Ben inmiddels een paar uur verder verdeelt over 2 dagen. Heb 2 kids thuis, dus vrije tijd is wat schaars.Goh, had ik eerder moeten zien dit topic. Alleen niet aan gedacht om te zoeken op 33 natuurlijk
Inderdaad wel flink zitten vloeken, want die ring moet dus feitelijk al op z'n plek zitten voordat je de nieuwe cilinder er doorheen drukt. Je krijgt deze namelijk nooit meer tussen de cilinder en het koppelingshuis doorgewurmd. En dan had ik ook nog een extra handicap dat m'n segerringtang eigenlijk iets te klein was en ik de ring dus niet ver genoeg open kon trekken. Met wat kruipolie en wrikken kwam de oude er overigens wel redelijk makkelijk uit. De nieuwe heb ik gemonteerd met kopervet. De tip van Michel om de cilinder op z'n plek te houden terwijl je de segerring plaatst lijkt me wel een goede, want dat was inderdaad de voornaamste worsteling.
Maar man, wat een kl#te klus is het. Het duurde een paar uur voordat ik de oude hulpkoppelingscilinder er uit kreeg. En dit kwam eigenlijk ook door het breken van de seegerring door mijn toedoen...Met wat Wd40 kon ik dan eindelijk de oude cilinder er uit trekken. De nieuwe met kopervet geplaatst en toen begon terugplaatsen van de nieuwe borgring. Nou..het is me tot nu toe nog niet gelukt
Niet alleen is de ruimte zeer beperkt, ook de segeerring tang die ik heb krijgt de borgring niet te ver open. Maar het ergste is nog, zoals eerder gepost, je krijgt de borgring NIET tussen cilinder en koppelinshuis
Misschien is het beter van onderen te proberen?
Hoe dan ook morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen!