Dit weekend was het weer erg leuk in Zandvoort. Voor het eerst in 15 jaar(?) weer eens een paar rondjes gereden met een sportieve inslag. 2.23 met een nagenoeg std. 75TS vond ik niet eens onaardig.
Ook CPZandvoort deed mee; geen snauwende officials. Er kon zelfs een lachje en een grapje af.....
Fijn om een aantal oudgedienden te zien/spreken: Niek de kreek, Jan Berfelo, Christian Foederer, Geertje, Jan de Hek, last but not least Jos the boss. En als ik tussen de renners tenten doorliep verwachtte ik ieder moment Rolf tegen te komen met een stapel papier onder zijn armen.
In de hoek van het terrein waar we als 'non-competives maar wel sportief' opgeborgen waren stonden ook een paar Duitse vrienden van weleer. Vergeef me maar de namen snor ik nog even op. Een had de Turbo75 van Furiani gekocht na de grote olieblamage op Nürburgring. Was nu zelf te oud maar een vriend van hem reed in de ex-squadra van hem die hij weer van Uwe Degner die hem weer van.....? had gekocht. Je ziet maar; 'old squadras never die'.
De sfeer en entourage bij de Challenge is toch wel anders dan bij de oude Trofeo. Niet beter of minder maar 'anders'. Stuk professioneler gemiddeld en het materiaal stuk geavanceerder.
Daar waar ik misschien ergens de hoop koesterde om straks met mijn race-Alfetta daar aan te sluiten heb ik dat maar hardop ontkend.
De oude auto van Jan de Hek waar zijn zoon nu in rijdt is een kwart kleiner geworden dit weekend. Hier nog in oude glorie:
Eens kijken of/wanneer we die weer terug gaan zien.
Niek suggereerde om maar eens met een paar man wat evenementjes met een 'lower profile' op te zoeken om te rijden. Gewoon, voor het plezier.
Enfin; om over na te denken.
Saluti
Gehad: Sei, Alfetta 1.6, 1.8('72 nu), 2000, GT(V) 1800, 2000, 90 v6 3.1 Savali, 75 TS, 3.0QV('91 nu) 164 TS, 146 TS, hardrijden: Alfetta 1800(nu), 2.0 & GTV 2000 Trofeo standaard klasse, 75 TS
Scarblid 500