Niels
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: SI op Zolder, 9 juli a.s.

di jul 09, 2013 23:24

ben nog ff te moe & te :( voor mijn merites te vermelden, doe ik morgen nog wel. Maar je hebt een mooie tijd gezet Niels ! 1.57 nogwat !? Kan me herinneren dat "we" elkaar op Zandvoort een keer een paar tienden scheelden of zo, maar nu heb ik 3 seconden aan m'n brandvrije broek gekregen.. Maar goed, jij hoefde op 2 plekken niet te shortshiften naar 5 en dan halfgas.. 8) Had de gok willen nemen de tweede helft van race 1 vol te knallen & maar eens te kijken of de DB meter het dan goed vond, maar een nukkige koppakking gooide roet in het spreekwoordelijke race-eten..
2 jaar geleden reedt ik 1.56 blank hier, zonder sper. Had vandaag zeker meer in gezeten, maar helaas nagenoeg geen vrije ronde gehad :S

Wel heel erg balen van je koppakking :S
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

TurboMarc
Guru
Guru

RE: SI op Zolder, 9 juli a.s.

wo jul 10, 2013 09:52

Het was warm 8) Lekker kunnen sturen, ondanks 2x een lekke band 2x 2e geworden, had ik al gezegd dat het warm was :wink:

FF wennen aan korte bak en slicks (waren niet warm ondanks de warmte :cry: ) Motortje loopt eindelijk naar wens :driving:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Niels
Guru
Guru

wo jul 10, 2013 10:10

Uhhh Marc, volgens mij was het ook aardig warm :P
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

bralfa
Guru
Guru

wo jul 10, 2013 11:35

Heren racers, hoe was t met de temperatuur gesteld tijdens de race?
Shut up and ride!

brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jul 10, 2013 11:41

De auto van Marc gaf toen we terug naar huis gingen aan dat het 30 graden was buiten...
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jul 10, 2013 12:11

Het wás warm. Bloedjewarm. Begon voor mij in figuurlijke zin al om 06.15 sóchtends> na het tanken de bak van de 156 Selespeed overstuur & niet meer willen starten, 12 km van huis.. En ga op dat tijdstip maar eens hulp inroepen. Uiteindelijk een bus gecharterd (héérlijk sterke Fiat Ducato diesel, wát een koppel-kanon.. Met airco !!!!!) en tegen 09.30 op de baan. Vrije training dus gemist. En geen tijd tijdens de tijdtraining geklokt !? Transponder niet aangezet/stuk ??? Achteraan starten ?! Gelukkig werd dit nog opgelost en kon ik achter Niels/naast Marc en Hans van start.

Ehh: ik zie mezelf niet echt als een beroeps azijnpisser (but correct me if I'm wrong), maar de tijdtraining SI vond ik een aanfluiting. Wáárdeloos. Ook met 30 graden (of zo) buitentemperatuur wil ik een racemotor twee ronden opwarmen, ff "plek zoeken" en dan (proberen... met een 105-je op Zolder...) een tijd zetten. En tevens "testen" of ik binnen de geluidsgrens zou blijven. Het is er allemaal niet van gekomen, want een rondje of vier vond "men" genoeg of zo ???? Stelletje *&^^@@% ....

De eerste race begon veelbelovend, ff lekker duelleren met Marc en de Juul voelde qua wegligging best okee. Maar na 4 ronden over & uit: compressie in het koelsysteem, 2 liter koelvloeistof pleite en binnen 3 bochten de temp. van 90 naar einde-van-de-schaal, en met de pitstraat in m'n vizier maar eieren voor de race-munten gekozen. Systeem bijgevuld/ontlucht maar Bella ging weer/bleef "bellen blazen".. Was er wel op tijd bij, motor klinkt nog wel goed maar ja, koppie moet er dus wel af..

Ik heb in de laatste/vierde ronde nog een 2.00.99 gereden, inclusief "verkeer" en twee keer shortshiften naar 5 en halfgas langs de geluidspalen, ik troost me maar met de gedachte dat zonder dit alles er een tijd onder de twee minuten had ingezeten.

Eindconclusie: Zolder is echt een mooi stukje asfalt, maar dat eeuwige geluid.. Het is echt een soort van genant om te zien hoe sommigen zich in bochten moeten wringen met demping en gebogen eindpijpjes. Hans begon de eerste race met een bezopen zwaar-astmatisch ingepakte motor (dat het ding überhaupt nog liep joh !!) en erg bijzondere einddemper construktie's en nóg is het niet genoeg.. En als je/ik dan hoor welke takke herrie sommige (niet-SI) deelnemers maken en die mogen gewoon doorrijden ??? Ik wil komende maanden nog eens een vrij rijden sessie doen zoals ik nu gereden heb (eindpijpje-omlaag, Pritex-pyramideschuim in de motorruimte) en als het dan "fout zit" dan schrap ik Zolder definitief van mijn race-lijstje. Een 105 rijden (met name een Giulia) is een bewuste keus (vind het zo'n geweldig ding...) en om me in allerlei (onnozele) bochten te moeten wringen om die laatste tienden van een DB te winnen, en en passant een best duur Nord race-torretje te mishandelen nou nee...

M'n kampioensaspiratie's voor 2014 worden er echt niet minder om :mrgreen: :mrgreen: maar dan maar ervoor zorgen dat ik de punten op andere circuits (dus Zandvoort/Assen) bij elkaar hark !!

Verder mooie dag, Junior mee, even gezellig kennisgemaakt met de forummers Ron en Frank en de volgende race kan alleen maar beter !!!!! Jammer voor alle technische/Zolder-reglementaire brokken-piloten en inderdaad gaaf dat je weer eens lekker kon gummen, Marc !!

Ciao, Emile
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Eric
Advanced Member
Advanced Member

wo jul 10, 2013 12:48

Groeten uit Zolder
Afbeelding

Hans had de hele Gamma leeggekocht, maar het mocht niet baten: 96,1 dB...

Heerlijk dagje gereden in Zolder, met ouderwets prachtig weer, en gezelligheid bij 105 Workshop in de box.
Temperatuur zeer aangenaam, misschien zelfs wel iets te aangenaam... :D

Next stop: Spettacolo
SCARB 00694

HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jul 10, 2013 14:45

Inmiddels ben ik ook weer thuis.

Ging best lekker dat baantje daar in Zolder.

- vrije training uitstapje in de grindbak van de kanaalbocht
- qualificatie ging best lekker, uiteindelijk een 2.13.8 gereden in de Sandwich tussen 2 mazda's, die erg netjes reden.
- 1e race in de 3e ronde(ongeveer) gespind in de Jacky Ickx in een poging bij te blijven bij de 75 armada, daarna veel verkeer van snelle deelnemers uit de toerklasse, halen wel netjes in.
- 2e race, tja, code60....

Vanwege de code60 besloten deel te nemen aan de koppelrace.Daar kwam ik helaas weer een aantal mazda's tegen, die niet netjes reden.
1 van hen vond het nodig me in Butte, precies bovenop aan te duwen, (daar kan ik niet mee lachen, dus na afloop even een babbeltje gemaakt), die actie ging nét goed.
Toen vonden ze het nodig om me alle 4 tegelijk voorbij te gaan in De Gilles Villeneuve, dat kan eigenlijk niet, maar omdat ik er al op bedacht was, ging ook dat allemaal nét goed, met een hoop blokkerende banden en Mazda's, die de chicane afsneden. De heren waren zeker niet op de briefing geweest....

Uiteindelijk de Trofee voor de 3e prijs SI mee naar huis (echt waar, eerlijk gekregen van RIa). :wink:

Ik zeg op naar Zandvoort, hoogstwaarschijnlijk niet het SRW, maar wel een week later het spettacolo.

Eric
Advanced Member
Advanced Member

wo jul 10, 2013 17:03

Uiteindelijk de Trofee voor de 3e prijs SI mee naar huis (echt waar, eerlijk gekregen van RIa). :wink:
Hoort die niet op Pieter's nachtkastje te staan..?
SCARB 00694

HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jul 10, 2013 17:17

Pieter heeft de 1e, Rogier de 2e. De rest was al naar huis :wink:

Eric
Advanced Member
Advanced Member

wo jul 10, 2013 17:54

En ik maar denken dat bekers gingen over de volgorde waarin je over de finish komt...?
SCARB 00694

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jul 10, 2013 17:58

Bij alle klassen ging het zo. Ik denk dat ze er een beetje klaar mee zijn dat er zoveel bekers niet opgehaald worden. Wellicht dat Huub een statement wilde maken?
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

TurboMarc
Guru
Guru

wo jul 10, 2013 18:13

Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jul 10, 2013 18:20

En ik maar denken dat bekers gingen over de volgorde waarin je over de finish komt...?
Als het jou dwars zit Eric, dan wil ik het stickertje 3e plaats er wel af halen hoor.

Volgens mij kregen de eerste 10 er 1, dus jij had er ook 1 kunnen ophalen ;-).

Het is best een geinig ding verder. Mooi uitlaatsierstuk, zit aleen een beetje ruim om de uitlaat.

HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jul 10, 2013 18:51

Leuk om te zien. Zie meteen al een aantal verbeterpuntjes voor mezelf, voor volgend jaar.
Ook voor jou trouwens ;-), iets minder hard de bocht in(chicanes), kun je er veel sneller uit.

Terug naar “Racen - Algemeen”