Wat ik graag had gezien was die 17 inch 8C-look velgen naar 18 inch. Evenals bij de Giulietta. 17 inch vind ik te klein, maar ze zijn wel fraai.
_________________
Mito TB Sport
Cinquecento Sporting
Alsof alle facelifts direct zo drastisch moeten zijn... De 155 werd destijds ook ook minimaal gelift (bredere spatborden, chromen hartje en iets moderne klokjes), de 75 moest het doen met een ander grilletje en rode achterlichten, om over de 145/146 nog maar te zwijgen. Kan nog wel meer voorbeelden bedenken.
Sterker nog, ik ben allang blij dat dit weer eens een subtiele "lift" is. 916 fase III, 156 en 166 waren in mijn optiek namelijk geen verbetering t.o.v. het origneel. Ik vind het grilletje best geslaagd en ik ben inmiddels fan van het guitige smoelwerk van de MiTo.
Mijn zoon heeft een MiTo uit 2011, 1,3 diesel die licht is getuned door de dealer. Na de aflevering is hij nog niet erug geweest bij de dealer. Heeft nu tussen de 30K en 35K gereden. Geen enkel probleem mee geweest.MiTo ( veel problemen).
Beste forumleden, ik ben wel eens benieuwd of er nog meer eigenaren zijn van de MiTo die veel of regelmatig problemen hebben.
Mijn vriendin heeft een MiTo echter staat deze nu alweer bij de garage (rookt als een diesel, schut alle kanten op, trekt langzamer op dan een bejaarde op een fiets etc etc) vrijdag belde mijn vriendin op toen zij onderweg was naar de dierenarts met de hond, (Roy de MiTo doet weer raar) op kantoor heb ik er even snel een rondje in gereden en ja inderdaad. Na met mijn Jaguar bij de dierenarts te zijn geweest de MiTo weer opgehaald over de grens (enkele honderde meters) heen gereden met een blauwe rook pluim er achter en de ADAC gebeld.
Volgens de computer van de ADAC was er niets mee aan de hand, moet er maar nieuwe benzine in doen, vervolgens bijgevuld met euro 98 en na 1 km rook rook en weg gas, en weer trillen als een gek. Weer de ADAC gebeld en die stuurde gelijk maar een afsleepwagen. Volgens deze man cylinderschade iedergeval hij loopt maar op 3 cylinders en nu gaf de Mito ook het inmiddels bekende oranje lampje aan.
Momenteel staat de Mito nog bij een garage.
Heel toevallig is dat ik vorige week met mijn vriendin voor haar bij een nieuwe auto ben wezen kijken (en het wordt geen Alfa meer) Mini Clubman Cooper ! en ik zij nog tegen de Mini dealer dat mijn vriendin regelmatig problemen had met de MiTo.
In de bijna 4 jaar is er zo vaak iets mis met de MiTo, dat heb ik in alle jaren nog nooit met mijn andere autos bij elkaar gehad. De Mito heeft nu 48 duizend op de teller staan en ik vindt dat simpelweg niet kunnen, in alle gevallen doet de dealer er niets aan (ja enorme rekeningen sturen) vandaar dat ook de keuze gemaakt is om een andere nieuwe auto voor mijn vriendin te kopen en niet meer voor een Alfa te gaan ondanks dat het een leuke en speciale verscheining is met alle opties die er op zitten en ook mijn vriendin gek is inmiddels van Alfa's.
Ik ben benieuwd dus wie er nog meer met enige regelmaat problemen heeft met de MiTo.
Gr Roy
De Miini Clubman vindt mijn vriendin dus ook weer eens weer wat anders en weer leuk.Het was absoluut niet mijn bedoeling om de mini de afgrond in te schrijven, maar alleen om duidelijk te maken dat de mini niet de meest probleemloze auto is. Ik noem daarom ook alleen eigen ervaringen met de auto. Net als bij de mito wordt er bij de mini veel gehaald uit een kleine motor, die daardoor heel zwaar wordt belast.
Als ik naar de problemen kijk met de mito vraag ik me af hoe er mee wordt gereden. Het is en blijft een alfa die (overigens niet als enige merk) eerst warm gereden moet worden voor de motor zwaar te belasten. Ook sluit ik niet uit dat de turbo de geest heeft gegeven. Ook dat zou heel goed kunnen zijn ontstaan door verkeerd gebruik. Turbo motoren (ook van andere merlen dan alfa) moet je niet direct na zware belasting (dus met gebruik van de turbo) uitzetten, maar enkele seconden laten draaien zonder turbo. Als de turbo namelijk nog draait (tienduizenden omwentelingen per minut) terwijl de motor uit staat, dan draait hij zonder smering en dat houdt hij niet lang vol. Je kan hem een paarseconden stationair laten draaien om de turbo zijn smering te laten houden. Samenvattend, turbo motoeren zijn qua prestaties heel mooi en kunnen heel zuinig zijn, je moet er echter wel goed mee omgaan om ze draaiend te houden. Als je dat niet wilt, koop dan een auto met een atmosferische motor.
En ik maar denken dat je steeds over auto's loopt te brallen?!Na met mijn Jaguar bij de dierenarts te zijn geweest....
Hahaha oke dan anders met Bentley in mijn Jaguar naar de dierenarts (hond heet Bentley)En ik maar denken dat je steeds over auto's loopt te brallen?!Na met mijn Jaguar bij de dierenarts te zijn geweest....
Over onbetrouwbare auto's gesproken...anders toch voor het zelfde geld krijgt ze toch gewoon haar Range Rover (oke en ook daar kan wel eens wat mee zijn).