Vorige week met de Giulietta 116 naar de TUV geweets om te kijken of ik er een Duits kenteken voor kan krijgen, maar ja ik was er al bang voor.
1983 is geen oldtimer in Duitsland dus gewoon belasting plichtig, nou is dat niet veel hier maar ik heb al zoveel autos dus wil voor deze geen belasting betalen en een een oldtimer verzekering er op, maar nee dat gaat dus niet. Ook kon die niet gelijk gekeurd worden, want je raad het nooit het is een oldtimer................... pardon wat zij u ?, ja es ist ein oldtimer.... ja maar ik kan hem niet rijden als oldtimer... nein das stimmt.
1983 is dus voor de keuring in Duitsland een oldtimer echter daarvoor moet een speciale oldtimer keuring gedaan worden naast de normale keuring plus een "gutachten" en dat kan dus niet zomaar, wanneer dat gedaan is mag je alleen met een 1983 niet als oldtimer gaan rijden en wordt het automatisch weer een oudere normale auto. Daarbij dient bij de verplichte oldtimer keuring wel de auto als oldtimer te vercheinen, dat houd in in een zo'n originele mogelijke staat (geen CD speler, geen verlaging met Ronal's, geen gele Carello's). Ja en wat doe je dan als de auto nagenoeg in perfecte staat is. Precies het Nederlandse kenteken er op houden (wel op naam van een hele goede vriend in Nederland), en er lekker mee rond rijden.
Ciao Roy