giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Wolfy goes GTA

za jun 15, 2013 20:33

Vriend van mij heeft op het moment 440 pk in zijn golf 2 16v Turbo met voorwielaandrijving. In de eerste 2 versnellingen heb je geen grip maar vanaf de derde versnelling gaat hij wel heel hard vooruit. :D

Voor 0-100 heeft meer vermogen geen zin meer voor hem, hij wordt alleen maar langzamer dan door meer wielspin.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Masso
Member
Member

Re: RE: Wolfy goes GTA

za jun 15, 2013 21:11

Mooi project, ben benieuwd naar het eindresultaat! Al een streefdatum in gedachten?
Bedankt Kees :)

Volgende week rijdt 'ie. Afbeelding

Zit alleen nog met wat ik met tunen moet doen.
Twee partijen benaderd waarbij ik het gevoel heb van een portemonnee op wielen te zijn.
Ik wil iemand waar ik het goed mee kan vinden & met mij meewerkt in dit project, niet van Afbeelding "kom maar voor de GTA curves" & daarna: "Zien we dan wel, kom maar met je auto, duurt de hele dag, €900 afrekenen, sleutels, klaar" .

Nu zit er software van Stephan (Squadra tuning) in + QV buizen, afijn, als ik jullie technische know how tussen de regels lees Afbeelding hoef ik het niet uit te leggen.

Ik denk dat ik tot die tijd mijn 2.5 LMM en (standaard) luchtdoos erin hou. Ik weet niet hoe 'ie zal reageren op de GTA LMM. Heb een (overgenomen) GTA luchtdoos & Pipercross nog liggen, ik zou het eventueel even kunnen proberen.
Ik wil wel het liefst ME2.1 behouden, gezeik en kosten andere chipdoos zit ik niet op te wachten. Als mijn gevoel klopt, zal de ME2.1 zonder die kat kerstboom van de ME7.3.x & 2.5 spruitstukken harder lopen.

Rotrex hoop ik eind v/h jaar te kunnen bekostigen.
Ik ga het in Warsaw halen bij Alfaclub.pl, Mijn vrouw is Poolse, ik kan na 15 jaar een aardig woordje meelullen daaro.

Gaat natuurlijk naast de supercharger kit ook wat meer op de rekening zoals andere injectoren, inlaat traject (maar die kan ik evt. zelf wel op maat fabriceren/lassen) + intercooler uiteraard. En dan opnieuw tunen, of course Afbeelding.

Maaarrrrr, het is wel super leuk & heb ik eindelijk een auto die voldoende vermogen heeft om mij aan te kunnen Afbeelding
Sanity not included.

Masso
Member
Member

za jun 15, 2013 21:13

Vriend van mij heeft op het moment 440 pk in zijn golf 2 16v Turbo met voorwielaandrijving. In de eerste 2 versnellingen heb je geen grip maar vanaf de derde versnelling gaat hij wel heel hard vooruit. :D

Voor 0-100 heeft meer vermogen geen zin meer voor hem, hij wordt alleen maar langzamer dan door meer wielspin.
Maat van me zegt dat er eentje in zijn dorp rijdt "hij blaft" zei hij Afbeelding
Sanity not included.

Masso
Member
Member

za jun 15, 2013 21:16

Overigens zit ik 0-100 nu echt ruim onder de 7s, maar het domein van de Busso is pas na 150km/uur. Afbeelding
Sanity not included.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jun 15, 2013 21:28

De Golf gaat in iets van 6 sec naar de 100. Maar de 120 naar de 270 is veel indrukwekkender, ding blijft er maar als een dolle aan trekken. :P

Kan Stephan van Squadra je niet helpen met je management afstellen? Is de aangewezen persoon daarvoor lijkt mij.

Masso
Member
Member

za jun 15, 2013 21:48

Oh ja hoor, voor de "standaard" GTA tuning weet ik zeker dat ie het kan, ik twijfel alleen dadelijk met Rotrex ivm het feit dat hij zelf geen rollerbank heeft, komt er toch een tussenpartij bij, vind ik onhandig.
Ik ga hem volgende week zeker ff bellen om de zaak te bespreken & hoe of wat. Ik weet niet of hij het ook zo ervaart :wink:, maar ik vind het contact tussen ons goed.
We mailen weleens over Alfa geiterij.

Ik denk dat ik betreft temperament/inlevingsvermogen tuning/karakteristiek meer gebaat ben met iemand die racet of nog beter, rallyt.
(Ik ben eerder een berggeit dan een rotonde rijder ) :mrgreen:

Maar ik zal bij Esteban zeker in goede handen zijn (al gaat hij niet in op de vraag wanneer ik een keertje in de bimotore mag :D )
Sanity not included.

Masso
Member
Member

za jun 15, 2013 21:55

De Golf gaat in iets van 6 sec naar de 100. Maar de 120 naar de 270 is veel indrukwekkender, ding blijft er maar als een dolle aan trekken. :P
Wat wil je met 440pk?! Trouwens, 16v? Hij haalt het dus uit een vierpitter? Niet een R32 blok?
Sanity not included.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jun 15, 2013 21:59

Hij heeft de 2.8 Turbo ook zelf afgesteld toch? turbomotor is moeilijker afstellen als een compressormotor doordat de laaddruk niet lineair opbouwt bij de turbomotor. :wink:

Een derde partij met eenr ollenbank betrekken heb jij geen last van lijkt mij? Dat is iets wat hij regelt.

Stepahn kent alle ins en outs van jouw managmentsysteem en ik denk dat het lastig wordt iemand te vinden die jouw motor beter af kan stellen met het originele management. Met een vrijprogrammeerbaar systeem is dat wat makkelijker. :)

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jun 15, 2013 22:02

Wat wil je met 440pk?! Trouwens, 16v? Hij haalt het dus uit een vierpitter? Niet een R32 blok?
1.8 16v inderdaad. Gaat binnenkort naar 550 pk als het nieuwe uitlaatspruitstuk klaar is. :) Zit wel wat geld en know-how in die motor. :wink:

R32 turbo is de broer van een andere vriend van mij aan het bouwen, die krijgt zo'n 700 pk... Komt in een Jetta 1 die we ombouwen naar 4Motion. 8)

Masso
Member
Member

za jun 15, 2013 22:09

Daar heb je ook weer gelijk in.
Mijn keuze was voor de 2.5 ook op hem gevallen, maar niet om me heen kijken voor dit mega project zou ik mezelf tekort mee doen, toch?

Dat hij het kan, dat weet ik. Hij had zomaar een klasgenoot kunnen zijn zei ik ooit tegen hem, die met weinig leren een tien haalt, die :wink:
Toen hij mij over de 2.8 turbo vertelde dat de bak om zijn oren vloog zei ik dat het een wijde spreiding moet zijn geweest :mrgreen:

Ik mag hem wel.
Sanity not included.

Masso
Member
Member

za jun 15, 2013 22:18

1.8 16v inderdaad. Gaat binnenkort naar 550 pk als het nieuwe uitlaatspruitstuk klaar is. :) Zit wel wat geld en know-how in die motor. :wink:

R32 turbo is de broer van een andere vriend van mij aan het bouwen, die krijgt zo'n 700 pk... Komt in een Jetta 1 die we ombouwen naar 4Motion. 8)
Haaaaawly fak, multi stage turbo's?
Sanity not included.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jun 15, 2013 23:58

Nee hoor, enkele GT40 Garrett... :twisted: En andere drijfstangen en zuigers etc... Zit al het nodige geld in het blok, dat staat al klaar. Nu de auto geschikt maken voor het blok en de aandrijflijn...

Masso
Member
Member

di jun 18, 2013 08:45

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sanity not included.

Masso
Member
Member

di jun 18, 2013 08:46

Afbeelding

Afbeelding
Sanity not included.

Masso
Member
Member

di jun 18, 2013 08:48

Wordt een dik blok icm de rotrex! Ga je veel plezier van hebben! Mooie opbouw.
Ik hoor via via dat jij ook een compressor hebt icm een wide band lambda?
Sanity not included.

Terug naar “Projecten”