Hoi Coniglio, heb jij het probleem inmiddels opgelost?
Bij mij leek het probleem opgelost, maar helaas.... Ik had er nieuwe SuperPlus ingedaan met injectorcleaner en tevens een nieuw brandstoffilter gemonteerd. Vervolgens een lange rit gemaakt en de auto liep als een zonnetje.....geen 1 keer afgeslagen en veel power. Daarna kwam het probleem langszaam weer terug. Op het moment start hij weer zeer moeizaam. Naar mijn gevoel krijgt hij voldoende brandstof, want hij ruikt na,een aantal mislukte starts behoorlijk naar benzine. Echter hij slaat even aan en slaat dan meteen weer af.
Bij mij ging het ook langzaam en toen niets meer. Bij een falende temperatuur tijd schakelaar kreeg de auto bij mij te veel benzine en sloeg dus aan maar "verzoop" meteen in de benzine : te rijk mengsel. Met bijgaande benzinegeur. Als ik de stekker uittrek van deze schakelaar start de auto en loop (op het gehoor) heel arm. Mogelijk kan je ook eens proberen of je een andere reactie krijgt als je die stekker uittrekt (vooraan, aan temperatuurhuis, onder de koelvloeistofdarm).
Sowieso eens goed om deze checklist na te gaan :
http://www.hiperformancestore.com/Ljetronic.htm
Een andere hoofdverdachte schijnt de relais te zijn in de passagiershoek van de motorruimte.
Ik weet nog altijd niet waar ik aan toe ben. Heb het halve internet, een Bosch dealer en een Alfa dealer afgeschuimd op zoek naar het onderdeel en niet te vinden. Op den duur terecht gekomen bij (jawel) BMW mobile tradition website, stuk via de BMW dealer besteld, en natuurlijk gewicht in goud mogen betalen. Maar ik heb het tenminste : vanmorgen het onderdeel gehaald, vanmiddag verplichtingen, morgen moet ik voor het werk in de weer met spreadsheets... Mogelijk dat ik ergens in de nacht probeer het stuk te vervangen
Afin voor de anderen die dit stuk mogelijk niet vinden en het zoeken beu zijn :
Temperatuur Tijd Schakelaar 35 CEL 85
BMW stock nummer 13 62 1 274 630
Bosch nummer 0280130214
108,25 Euro (op internet ook een Chinese website tegengekomen voor 25Euro, maarreuh..)
Geleverd binnen 1 dag na bestelling van stock in Krefeld naar de dealer.
(Moesten er gewetensbezwaren bij de BMW persoon zijn, één van de modellen die dit zeker heeft is een 528i E12 sedan van December 1979)
Als marketeer en Alfist moet ik zeggen dat mijn hart bloedt dat ik om een onderdeel van mijn oude Alfa te verkrijgen, ik via de BMW showroom moet passeren (en dan heb ik het nog niet over het museum).
Maar mag niet klagen, nu kan ik tenminste aan de slag.
I nostri sogni sono sempre presenti.