Niels
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Racen SS 2013

ma aug 12, 2013 17:39

H&S Corse heeft nu ook een snelle 155 op de site te koop staan... Die is race klaar!

www.scuderia-hscorse.nl
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Racen SS 2013

do aug 15, 2013 16:52

de 75 van Geert is ook een betrouwbare instappen en rijden optie. de Squadra zal wanneer je ermee om kan gaan wel sneller zijn
Daar geef ik je (en DJ) helemaal gelijk in :D
Mocht je 'm in actie willen zien, de 24e en 25e rijd ik.
Er komt dan overigens nog iemand kijken die interesse heeft.

http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?t=55915

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 25, 2013 18:37

Even de uitslagen en tijden bekeken, volgens mij is SI geslaagd voor opfok van rijders.
Naast dat er gewoon hard gereden is met de nodige uitschieters zijn er de nodige persoonlijke recods gesneuveld.
Andre paar seconden eraf, Hans met de juul helemaal ok ( sliks denk ik?.)
Al met al mooie resultaten. De verhalen zie ik wel verschijnen.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Niels
Guru
Guru

zo aug 25, 2013 21:44

Ondanks dat de baan soms glad was, ging het idd super!

Eigen ronde record aangescherpt! Hans ging top! Leuke strijd mee gehad ook! Vooral int begin ging die lekker! Dan moet mijn auto (en ik) nog even op gang komen :P hahha!

Was een super weekend!
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

ma aug 26, 2013 10:25

Ik heb wel een beetje met gemengde gevoelens staan kijken.. Als je er een beetje in geïnteresseerd bent (en dat ben ik wel..<grijns>) dan wil je toch rijden, niet kijken. Volgend jaar ben ik van de race-partij op het Spettacolo !

Maarr... werkelijk schitterend vol startveld, echt oogverblindend mooi. En de strijd volgen tussen de BigBusso's van Ron en Marc (met de bijbehorende soundstage) was erg gaaf, dat zie je/ik normaal gesproken dus nooit ! En gaaf om te zien dat op korte afstand deze PK-pakhuizen best aardig worden gevolgd door een stel (ook) ongeblazen vierpitters (wit en zwart).

Mooi van je nieuwe snelste tijd (welke ??) Niels ! En Hans: potverpillepap, wat heb je ineens een gang gekregen met dat ding... 4, 5 seconden win je niet alleen met slicks. D'r is vast met een toverstafje overheen gestreeld.. En ik had de indruk dat de baan wat "sneller" was dan vorige week ? Maar geweldige tijden gereden, heren !!

Dat ik een Giulia-fan ben is inmiddels wel bekend. Ik heb met halfopen mond naar die rode van Peter Scheefhals gekeken, zowel op de baan als in de tent/op de paddock. Wat een prachtig gebouwd ding ! Zowel van deze als die van Hans het "liggen" in de Hugenholz eens goed bekeken.. Stof tot nadenken.

Mijn lief Vriendinneke heeft haar eerste circuit-kilometers meegemaakt tijdens de demo-ronden, in de grijze 156 van/naast Tim en ze vond het gewéldig. Verder erg mooi (straat) spul gezien en perfect weer, dus een top race weekend gehad, ook al was het in T-shirt & jeans & pet ipv m'n brandwerende kloffie met helm !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Alfa Nord
Guru
Guru

ma aug 26, 2013 10:37

Ik heb alle tijden geannalyseerd en er is er maar eentje die er echt uitspringt: Gerben Goet. 1.57 met een 3.0 12V is echt top, super gedaan Gerben! Daar verbleekt de rest een beetje bij...

bralfa
Guru
Guru

ma aug 26, 2013 11:49

Voor de meer ervaren rijders..... Komt er ook een overall uitslag? Of is t per race??? Ben wel benieuwd wat ik gepresteerd heb overall
Shut up and ride!

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma aug 26, 2013 12:05

Voor zover ik weet alleen resultaten per race. Overall en per klasse.
Ik heb nog niet eerder een overall klassement over het hele weekend voorbij zien komen.
Zou op zich ook wel leuk zijn. Maar hoe stel je dat op?

Gr
DJ
Laatst gewijzigd door DJ op ma aug 26, 2013 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.

bralfa
Guru
Guru

ma aug 26, 2013 12:08

Ik heb nog niet eerder een overall klassement over het hele weekend voorbij zien komen.
Zou op zich ook wel leuk zijn. Maar stel je dat op?

Gr
DJ
Dirk jan, bij de SI gebeurt dat wel vandaar mijn vraag... Zie trouwens ook nergens de uitslagen van race 1 (Zaterdag) terug
Shut up and ride!

A-Repair
Full Member
Full Member

ma aug 26, 2013 13:04

Klopt Richard. Is idd snel. In de eerste race op Zondag vond de voorste hardy het genoeg geweest en is gedeeltelijk verdwenen samen met een oor van het schuifstuk. Gelukkig was dat deel te koop bij een stand in de boxen ! Hardy's hebben we altijd zelf wel mee. Het gebeurde al snel in de race voordat de echte tijden konden komen. Volgende keer (nog) beter. Als ik de theoretisch snelste sectoren bekijk zit er zeker nog meer in. Maar het ging lekker voor een testweekend. Wat we wilde bereiken met de aanpassingen werkt. Groeten, Arie
25 uur per dag/8 dagen per week Alfa's.
www.a-repair.nl

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma aug 26, 2013 13:08

Zou op zich ook wel leuk zijn. Maar stel je dat op?

Gr
DJ
Dirk jan, bij de SI gebeurt dat wel vandaar mijn vraag... Zie trouwens ook nergens de uitslagen van race 1 (Zaterdag) terug
Zie ik ook niet. Resultaten uursrace zijn niet compleet. Laatste pak hem beet 9 ronden staan er niet bij.

Gr
DJ

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 26, 2013 13:27

overall komt denk ik op de ARC site (is immers in de basis een ARC race)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

JP6
Member
Member

ma aug 26, 2013 14:09

wat racen betreft voor mij een K.. weekend. Auto heeft hardnekkig probleem met oppakken van het gas. Was geen lol aan zo.

Verder was het natuurlijk wel erg gezellig
drive classic cars http://www.auto-gt.nl

GTV6 3.1

3.2 V6 made in Germany

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 26, 2013 14:16

balen Jon, maar hij heeft ook wel lang stilgestaan... raspaardjes moet je in conditie houden, regelmatig trainen. :wink:

_Pieter_
Guru
Guru

ma aug 26, 2013 14:37

Bij mij ging het prima. Zaterdag kwamen de tijden niet in de quali's, bleef op 2:08 steken en dat reed ik vorig jaar ook al.
Baan was wel zeiknat van allerlei glibberigheid dat helpt niet. Maar toch. 16e dus.
In race 1 kwam t euvel aan het licht, lekker aan het boenderen, aanremmen Audi S sloot de voorkant helemaal op. Al ABSend met beleid de tuin in. Sturen wou ook niet.
Eruit gesleept, gas d'r weer op en 20e gefinisht. Toch wel wat platte plekjes op de banden dacht ik...
Ik dacht aan olie ofzo door dat bizarre verremmen maar bleek dat de banden tot op het karkas versleten waren. De banden waren gewoon op en met nog 2mm rubber te gaan trap je de rest er dus gewoon af. Weer wat geleerd.
In de race 2 zondag vanaf de 20e plek rap naar rond de 10e plek gereden. Bij de start al direct flinke stappen gezet.
Nieuwe banden gestoken en gelijk 2:05,1 neerzetten wat maar weer aangeeft wat goede banden brengen.
In race 3 was ik degene met wheelspin dus kwam er vanalles voorbij. Dat gaf weer wat te doen en na 30 min weer orde op zaken gesteld.
In de uursrace weer rond p10 van start, rollend dit keer. Een steady pace neergezet, de banden een beetje sparen en Hans afblocken.
Door scuderia nuova perfect uitgevoerde pitstop met minimaal tojdverlies de baan weer op.
Daarna consolideren en concentreren.
Door pech van Niels met n lekke band was er na de pitstop niets meer om mijn pijlen op te richten, Gerben kwam met zo'n vaart voorbij dat blocken geen zin had.
De race uitgereden en 9e overall, 3e in de M3000. Scalia's kanon was 2e.
Mooi weekend gehad en op naar de N'ring.
Groet Pieter
SCARB # 4710

Terug naar “Racen - Algemeen”