yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Route 66 per Giulia

wo jun 26, 2013 00:10

Qua drooglegging kan het nog gekker: de distilleerderij van Jack Daniel's is gevestigd in een county waar geen alcohol mag worden verkocht!
Jack Daniel's is dan ook eigenlijk niet te zuipen, dus dat is heel goed verklaarbaar :lol:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Route 66 per Giulia

wo jun 26, 2013 00:33

:lol: Hmja die verklaring gaven ze er niet bij, bij How It's Made.

Zelf nooit geprobeerd.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jun 26, 2013 15:09

:lol: Hmja die verklaring gaven ze er niet bij, bij How It's Made.

Zelf nooit geprobeerd.
Ik kan bevestigen wat Yuri zegt.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jun 26, 2013 16:39

Qua drooglegging kan het nog gekker: de distilleerderij van Jack Daniel's is gevestigd in een county waar geen alcohol mag worden verkocht!
Jack Daniel's is dan ook eigenlijk niet te zuipen, dus dat is heel goed verklaarbaar :lol:
De standaard inderdaad niet de speciale zijn zeer goed weg te krijgen 8)
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jun 26, 2013 18:01

Excuses voor de off topic. JD is bocht. Allemaal. Je drinkt het omdat het rock'n'roll is en/of omdat je compleet laveloos over de grond wilt kruipen en de volgende dag wakker wilt worden met de smaak van een dood vogeltje tot 20 centimeter diep in je slokdarm gebeiteld.

Als je van de smaak van whiskey houd, ga je lekker een Laphroaigh, Lagavulin of Ardberg halen. :twisted:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

vr jun 28, 2013 05:08

Vandaag dan toch echt op de mother road begonnen. Meteen al hoop leuke dingen gezien en meegemaakt. Later meer op onze website.

Dinky Boy
Miniaturista

wo jul 03, 2013 16:53

Omdat het internetten nog steeds uiterst moeizaam gaat en ik niet eens op onze eigen site terecht kan, maar een stukje tekst hieronder uit een mail naar de familie en vrienden. Overigens zijn Fred's teksten en foto's wel te vinden op www.route66alfa.com.

----------------------------------

Howdy!

Aangezien de mogelijkheden in het land der onbegrensde mogelijkheden nogal begrensd zijn (qua internetten dan) maar weer een update per email. Als het lot mij gunstig gezind is wil de laptop met pijn en moeite nog net de gmail-pagina's laden, maar daarna houdt het al gauw op.

We zijn nu in Albuquerque in New Mexico. Rob, die ons de eerste dagen vergezelde, is inmiddels afgehaakt. Hij houdt niet zo veel van avontuurlijk en ik niet zoveel van hem ;-), hij heeft het bestaan om in vier dagen mij geen enkele vraag te stellen of uit eigen beweging iets te vertellen. Waarschijnlijk heeft hij hetzelfde DNA als mijn laptop...

Inmiddels hebben we wel gezelschap gekregen van Baktash (van oorsprong Iraniër) en Neil, met respectievelijk een Giulia van 1967 en een Spider van 1981 (wat ik ook heb). Leuke kerels en binnen ons groepje van nu vijf personen klikt het prima. Waarschijnlijk sluit zich (over)morgen nog iemand met een Spider aan en twee personen hebben aangegeven ook een stuk mee te willen rijden, maar het lijkt er op dat ze zich op de gigantische afstanden verkijken.

We zien veel van de typische Route 66 symbolen, zowel de 'officiële' (de plaatjes die iedereen wel van foto's kent, zoals de tankstations en motels) als de 'onofficiële': verlaten huizen en bedrijfspanden, winkels waarin de inventaris al 20 jaar onaangeroerd op de schappen ligt, verroeste auto's uit de 50'er en 60'er jaren. Eigenlijk heeft dat laatste weinig met nostalgie te maken, het is de bittere werkelijkheid van veel streken in de VS en dus ook niet voorbehouden aan het gebied rond de 66: de boel ging failliet, de eigenaar/bewoner ging dood en geen nabestaande die het de moeite vond spullen op te halen of op te ruimen, of de mensen trokken simpelweg de deur achter zich dicht om nooit meer terug te komen.

Er zijn nogal wat spookstadjes, maar daar is het wel oppassen geblazen. Soms blijkt één kamer van een reeds verregaand vervallen motel nog steeds in gebruik. Of blijken er in een verveloos huis met autowrakken en een omgevallen speedboat in een overwoekerde tuin nog gewoon mensen te wonen. Zomaar overal rondbanjeren is dus niet aan te bevelen, mensen die in een dermate deprimerende en armoedige omgeving leven zullen waarschijnlijk niet zo snel genegen zijn die aapjeskijkende toeristen een kopje thee aan te bieden. In de huidige omgeving moet je sowieso oppassen in verband met slangen en ander hapgraag beestenspul.

En euh... een speedboat in de woestijn? Tja...

Ik had overigens verwacht veel meer andere 66-avonturiers tegen te komen, maar dat is beperkt gebleven tot enkele niet al te grote groepen Harley Davidson rijders (Amerikanen, Duitsers, Zweden en Fransen) en één jaren '40 Amerikaan die was voorzien van een moderne motor en transmissie, airco en andere modernismen.

Sommige van de verplichte nummers van Route 66 zijn erg kitscherig of overschat als attractie (Route 66 Car Museum is gewoon een dealer in opgepepte oude Amerikanen...), andere zijn veel leuker dan verwacht: het stofzuigermuseum wat 'toevallig' aan Route 66 ligt en in feite een 'factory outlet' is, bleek zeer interessant. Meneer Dyson mag beweren dat hij de eerste stofzakloze stofzuiger heeft bedacht; in werkelijkheid bestond die al in de jaren '30, gebaseerd op hetzelfde principe...

Temperaturen zijn op het moment prima te doen, later wordt het waarschijnlijk echt heet. Inmiddels een sprinkhanenplaagje en een zandstormpje meegemaakt. Het wachten is nu op een overval door de Indianen ;-)

Het begint op te vallen hoe de mensen per regio verschillen (effe lekker generaliseren, maar dat doet iedereen ;-) ). In Missouri zijn ze nogal luidruchtig en ik zag daar heel wat ernstige obesitasgevallen rondwaggelen. In Oklahoma min of meer hetzelfde. Over Kansas valt weinig te zeggen, het stuk 66 daar doorheen is maar 12,8 mijl lang. Texanen (die in de 'panhandle', het noordelijke stukje dan) zijn veel relaxter en over het algemeen een stuk minder dik. De bevolking van New Mexico doet het rijexamen waarschijnlijk schriftelijk, wat een idioten kom je soms tegen. We schelden wel veel in Nederland, maar wat is ons verkeer toch heerlijk overzichtelijk.

Morgen Arizona, benieuwd wat we dan voor types tegenkomen ;-)

Have a nice day!

schummi
Advanced Member
Advanced Member

za jul 06, 2013 20:08

Leuk Hans dat het goed gaat nog verder veel plezier kan je op de site niet volgen mijn engels is niet zo en soms loopt mijn laptop vast op jullie site.

Dinky Boy
Miniaturista

ma jul 08, 2013 17:41

Leuk Hans dat het goed gaat nog verder veel plezier kan je op de site niet volgen mijn engels is niet zo en soms loopt mijn laptop vast op jullie site.
Ach, met mijn kreupele laptop kom ik meestal ook de site (het hele internet eigenlijk) niet op. En t.z.t. een verslag in het KB, in gewoon Nederlands ;-) Dus de website laat ik verder aan Fred over.

We zijn inmiddels in Petaluma, in de buurt van Sonoma aangekomen, net boven San Francisco. Met 29'C overdag zijn de temperaturen redelijk 'normaal'. In de desert van Arizona en California werd het 44'C... Fred en Bev vonden dat wat teveel van het goede, ik had er niet veel moeite mee en Giulia deed gewoon wat ze al die tijd deed: perfect rijden. Overigens is het met ramen open rijden bij die temperaturen redelijk zinloos; alsof er een batterij haarföhns op je wordt losgelaten.

Dinky Boy
Miniaturista

do jul 11, 2013 16:37

Inmiddels in Rohnert Park aanbeland, in het hotel waar we een aantal dagen verblijven voor de National Alfa Convention. De Sonoma Raceway is wel iets verder weg dan we gewend zijn bij ons eigen Spettacolo, waar hotelgasten vanuit hun bed zo het circuit op kunnen rollen.
Ik had voor zo'n groot land als de USA toch wel een iets grotere opkomst verwacht, ook als je het feit dat Alfa hier sinds de jaren 80 niet meer wordt verkocht in aanmerking neemt. Dat geldt zowel voor de 'gewone' deelnemers als voor Alfisti met racers en zeldzame exemplaren. Een videootje van het parkeerterrein.

gtj1600
Guru
Guru

do jul 11, 2013 18:51

hoi hans, leuk om je verslag te volgen
heb je genoeg kb ,tjes bij om uit te delen ? :lol:
regel even een amerikaanse invatie op het ssar... :jumping:
veel plezier nog en de groetjes aan je reis genoten :wink:
groetjes uit klein zundert, donnr. 381
gehad : 75 1.8ie , spider 2000 veloce , giulia super
nu : 75 ts , gt1600 junior

hanalfa
Advanced Member
Advanced Member

do jul 11, 2013 20:53

Mooi Man,

Veel plezier, en nog vele filmpjes,.!

Ciao Han.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jul 11, 2013 21:03

Leuk om te lezen, aparte achterkant van de GTV op de film :D

Dinky Boy
Miniaturista

vr jul 12, 2013 11:02

6c 2500 Berlinetta Aerodinamica, Carrozzeria Touring, 1939, donderdag op het Concorso: video.

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

vr jul 12, 2013 12:41

wauw...... genieten hoor dat filmpje :thumbs:

doe er nog maar een paar

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Terug naar “Het Forum Café”