't mag niet lukken op Zandvoort voor mij
Je weet als 'n motorblok sinds 2003 probleemloos gebleven is en enkel de kop er eens afgeweest is en gevlakt dat het ooit prijs is maar dat het dan uitgerekend moet als je nog aan't opwarmen bent in Q1 ... De motor heeft sinds 2003 gemiddeld per jaar zo'n 30 uur endurance gedraaid(o.a. 5x 10u race) onlangs nog 5u op Spa zonder enig teken van onheil .
Waarschijnlijk lagerschalen uitgelopen en er tikt ook wel 1 of meerdere kleppen . De autopsie zal iets zijn voor 'n rustig moment en herstelling is voor de winter, maar het blijft 'n 2.5V6 (ik heb er 2 blokken op reserve staan) want met de nieuwe tank kan hij ook zo in BGDC ingezet worden en wie weet doen ze een promo voor de 24u deelnemers te ronselen in 2014 want dit jaar gaat het een mager veldje zijn ...
'99 heb ik met de toen nog 2.0ts std. motor 8 rondjes in Qualifying Belcar gedaan maar hoofddeel aan Ludwig De Buyser als Zandvoort habitue gelaten . Toen ik me in de Race klaarmaakte om na 1u over te nemen kwam Ludwig binnen met lekke koppakking ... gedaan( enige uitval dat jaar met 3e plaats uiteindelijk in Belcar klasse T3 einde jaar in't kampioenschap ) .
Het verhaal met de Trofeo & de Bgdc Abarth is hier uitvoerig gepasseerd onlangs ...
Ik kon het niet opbrengen om nog langer te blijven zaterdag of zondag terug te komen om aan de kant toe te kijken .
Is er ergens een registratie van timing Q1 te vinden ? hoewel ik met volle 100Lit tank nog aan't opwarmen was wil ik wel weten of de transponder gewerkt heeft (die is sinds 2008 niet meer gebruikt omdat we telkens een andere vd organisatie kregen) . Ik wil gewoon weten of hij gewerkt heeft de tijd zal niks waard zijn vermits ik de boel wou opwarmen en aftasten op de plek des onheils om daar pas na 10 rondjes te durven pushen .
Volgend jaar een nieuwe poging om de demonen uit te drijven
Focus nu op de Abarths : donderdag gaan we testen zonder geluidsbeperking in 't programma vd 24u :
http://www.skylimitevents.com/events/fu ... older.html .
Het tij zal wel eens keren zeker ?
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .
Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .