Ik heb van de week een grote discussie gehad met de receptionist van euromaster. Wat is het geval.Wij gaan nog met vakantie met de MiTo naar italie en vond dat zeker twee banden aan vervanging toe waren. Het gaat hier trouwens om een lease auto.
Hij trok ook iets met rijden naar rechts, dat is ook wel te verklaren want er zaten twee voorbanden onder met linksvoor 6 mm. profiel en rechtsvoor tussen de 3 en 3,5 mm. profiel. Achter zat er ruim 2 mm. profiel onder. Afijn de lease firma gaf toestemming om de twee met het minste profiel te vervangen. Prima dacht ik, die komen dan zeker voor te zitten.
Nee, zegt de receptionst, de nieuwe banden komen achter, dat is al jaren zo, had iets te doen met uitbreken???
Maar ik wil de best banden voor hebben, daar stuur je mee, en de meeste remkracht komt voor, en heb je het minste kans op aquaplanning, ook zit natuurlijk de aandrijving op de voorwielen. De achterbanden rollen alleen maar mee. Plus zat ik natuurlijk nog steeds met het probleem met scheeftrekken door de verschillende profieldiepte. Er zit wel rondom de zelfde merk banden.
Ik heb moeten lullen als brugman om de nieuwe banden voor te krijgen. Ook van het leasebedrijf moesten de nieuwe banden achter. Tja, hoe dat trekken naar rechts met rijden moest worden opgelost had hij even niet direct een antwoord.
ik heb uiteindelijk mijn zin gekregen, maar het was op eigen risico!!
Denk ik nou zo krom??? graag dus de mening van een bandenexpert, Oja, de auto trekt nu niet meer naar rechts, en stuurt kaarsrecht
Mvg, Richard