figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: beter chinees eten dan chinees rijden !

do sep 15, 2005 10:30

Ik begrijp de ophef wel. Als de auto onveilig is moeten ze hem verbieden.
Maar dat is dan wel een beetje te laat.
Het was niet de ANWB die de auto aan de crashtest onderwierp maar de ADAC.
Afbeelding
De conclusie dat ie onveilig is (zelfs Gevaar op de Weg) trekken uit het feit dat je geen schijn van kans hebt bij een aanrijding snap ik niet. Volgens mij is ie pas onveilig als je onwillekeurig in situaties komt waar je niet in terecht hoort te komen. Dat blijkt niet uit deze test. Ja, weggedrag is slecht, maar dat is wat anders als 'Onveilig'. Autorijden is per definitie niet veilig, omdat je in onvoorziene situaties kan komen (hetzelfde geldt overigens ook voor het keukentrapje beklimmen).

Ik snap best dat deze auto (veel) minder rijd en bij aanrijdingen weinig overlevingskans biedt vergeleken met andere modernere auto's. Dat moet je naar buiten brengen. Maar om dan een auto dan een 'Gevaar op de weg' te noemen, vind ik een niet hard te maken beschuldiging. Hierbij mist de nuance en het perspectief en daarmee berokken je bedrijven en personen bewust schade toe.

Helemaal onbegrijpelijk vind ik dan dat een organisatie die zelf in zwaar weer verkeerd, ongevraagd uit gaat zoeken of evt kopers van een zo'n contract af kunnen. Hiermee is geen enkel collectief belang voor haar leden gemoeid.

Adios, JR

Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member

RE: beter chinees eten dan chinees rijden !

do sep 15, 2005 10:33

Auto die erg slecht scoort in een crash test en een wegligging heeft als een dweil is juist heel veilig!
Je gaat er namelijk heel voorzichtig van rijden. Dus voor je gaat rijden krijg je even het filmpje van de test tezien op je dashbord.

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

do sep 15, 2005 10:44

Lees overig eens op adac.de hoe de duitsers het formuleren. Dat vind ik toch een wat objectievere, genuanceerdere weergave.

Adios, JR

164 Q4

do sep 15, 2005 16:32

Heb trouwens goede ervaring met de ADAC, niet zozeer door pech onderweg maar je kunt er voor veel auto-dingen terecht. Ook als niet-klant.
Voorbeeld is dat je daar voor het uitvoeren een verzekering kunt krijgen voor een standaard prijs en je mooi zonder problemen een maand lang in die auto kan karren. Kan heeel erg praktisch zijn.

Danny
Guru
Guru
Contacteer: Website

do sep 15, 2005 17:05

peter bijvelts is toch ook een bekende naam in de autosport?

misschien compleet misplaatst maar die naam zegt mij iets!
Weet niet of Bijvelts nog rijdt.
Een aantal maanden geleden is z'n navigator om het leven gekomen tijdens een rally.
De navi was z'n vader.
Back on topic.
Denk dat geen enkele botsing met 64 km/h een pretje is.
Als mij zoiets met me giulia gebeurt kennen ze mij ook met auto en al de grond in laten zakken.
Alfa historie:sud 1.5ti, 33 1.5qv, 33 1.5ti, 33 1.7qv, 75 1.8 carb, 75 1.8ie, 75 indy, 33 imola, 33 1.7 16v sqv(Stef Visser getuned), 155 1.8ts,giulia 2.1 ltr 164 super nu 156SW en 159 sw
SCARB nr 697

Dinky Boy
Miniaturista

do sep 15, 2005 18:21

Lees overig eens op adac.de hoe de duitsers het formuleren. Dat vind ik toch een wat objectievere, genuanceerdere weergave.

Adios, JR
Dat mag ook wel na die ongelofelijke blunder van ze met de Logan
ADAC in de fout bij de elandproef
AMSTERDAM - Het heeft er alle schijn van dat niet de Dacia Logan maar de Duitse ADAC in de fout is gegaan bij een elandproef.

De Duitse equivalent van onze ANWB had namelijk een bericht de wereld in gestuurd, dat de Dacia Logan bij een uitwijkproef, beter bekend als de beruchte elandtest, op zijn dak was gegaan. De Logan belandde weliswaar ondersteboven, maar dat was niet tijdens de officiële test gebeurd, maar tijdens het nemen van foto's.

Om het gelijk te bewijzen, heeft Renault de Logan zelf getest, in het bijzijn van de ADAC, en toen bleef hij keurig op de been.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 15, 2005 19:59

Wat is het verschil tussen het op het dak gaan in een officiele test of tijdens het nemen van de foto`s? Bij allebei is het dak stuk lijkt mij. :D

Andretti Molletti

do sep 15, 2005 20:07

Het was niet de ANWB die de auto aan de crashtest onderwierp maar de ADAC.
Dat is een samenwerkingsverband!

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 15, 2005 20:17

Wat is het verschil tussen het op het dak gaan in een officiele test of tijdens het nemen van de foto`s? Bij allebei is het dak stuk lijkt mij. :D
Hallo: !!! Journalisten kunnen er wat van hoor.(Zijn net mensen als jij en ik.)

Die Elandproef. afkomstig uit Scandinavie, geeft trouwens toch een behoorlijk luchtje. Sterker nog: Stinkt als de neten.....

Deze proef is bekend geworden doordat de A-Klasse van Mercedes deze proef niet goed zou hebben doorstaan. Dat is feitelijk ook zo, maar de publiciteit hieromheen is ook mede sterk gestimuleerd door een vooraanstaande Duitse autofabrikant die er alle belang bij had dat het kleine wonder van Mercedes in een kwaad daglicht zou worden gesteld.Dat noemt men concurrentie. (We noemen hier geen namen natuurlijk. :o )Blijkt dat dezelfde fabrikant met een type 4, ik zei toch we noemen geen namen :wink: , eenzelfde lot was beschoren. Deze info is tot in de kiem gemoord. Het betreft hetzelde automerk als wat zogenaamd een ijzersterk imago heeft en toch regelmatig een steek (soms forse steek) laat vallen als het om betrouwbaarheid/kwaliteit gaat. Ik moet wel zeggen dat ik het knap vindt dat dat ze tot nu toe vrij aardig lukt trouwens om de ellende onder de pet te houden.
Wat verder de proef betreft. Ik durf te stellen dat je alle auto's zonder ESP met een dergelijke proef op zn dak kunt krijgen. (F1 en aanverwante voertuigen natuurlijk ff uitgezonderd) Twee facoren hebben namelijk een zeer sterke invloed op deze proef: 1e natuurlijk de snelheid en ten tweede de manier van insturen.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Dinky Boy
Miniaturista

do sep 15, 2005 20:24

@KAS: de Elandproef verloopt via een vaste procedure met exacte waarden voor de inrijsnelheid e.d.

Bij de fotosessie werden die waarden niet aangehouden, de auto reed harder en waarschijnlijk waren de banden inmiddels op hun eind door het testen. De fotograaf wilde een spectaculair plaatje....

Nou, dat is gelukt, maar het persbericht dat de ADAC naar buiten bracht deugde niet en is door de ADAC ook weer van de site verwijderd.

Afbeelding

(Meer)

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

vr sep 16, 2005 02:35

Wees blij dat dit soort auto's rete onveilig worden verklaard, dit zou in een veelvoud voor de hele serie gedaan moeten worden.
Wanneer er gesproken wordt over veiligheid op de wegen en helemaal voor voetgangers en fietsers (misschien wel onze kinderen) zijn wij toch helemaal niet blij met de trend dat iedere (sorry) huismiep met dubieuze rijkwaliteiten in een hoog lor van wat voor merk dan ook de kids naar school moet brengen??

Tuurlijk is veiligheid in zekere zin betrekkelijk op het gebied van autoverkeer maar huidige trend van groter helpt niet mee, bovendien zitten we in een tijd dat moderne auto's wat milieuvriendelijker moeten worden, en wat gebeurd er: Hoger, Zwaarder enz...
Precies andersom dus wat er nu speelt...

De grootste huppelK.. en dorpskapsterjeep sieren menig dorp (waar ik woon althans) en wanneer je rustig rijdt op een provinciale weg is een Touraeg, X5 of shitSorento niet echt bevordelijk voor je gemoedsrust in zoverre onnodig bumperkleven dat überhaupt is....
Serieus ik heb het idee dat enkele bestuurders van "de Hoge Koets" het idee hebben: ik ben groot en jij niet, ROT OP!
Jammer....Kraak maar af op werkelijke kwaliteiten die bakken...

O ja, het werd ook tijd dat de ANWB weer eens iets belangerijks aan het licht bracht, zij zijn langzamerhand ook een kat in het nauw geworden....
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

vr sep 16, 2005 02:38

Wees blij dat dit soort auto's rete onveilig worden verklaard, dit zou in een veelvoud voor de hele serie gedaan moeten worden.
Wanneer er gesproken wordt over veiligheid op de wegen en helemaal voor voetgangers en fietsers (misschien wel onze kinderen) zijn wij toch helemaal niet blij met de trend dat iedere (sorry) huismiep met dubieuze rijkwaliteiten in een hoog lor van wat voor merk dan ook de kids naar school moet brengen??

Tuurlijk is veiligheid in zekere zin betrekkelijk op het gebied van autoverkeer maar huidige trend van groter helpt niet mee, bovendien zitten we in een tijd dat moderne auto's wat milieuvriendelijker moeten worden, en wat gebeurt er: Hoger, Zwaarder enz...

De grootste huppelk.. en dorpskapsterjeep sieren menig dorp (waar ik woon althans) en wanneer je rustig rijdt op een provinciale weg is een Touraeg, X5 of shitSorento niet echt bevordelijk voor je gemoedsrust in zoverre onnodig bumperkleven dat überhaupt is....
Serieus ik heb het idee dat enkele bestuurders van "de Hoge Koets" het idee hebben: ik ben groot en jij niet, ROT OP!

O ja, het werd ook tijd dat de ANWB weer eens iets belangerijks aan het licht bracht, zij zijn langzamerhand ook een kat in het nauw geworden....Het is onderdeel van de goedmakertjes die zij het ledenbestand moeten aanbieden na een reeks kritieke acties uit het verleden en afsnoeperijen van concurrentie e.d.
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr sep 16, 2005 08:44

Tuurlijk is veiligheid in zekere zin betrekkelijk op het gebied van autoverkeer maar huidige trend van groter helpt niet mee, bovendien zitten we in een tijd dat moderne auto's wat milieuvriendelijker moeten worden, en wat gebeurt er: Hoger, Zwaarder enz...

De grootste huppelk.. en dorpskapsterjeep sieren menig dorp (waar ik woon althans) en wanneer je rustig rijdt op een provinciale weg is een Touraeg, X5 of shitSorento niet echt bevordelijk voor je gemoedsrust in zoverre onnodig bumperkleven dat überhaupt is....

O ja, het werd ook tijd dat de ANWB weer eens iets belangerijks aan het licht bracht, zij zijn langzamerhand ook een kat in het nauw geworden....Het is onderdeel van de goedmakertjes die zij het ledenbestand moeten aanbieden na een reeks kritieke acties uit het verleden en afsnoeperijen van concurrentie e.d.

=D>
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

vr sep 16, 2005 09:30

Afbeelding
Hoe stoicijns kan je blijven ???? 8)

matra sports
Guru
Guru

vr sep 16, 2005 09:58

Tüv Maarten, Tüv... :blue_cool:

Terug naar “Het Forum Café”