Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12106
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Dit is toch niet meer normaal ...

vr sep 16, 2005 20:17

Zouden mevrouw Peijs of Groen Links al plannen aan het smeden zijn om 'm te verbieden?

Ik vind het trouwens helemaal nix. Of eigenlijk vind ik het toch wel wat: een schreeuwerig en protserig misbaksel.

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Dit is toch niet meer normaal ...

vr sep 16, 2005 20:33

Tot nog toe vind ik het niks, maar moet 'm natuurlijk nog in het echt zien. :o

Maar weet je wel wat het voor hoofdbrekens heeft gekost om die waanideeën van Ferdinant Piech te realiseren? :o En dan de kosten. :shock: :schrik:

En dan hebben ze er ook nog eens ruim zes jaar over gedaan, met de nodige blunders en afgangen uiteraard. 8) :blue_lol:

Dit heeft overigens helemaal niets met echte Bugatti's te maken. :shock:

Echte Bugatti's zijn cool!

Deze dus niet. :evil:

En dan hebben we nog zo'n leuke Duitse Tuner 9ff, die doodleuk aankondigt een (lelijke) Porsche te bouwen (in veel minder dan zes jaar!!!!) die sneller is. En geloof maar dat dat wel lukt. :o Ze hebben immers al een snelheidsrecord van 388 km/u op zak. [-(

Ferdinant: Eat that! :twisted:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

164 Q4

Re: RE: Dit is toch niet meer normaal ...

vr sep 16, 2005 22:25

En geloof maar dat dat wel lukt. :o Ze hebben immers al een snelheidsrecord van 388 km/u op zak. [-(
:?: Dat is toch helemaal geen record? Die lag vanaf 1991 voor een iets opgeboorde 3.0 v6 sportwagen toch al op een officieel gemeten 420km/h.

Maareh, lees ik dat goed? Is dat ding nog een dikke 1950kg gewicht en toch zo vlot? Snel vrachtwagentje :wink: .

______________________
If you want to go faster, just add a huge amount of power (ook mijn motto) :wink: .

164 Q4

Re: RE: Dit is toch niet meer normaal ...

vr sep 16, 2005 22:30

Als je 1.160.000 euri voor die bugatti kan dokken, dan kan je vast ook wel een
abonnementje bij de shell nemen :wink:
Ja hallo, dat is wel de Duitse prijs hé! Hier in dit K*T land met hun 'super redelijke' BPM zal je toch al gauw op 2.000.000 euri zitten :? .

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

Re: RE: Dit is toch niet meer normaal ...

vr sep 16, 2005 23:27

Ach dat is met de Spijker toch het zelfde, en kom op, daar ben je als Nederlander toch ook trots op, vooral op dat interieur. :thumbs:

Ennuh, als Alfa nooit uit de 30'er jaren was gekomen, en ze zouden nu een Brera bouwen , zou je dan ook zo reageren :?:

Misschien zou Bugatti wel precies het zelfde hebben gemaakt als ze nooit weg waren geweest, je weet maat nooit. :-k :whistle:
Ik vindt het in ieder geval een top bak :blue_cool:
Ik ben niet echt trots op de nieuwe Spikers hoor,wat een raar gedrocht is dat zeg!!!Tis dat het aardig vooruit komt anders was het helemaal nix :sick:
En dan nog maar niet te spreken over dat tussen kunst en kitch interieur bwah :(

En voor de rest ben ik het heel erg eens met Yuri:
Ben ik nou de enige die niet onder de indruk is? Nou ja, wel van het engineering-gedeelte, je zult maar met zo'n dwaze belofte (1001 pk, 400 km/h) opgezadeld worden, en een bodyshell, en dan pas over de packaging en zo na gaan denken. Maarre, wat heeft deze auto in GODSNAAM met het 'oude' Bugatti te maken? Want destijds was een Bugatti een kleine, lichte en geniaal ontworpen auto. Dit is in veel opzichten geniaal, maar ik denk dat Ettore hier zijn naam misschien liever helemaal niet aan verbonden zou zien...

Het heeft echt niks meer met de grondgedachte van de oude Ettore te maken:superlichte bolides,hij noemde de Bentleys toendertijd niet voor niets een vrachtwagen :shock:
Hij zal zich omdraaien in het graf 1940kg schoon aan de haak of wat? :schrik:

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8044
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Dit is toch niet meer normaal ...

za sep 17, 2005 00:16

[quote="Gtvco
En voor de rest ben ik het heel erg eens met Yuri:
Ben ik nou de enige die niet onder de indruk is? Nou ja, wel van het engineering-gedeelte, je zult maar met zo'n dwaze belofte (1001 pk, 400 km/h) opgezadeld worden, en een bodyshell, en dan pas over de packaging en zo na gaan denken. Maarre, wat heeft deze auto in GODSNAAM met het 'oude' Bugatti te maken? Want destijds was een Bugatti een kleine, lichte en geniaal ontworpen auto. Dit is in veel opzichten geniaal, maar ik denk dat Ettore hier zijn naam misschien liever helemaal niet aan verbonden zou zien...

Het heeft echt niks meer met de grondgedachte van de oude Ettore te maken:superlichte bolides,hij noemde de Bentleys toendertijd niet voor niets een vrachtwagen :shock:
Hij zal zich omdraaien in het graf 1940kg schoon aan de haak of wat? :schrik:[/quote]

Eens! .
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Posthumus
Guru
Guru
Berichten: 1288
Lid geworden op: di mei 03, 2005 21:09

RE: Dit is toch niet meer normaal ...

za sep 17, 2005 03:47

Tja weet het niet Yuri of ik het helemaal met je eens kan zijn.

Als je kijkt naar het feit dat Bugatti's altijd al exceptioneel duur, heel erg vlot en ietwat bizar gestilleerd zijn, dan volgt deze toch weer wel in de lijn.

Slecht voorbeeld, maar kijk o.a. naar een EB110.

Tja en vergeleken met de jaren '30, toen Bugatti nog groots was, was het zware en "overpowered" misschien meer iets voor Bentley (niet Birkin's Blower, maar dat andere type, naam ben ik ff kwijt :oops:). Maar ja, is ook in Duitse handen gekomen. Tja, opzich vind ik het wel een mooie stunt van Piech om zoiets bizars neer te zetten. Heb dit monster onlangs in Berlijn mogen aanschouwen, maar het is echt een bizar ding. Mooi, ik weet het niet, maar het onderscheid zich wel. En wel op een hele rauwe en brute manier.

Helaas is Bugatti niet meer wat het ooit is geweest, en feitelijk is dit een VR6 op anabolen en overigen hormoonkuren, maar nogmaals... Het eindresultaat is gewoonweg freaky.

Technisch gezien is het meesterlijk. Dit zijn waarden waar de firma's Boeing en Airbus zelfs van zullen opkijken. Onmenselijk, Onnatuurlijk, bijna buitenaards. Maar ja, ben wel benieuwd wat het ding zal doen als de weg niet meer rechtdoor gaat. Dan zijn die bijna 2 ton toch een groot nadeel.

Misschien is dit waar de "moderne" superauto heen zal gaan. VW's op anabolen. Feitelijk zou je ook van Porsche kunnen zeggen dat het een VW op anabolen is. Tradities vervagen, geld en beleid voert de overhand. Zonde, maar dat zagen we bij vele andere merken, zo ook ons geliefde Alfa Romeo gebeuren. Auto's zijn allang niet meer voor de elite en zodoende is alles meer en meer afgestemd op het grote publiek. Zoveel merken zijn er niet meer, alles is tegenwoordig overgenomen, gefuseerd of geheel verdwenen.

Ergens ben ik ook wel weer blij met het feit dat een merknaam als Bugatti nogsteeds bestaat. Evenals Spyker, Bentley en ook Alfa Romeo. Er zijn namelijk ook al zoveel mooie namen en merken verdwenen. MG, Rover, ISO, OSCA, noem maar op...

Lang verhaal even kort maken; tja tis een apart ding, roept dubbele gevoelens op, maar wat een idioot gave stunt van die gekke Duitsers!!! Chapeau!!!
155 2.0 8v '94 | 156 2.0 16v '99 | 156 SW 2.0 16v '01 | 145 1.9 JTD '01 | GT 1.8 16v '05 | 156 SW 1.9 JTD 8v '05

159 SW 1.7 TBi '09

pepijn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:02
Locatie: Berkel Enschot

RE: Dit is toch niet meer normaal ...

za sep 17, 2005 05:04

1950kg das toch te idioot voor woorden. had dat ding 750 kilo gemaakt en 500 pk meegegeven was ie even snel geweest. Voor de veiligheid hadden ze die 1200 kg niet hoeven toevoegen bij 400 km/puur overleef je een crash toch niet.

maar het is en blijft een zeer bewonderswaardig staaltje van techniek. maar voor dat geld zou ik toch gaan voor een echte en wel een 57SC Atalante. geheid dat die persoon in z'n vwbug veyron zich z'n nekspier verrekt als die voorbij komt rijden.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Terug naar “Het Forum Café”