Tis leuk maar voor mij was het eigenlijk toch niet van toepassing.
Mijn O plaat wagen gebruik ik niet voor woon werk verkeer, staat meestal in de garage en verder dan 25km kom ik zelden. (of rij dan in NL waar ze toch niet weten wat een O plaat inhoud)
De reden dat ik niet naar het werk ga met een Oldtimer en waarom ik een oude wagen ook niet zie zitten als dagelijks vervoer heeft 2 redenen: Belangrijkste reden is dat je technisch ver achterloopt t.o.v. het huidig verkeer. Niet alleen van alle comfort maar vooral vanwege de veiligheid. In de +/- 30dkm die ik per jaar afleg met de moderne auto heb ik zeker 1 a 2x per jaar een noodstop moeten maken.
In die gevallen zou ik het niet gered hebben met de ondermaatse remmen van een Transaxle.
Bij de laatste noodstop had ik het geluk dat de oudere mazda zonder ABS nog net achter mij kon wegsturen naar de rechterbaan.
Dus ook bij een ongeval zit ik veiliger in mijn moderne wagen.
Om de discussie's over afstand e.d. te vermijden, in de spits ben ik een rustige rijder die ruim voldoende afstand neemt en ook altijd bezig is met vooruit kijken e.d.
De 2e reden is simpel, mijn benzine transaxle is een stuk duurder in gebruik als mijn diesel. LPG inbouwen en O platen is dacht ik ook niet toegestaan.