vindt mijn vriendin dus ook weer eens weer wat anders en weer leuk.

Hoe er mee wordt gereden?, nougoed als je mijn onderschift leest denk ik dat ik en ook mijn vriendin wel weten hoe je er mee moet rijden (rij ook Maserati met 2 turbo's he, rij zo en zo al vanaf mijn 18e isn snelle auto's waarbij voorzichtig gereden moet worden), de mito wordt 3 a 4 dagen per week gebruikt, warm gereden (van de oprit af door de wijlanden heen) en de turbo altijd even laten afkoelen (hoeveel mensen zullen dit doen ? ) af en toe rijksweg maar niet veel, benzine euro 98, en soms v-power racing. Turbo is overigens niets mis mee hoor (kreeg net een belletje van de garage) iets met de cylinders voor hun een raadsel wordt nu aangewerkt moet morgen klaar zijn.

En geen enkele auto is perfect, echter gaat het er mij om dat met de mito steeds iets is, lampen die er spontaan mee op houden tijdens het rijden, ruitenwissers die vast blijven staan, uitval van cylinders, het enorme steenslag verhaal bij de Mito, software storing, ruiten die bij -1 dichtvriezen waardoor je deur niet meer sluit etc etc, en dat voor een nieuwe auto die ook nog eens binnen in de garage staat bij de rest van de verzameling.

Maargoed ja met een Mini clubman zal ook wel wat zijn echter het is weer wat anders toch voor het zelfde geld krijgt ze toch gewoon haar Range Rover (oke en ook daar kan wel eens wat mee zijn).
Bentley Continental T
Rover 827 Sterling Coupe
Range Rover Voque
Jaguar XJ6
MG ZT-T
Mercedes E55 AMG

Gebruikersavatar
CC
Full Member
Full Member
Berichten: 419
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:15
Locatie: Tilburg

Re: RE: MiTo: facelift(je) 2013

di aug 20, 2013 13:23

Na met mijn Jaguar bij de dierenarts te zijn geweest....
En ik maar denken dat je steeds over auto's loopt te brallen?!

Gebruikersavatar
RoyvdStad
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 875
Lid geworden op: do jul 03, 2008 16:53
Locatie: Kranenburg (Dld) - Corfu (GR)

Re: RE: MiTo: facelift(je) 2013

di aug 20, 2013 13:39

Na met mijn Jaguar bij de dierenarts te zijn geweest....
En ik maar denken dat je steeds over auto's loopt te brallen?!
Hahaha oke dan anders met Bentley in mijn Jaguar naar de dierenarts ;) (hond heet Bentley) :D
Bentley Continental T
Rover 827 Sterling Coupe
Range Rover Voque
Jaguar XJ6
MG ZT-T
Mercedes E55 AMG

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: RE: MiTo: facelift(je) 2013

di aug 20, 2013 13:42

anders toch voor het zelfde geld krijgt ze toch gewoon haar Range Rover (oke en ook daar kan wel eens wat mee zijn).
:blue_shocked: Over onbetrouwbare auto's gesproken...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”